endurance 2004

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:42

Nou, voor mij lijkt het dan ook eindelijk te gaan gebeuren. Het probleem was gewoon dat ik geen groom had maar nu heb ik er eindelijk 1 gevonden Lachen En ze is nog eens heel enthousiast en fanatiek ook Lachen Ik ben al druk in de weer met trainingen etc dus ik ga het er zeker bij doen. Maar, toch nog 1 vraagje. Mijn paard is hoefbevangen geweest en loopt daardoor nog steeds vrij gevoelig op een harde ondergrond. Dit zal gewoon een jaar duren voordat het helemaal goed is. Nu rijd ik dus buiten altijd met hoefschoenen. Ik weet dat het tijdens een endurance mag maar hoe zit het met de keuringen? Waarschijnlijk is het over een paar maanden al een stuk beter maar mag je tijdens de keuring schoenen gebruiken? Ijzers hoef je er per slot van rekening ook niet ondervandaan te halen Knipoog

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:53

Ik ga volgend jaar ook weer met Ilonk starten, en hopen dan nog twee keer klasse III te rijden. (dan zijn we klasse IV startgerechtigd)
Het inschrijfgeld is inderdaad tussen de 20-25 euro (75 gulden vind ik wel erg veel) Maar er zit natuurlijk ook geld bij voor de veeartsen die de hele dag de paarden veterinair begeleiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:03

20 euro is idd wel te doen maar FL75,= vond ik echt te veels te veel (is al wel een jaar 8 a 9 geleden).

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:07

Jeetje Ganna!!! Jij hebt plannen!
Ik hoop voor je dat dat lukt, ga je dan in 2005 een klasse 4 rijden?? Wauw.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:33

Tuurlijk gaat Ilonka klasse 4 lopen! Zou wel een stunt zijn in ieder geval, of het nou ooit lukt of niet...ze is toch al super!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:36

En dan gaan wij haar allemaal aanmoedigen. Toch?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:53

Ik denk dat er tegen die tijd wel een volledig team gele Turbo's in klasse 4 aan de start komt!

Zelf ga ik volgend jaar ook weer starten met Ret, in klasse 2. Waarschijnlijk starten we voor het eerst weer in Austerlitz, een mooie afstand van 52 km om het seizoen mee te beginnen. En als alles goed gaat, wil ik in Holten voor het eerst klasse 3 gaan starten (wie weet met het oog op de Fasna in 2005 Knipoog ). Maar dat zien we tegen die tijd wel weer. Ik denk dat we volgend jaar weer een stuk of vijf wedstrijden doen (net als dit jaar en vorig jaar) i.v.m. de sgw's die mijn zusje nog met Ret wil rijden.

En wat het startgeld betreft: reken het eens om naar de wedstrijdminuten die je maakt op een dressuur- of springwedstrijd. Dan ben je bij endurance per minuut goedkoper uit, zeg ik altijd. Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:03

FF over de hoefschoenen..... Da's nog niet echt duidelijk. Ik ben 2 keer gestart met hoefschoenen. De eerste keer mocht ik ze aanhouden en de 2e keer moesten ze uit. Bij de keuring dus.
Heel appart!!!!
Binnenkort is er ledenvergadering en dan ga ik daar over vragen. Gelukkig liep ze goed toen ze uit moesten.
Ik kan er dus geen antwoord op geven omdat het dus per hoofd veterinair verschilt.
Maar je mag er dus wel gewoon mee rijden. Voor de zekerheid loop ik ook nog regelmatig zonder schoenen over het asfalt (ook draven) zodat ze daaraan gewent is.
Succes!!!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:38

Fasel schreef:
En dan gaan wij haar allemaal aanmoedigen. Toch?


En ik haar groomen (niet in mijn eentje natuurlijk Schijnheilig )
Dusse, aankomend jaar in Ermelo kan ik de organisatie niet helpen

Xsara
Berichten: 383
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:00

Ook ik wil proberen volgend jaar mee te doen.
Dit zal dan de eerste keer voor ons worden, maar het lijkt me geweldig om te doen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:01

Bedankt, ik zie dan wel wat het wordt met de schoenen. Het gaat gelukkig al wel steeds beter en aan de hand loop ik al wel zoveel mogelijk over het harde maar ja, het heeft gewoon tijd nodig.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:33

Symbeami, twee keer 80 moet nog wel lukken hoor, mijn "ouwetje" (van nog maar 15 1/2) moet dat toch wel kunnen. Of er ooit een echt klasse IV van komt, dat hoop ik alleen maar.
Inderdaad denk ik dat er dit jaar wel kans is dat er 3 fjorden klasse IV worden. Hiha YellowPower

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:11

Natuurlijk gaat jouw"ouwetje" dat halen die dieseld gewoon door die twee klasse III ritten heen...

