Endurance Katwijk Klasse I:Wie start ook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:54

Ik heb gisteren een mailtje ontvangen, dat er nog plek is dus de formulieren gaan vandaag nog op de bus en hopelijk kan ik dan nog meedoen.
Nou jullie horen het wel of het lukt. En dan wil ik wel een boktmeeting hoor Haha!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:58

mazzeltje schreef:
Hoi Jorie, ik weet het niet hoor of dat gaat luken Katwijk...
Vanochtend liep ze al wel beter, maar ze staat ook op pijnstillers, maar die had ze gister ook en toen kon ze er helemaal niet op staan...
Bovendien had ik het niet gek gevonden als ze in eerste instantie juist slechter had gelopen na de hele nacht op stal te hebben gestaan, het grapje kostte mij tot nu toe 180 euro.... mag ik even vloeken, en zo onnodig allemaal!!


ben je verzekerd? Zo nee, dan kun je wellicht de eigenaar van het paard dat jouw paard heeft toegetakeld vragen voor een bijdrage / wa verzekering????

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 11:00

Hoi Vippie,

Hoe kom je er bij dat Katwijk geen kennismakingsklasse heeft? Het is opzich verplicht maar in het vraagprogramma, zie www.deronline.nl staat het ook gewoon hoor.
Dus Katwijk heeft gewoon een kennismakingsklasse.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:59

Hoi Ganna,

Katwijk heeft geen kenningsmakingsklasse. Dat heeft ze me zelf gemaild, maar je mag daar gewoon in klasse 1 starten zonder dat je lid bent.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:04

Ik dacht ook dat ik meedeed in de kennismakingsklasse omdat ik nog geen lid ben van de DER... (heb me al opgegeven) ik doe dus nu gewoon me met klasse I Verward Dus je resultaat telt dan gewoon Verward Ik wil wel lid worden maar dit is de 1e endurance wedstrijd en ik wil eerst kijken hoe het Omar en mij bevalt voor ik lid ga worden Knipoog

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:35

Ik ga ook starten is voor mij een thuiswedstijd, ik woon in noordwijk. Ik help een klein beetje mee met organiseren o.a. de route uitzetten in het duin. Het duingebied zal voor de meeste mensen tegen vallen het is vrij zwaar. De p/a is ook bijna aan het laatste stuk van het duin. Houd er rekening mee dat het herstel ongetwijfled langer zal duren als normaal.
De route op zich is vrij simpel weinig plaatsen dat je kunt verdwalen. Verreweg het grootste gedeeldte is strand zo`n 20 km schat ik.
Het strand zit vol met verassingen kijk uit voor drijfzand! Boos! Ook de kleine watertjes zijn niet altijd te vertrouwen daar zitten vaak kuilen. Op het strand zelf zitten ook vaak kuilen zeker met mooi weer en loslopende honden. Het is een hele mooie rit voor iemand die dit gebied niet kent. OK dan!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 21:15

Nog tips voor leken zoals ik?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 08:10

vicky schreef:
Het duingebied zal voor de meeste mensen tegen vallen het is vrij zwaar. De p/a is ook bijna aan het laatste stuk van het duin.


Katwijk is een bekende rit voor mij, en zou eerder voor het strandtraject waarschuwen.. Uiteraard is het duin zwaar. Het is nou eenmaal wat muller en heeft wat meer reliëf, maar ik neem aan dat iedereen die zich inschrijft hier rekening mee houd en zijn paard beter in de gaten houd.
Wat ik het vervelende vind aan de rit: het strandtraject. Navy was vorig jaar in oktober nog in superconditie, had al in tijden geen "dipjes" tijdens de rit meer gehad, maar het strand werkt, voor velen, behoorlijk geestdodend. Als ik het me goed herinner, is het eerste stuk op het strand al zeker 15 km. Dat is dus 15 km rechtuit rijden. Ik rijd niet vaak op het strand, dus voor mij en Navy sloeg de verveling, als ik het zo mag noemen, pas op de terugweg toe. Ik merk aan Navy heel duidelijk het verschil bij een wedstrijd met veel bochten en verrassingen, dan bij een wedstrijd met veel rechte paden en weinig verschillen.

