Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jendemen25 schreef:Hoi,ik rijd endurance met m'n fjord. Goede conditie en ze doet het prima. Gister in renkum deden er een aantal Friezen mee, ik zag ook andere fjorden en IJslanders en er deed ook een Shetlander mee.
Wij hebben op de site van de endurancewedstrijd te wanrooi (de alleronderste) het trainingsschema uitgeprint en ben va week 8 gaan trainen. Omdat we al best regelmatig in het bos kwamen ben ik va week 8 in dat schema begonnen. Als je het goed doorleest kom je een heel eind.
Succes!
FriesWytske schreef:Een fries is geen koudbloed.
_Noah schreef:FriesWytske schreef:Een fries is geen koudbloed.
Oh jawel.
Oh echt niet
RomySmink schreef:Mijn moeder rijdt een haflinger en ik een hackney (wel warmbloed) en een fries.
Hoe zijn jullie de training begonnen met jullie koudbloeden?
Hebben jullie een startersschema gemaakt? En voor jullie begonnen met endurance hoe zat t met de conditie van jullie paarden?
_Noah schreef:Repin, het heeft zeker te maken met de gangen van een paard. Een fries heeft gewoon minder economische gangen dan een Arabier en is minder atletisch gebouwd. Daar moet dan juist op getraind worden, en het zelfde is om de hartslag laag te houden en de longcapaciteit.
Daarnaast zijn Arabieren ook niet hele grote en zware paarden.
Citaat:Verder moet je met een minder in het bloed staand paard meer rekening houden met temperatuur, ze hebben meer last van de warmte, wat zorgt voor hogere hartslagen en sneller uitdrogen.