Ik en lotte zijn volgend jaar ook van de partij natuurlijk.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:58

Ilindra schreef:
Ik vind het wel erg veel geld.
Ik heb jaren in het bestuur en de wedstrijdcommisie van onze menvereniging gezeten (de Kromme Zweppe in Ugchelen) en wij organiseren elk jaar een 2 daagse SGW menwedstrijd met de marathon op zondag.
Deze marathon voert met 5 trajecten zo´n 25 km door het bos met aan het einde 7 hindernissen.
Wij hebben 5 x een start en finish, 3x een vetpost, vele hindernisrechters, grondrechters, een technisch gedelegeerd en vele juryleden voor de dressuur, vaardigheid en marathon, ook is er bij ons uiteraard een hoefsmid aanwezig.
Daarbovenop komen de kosten voor de het hoofdterrein (wij hebben geen manege ofzo), onderhoud hindernissen, huur grote tent, huur sanitair, huur omroep instalatie enz, enz......
Toch komt het inschrijfgeld bij ons niet boven de 10 euro.

Vergeleken met een marathon met 5 trajecten vind ik een "onder het zadelrit" van 25 a 30 km een lange buitenrit en ik weet dat mijn paarden er geen enkele moeite zullen hebben.
Laten we eerlijk zijn, zo moeilijk zijn de afstand en de snelheid niet in klasse 1, dat mag je best een buitenrit noemen.
Ik blijf het te veel geld vinden


Ach een gemiddelde dressuurwedstrijd van 2x 5 minuten betaal je ook ruim 20 euro voor (startcoupons + inschrijfgeld) dus denk dat het wel meevalt hoor in verhouding.
Daarbij weet je welke kosten er bij komen kijken als je endurance gaat rijden, daar kies je voor en krijg je ook wat voor. En de klasse 1 is zeker geen lekker buitenritje hoor, denk daar aub niet te min over.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:03

Hey vippie ben je d'r weer? Mijn mail nog gehad?

Sorry ff ot

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:30

Wij doen uiteraaaard ook mee!! Grote plannen, klasse III starten in Ermelo op de Fasna, en afhankelijk van dat misschien meerdere. Kijk er naar uit, en Navy ook al weer Lachen

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:50

[quote="Ganna"] twee keer 80 moet nog wel lukken hoor, mijn "ouwetje" (van nog maar 15 1/2) moet dat toch wel kunnen.

Tuurlijk kan ze dat, en hoezo ouwetje?? Die gaat nog zeker 6 jaar mee.....
en waarschijnlijk nog wel langer. Die kilometers maken is goed voor ze.
Kijk maar naar Happy. (en Amigo Tong uitsteken )

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:26

Symbeami, ouwetje was ook voor jou omdat je het met jou ouwetje nog zo goed doet. Ilonk is volgend jaar nog maar 16 en die kan nog jaaaaren mee, als het aan mij ligt. Ik merk juist dat ze stees beter gaat lopen van die km maken. Word lekker soepel en heel vrolijk. Ideaal!

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:18

hoi rianne
ik ga ook weer starten hoor, we kunnen wel is samen trainen ik ga ook regelmatig jouw kant uit. Jij staat toch nog bij de manege?
Ik heb van het westernzadel tot nu toe nog niks gehoord van dirk.

groetjes vicky en cavel

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:22


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 09:07

Aanvulling op Karin: zie topic hierboven genoemd, het gevaarlijkste punt van de rit staat op de foto..... niks gebroken Kaar op dat punt?
Owww als ik die foto's zo zie kan ik echt niet meer wachten.....

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:09

Karin schreef:
Al zin in het nieuwe seizoen? Hier wat foto's om jullie lekker te maken voor de rit in Holten:
[ITP] Retje en het woeste Berglandschap Haha!

Haha!


Bedankt voor deze reclame Ka!! Knipoog

Ik ga denk ik proberen om zelf ook aan 'mijn' eigen wedstrijd mee te doen met mijn Haf. Kijken of dat gaat lukken met alle werkzaamheden. Zal een hoop gestress zijn, maar ach... zo'n dag is al stressvol dus dat kan er ook nog wel bij Haha!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:26

Wat een ontzettend mooie foto's Karin.
Ik heb even niet zulke hele goed herinneringen aan de Holterberg, (Symphony nogal vervelende zoolkneuzing opgelopen) maar als ik dat zie ..... krijg ik toch wel weer de kriebels.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:02

Gaaaaaaf Karin!!!

Of we er gisteren nog waren!! Was het maar zover.
Eerst nog de donkere saaie wintermaanden Huilen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:30

Jorie schreef:
Eerst nog de donkere saaie wintermaanden Huilen


<gaat NU de Winterrit regelen>