Endurance Klasse 1 en extra voeding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 07:33

Ja, U vraagt en wij roepen!!!! Knipoog


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:04

Ehm, ik ben toevallig 3 weken geleden op net iets ander voer overgestapt (van Equiral Struktuurmix op Equiral Natural Blends Hout) omdat dit speciaal is voor de heethoofden onder ons (Baduhtje dus) maar dat is niet specifiek voor de wedstrijd. Ik voer misschien iets meer van dat spul bij nu (hij krijgt verder alleen basisbrok) en ik zorg dat ie altijd een dot kuil heeft liggen, maar eigenlijk tut ik ook als ik niet aan het voorbereiden ben. Elke dag krijgt Baduh 20ml lijnzaadolie, een eetlepel renpaarden-biotine (ik vergeet het merk namelijk altijd) en om de dag een schepje knoflook. Dus nog meer supplementen en hij wil een menukaartje bij zijn eten. Knipoog

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 18:09

Navy krijgt, zelfs nu ze intensief klasse II wedstrijden loopt, niet meer al;s voorheen. Maar goed, ze kreeg altijd al behoorlijk wat Lachen Ik geloof 3 kilo prestatie brok van Hippostar, en daarnaast nog anderhalve kilo sportmuesli van Hippostar. Aan supplementjes doen wij niet, ze moet het dus allemaal op conditie doen.. Ik ben van mening dat bij een juiste opbouw van de training en bij een gezond paard ook geen supplementen nodig zijn, maar dat ieder voor zich.
Overigens ga ik wel beginnen met een homeopatisch supplement, maar dan voor haar hoefkatrolontsteking (fase 4). Tot nu toe gaat dat goed, maar ik wil liever wat extra ondersteuning hebben in de klasse II en later zelfs III, zeker nu in de winterperiode, waarin de gewrichten toch al wat minder soepel lopen..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 08:11

ik voer ook niet exht extra hoor. alleen krijgen ze op de wedstrijd bietenpulp. thuis gewoon haver en sportbrok. in wedstrijdseizoen aangevuld met vit. E. En nu voor nasir begonnen met soulmate nutrition. wel een extra supplement. wil nu eens kijken of er verschil in zit. wel suppl. voeren of niet. Uck krijgt niets erbij. Die is zelf erg zelfvoorzienend....

Geniet van de dag

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 08:19

Weet je nog niet of het help want zoals je al zegt is Ucky zelfvoorzienend. Dus om verschil te zien moet je 2 dezelfde types paarden hebben en hetzelfde trainen en dan de 1 met supplement en de ander zonder.
Tja, supplementen, het weet wat!!!
Ik ga voor zeewier (handig voor Katwijk Knipoog ) en knoflook.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 09:21

hi jorie, nee zo bedoel ik het niet. uck en nasir zijn niet te vergelijken. hihi dat is appels met tja met wat zelf niet met peren... nee ik heb nasir nu een jaar, geen supplementen. alleen bij veel rijden scheutje maiskiemolie om hem gevuld te houden. nu ben ik sinds kort begonnen met een sup. bij nasir en wil dan kijken of hij inderdaad er beter uit gaat zien. meer glans, droger beenwerk (dat schijnt dit supp. te doen).

Geniet van de dag


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers