Ledenvergadering DER...wie gaat??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 11:01

Volgend mij staan de agenda punten gewoon in de Her & Der. Kan de H & D zo snel niet vinden........ Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:05

Maar je kunt toch altijd nieuwe punten indienen? Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Stel dat ik iets kwijt wil over de gang van zaken rond de startkaarten of over het reglement van afgelopen jaar, bij wie moet ik dat dan inleveren en in welke vorm? En hoe komt dat dan vervolgens aan de orde op een ALV? 't Is alweer een jaar geleden dat ik er voor het laatst ben geweest, dus ben het even kwijt.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:48

Over wat voor formulier hebben jullie het Verward Gewoon je lidmaatschap-betaling of een ander formulier? Want dan vrees ik dat wij dat hier niet gekregen hebben Blond

Ernst
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:09

Jorie schreef:
Arwen,
Ik denk best dat je als toekomstig lid mag komen!!
Het gaat teslotte over 2004 en dat is het jaar waarin jij lid zal zijn, toch??
Kom maar gewoon en neem je fototoestel mee!! Cheese!


Dat is dus onzin (en kan jij met alle respect niet bepalen voor Arwen)... het heet een *leden*vergadering. Dus is het heel simpel: de toegang is beperkt tot *leden*. Het is geen *toekomstige* ledenvergadering. Zo simpel is dat helaas en als het bestuur gewoon zou doen wat normaal is in verenigingsland dan is de toegang beperkt tot die mensen die daar statutair het recht toe hebben. En die statuten zijn op dit punt heel duidelijk: als je de vergadering wilt bijwonen terwijl je geen lid bent, of lid bent van de directie of het bondsbestuur van de KNHS dan moet je daar speciale toestemming voor hebben van het bestuur (het bestuur zou bijv. jou als bestuursdeskundige kunnen uitnodigen Knipoog. Of de *leden*vergadering moet stemmen en dan geldt simpel het democratische principe 'meeste stemmen'. Maar dat stelt in deze vereniging niet zoveel voor: bij meerderheid genomen besluiten worden met de voeten getreden...
Het lijkt me simpeler als je gewoon ff lid wordt... en ook daar zijn de regels weer simpel (net als bij de bakker het brood pas van jou is nadat je hebt betaald) het hoort zo te zijn dat je pas lid bent als je je aan je verplichtingen (lees contributiebetaling) hebt voldaan of daaromtrent afdoende zekerheid hebt gegeven zodat het bestuur je als lid beschouwt.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 18:38

Kan me niet herinneren dat ik iets voor Arwen beslist heb maar dit terzijde...
Arwen is er niet zeker van of ze nu al lid is of per 1 jan. 2004
Dus het zou zomaar kunnen zijn dat ze de contributie al betaalt zou hebben voor 2004.
Zou ze dan niet naar de ledenvergadering kunnen komen??

Maar goed, ik beslis helemaal niks, voor niemand..... Ik kijk wel uit.
Het enige wat ik doe is bij stemming mijn hand opsteken.