Dat is ook voor mij de reden geweest om (Na de domper in Leersum) te zeggen dat ik Katwijk niet start. Maar.. Het gaat zo lekker met Neef, ik krijg echt de spirit weer. Ik denk er vandaag nog over na, heb het er met mijn ouders over, en schrijf me dan wellicht in. Maar goed, ik zou wel klasse I starten, puur omdat deze rit mentaal zwaar is. Ze heeft de klasse II echt nog in d´r kont, de kilometers kan ze echt nog aan, maar ik doe haar dit niet aan. Lekker rustig het seizoen afbouwen, Wanroy ook klasse I. Wat ik ook jammer vind bij de wedstrijd in Katwijk: het gebrek aan faciliteiten. Er is een parkeerplaats op het asfalt, en that´s it. Ik ben geen voorstander van Navy lang op harde ondergrond te zetten, zeker als er niks te knabbelen is. Maar goed; wij gaan het waarschijnlijk ook proberen..

Wordt er nog gemeet?? Haha!

Groetjes

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 12:39

Ach wat is geestdodend? Ik zelf vond de bermen van Onstwedde wel net zo erg. Hier heb je nog de afwisseling met de duinen (klasse I toch een km of 7 a 8 dacht ik) Op het strand heb je nog wat te kijken, vliegers, vissers, honden noem maar op. Maar ik snap het wel hoor.
Tja je hebt wat je hebt op een wedstrijd, bij ons is dat een maisland en dat is ook niet echt ideaal. Maar beter dan geen wedstrijd dacht ik. Wij willen toch een "paddock" maken tussen de trailers, gewoon met schriklint. Beter dan dat ze aan de trailerstaan, tonnetje hooi er bij en mijn meisje is weer gelukkig. (Heb haar ook liever op gras/zand hoor)
Tot Katwijk!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:20

wel lekker juist dat strand, zo ver als je maar kunt kijken...HEERLIJK! Al is Latoy soms wel es een beetje bang! Misschien doen we toch nog mee in Katwijk, Latoy is nl al weer sinds dinsdag rad en voor de conditie hoeven we het niet te laten, die heeft ze echt wel hoor!!
We laten de veearts wel even checken en als hij het goed vind starten we toch!! Ik heb er wel zin in!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:35

God Mazzeltje wat ben op blij dat het met die trap goed afgelopen is. Toen je het schreef zag ik 'm echt even zitten, permanente schade of ten minste tot het voorjaar op rust... En nu loopt ze alweer! Geniet er van hoor, ik juich voor jullie als je in Katwijk weer kunt rijden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 13:38

Ganna schreef:
Hoi Vippie,

Hoe kom je er bij dat Katwijk geen kennismakingsklasse heeft? Het is opzich verplicht maar in het vraagprogramma, zie www.deronline.nl staat het ook gewoon hoor.
Dus Katwijk heeft gewoon een kennismakingsklasse.


Dat hoorde ik via de mail toen ik denise er voor in wilde schrijven omdat ze nog geen lid is van de DER. Vandaar dus.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 14:07

Arwen Lune schreef:
God Mazzeltje wat ben op blij dat het met die trap goed afgelopen is. Toen je het schreef zag ik 'm echt even zitten, permanente schade of ten minste tot het voorjaar op rust... En nu loopt ze alweer! Geniet er van hoor, ik juich voor jullie als je in Katwijk weer kunt rijden

Bedankt Arwen!!
Ik wou gisteren een uurtje stappen met misschien een rondje draf, nee dus, wat ze nooit doet...echt aan de kletter gegaan, ik hing met mijn hele gewicht in die mond, ja sorry hoor, en wat doet ze? Galopperen!
Ze heeft veel te veel energie! We wachten even het onderzoek van de dierenarts af...maar ik heb goeie hoop!! *LOL*

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 20:33

Ik ben daar zo bang voor, dat mijn paard aan de kletter gaat. Dan kan ik hem wel op een kleine volte zetten natuurlijk, maar dat maakt hem vaak nog heter. Een rustige galop is nou eenmaal een probleempje, maar als ik hem netjes in draf kan houden is dat een perfect tempo.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:35

je paard gaat niet aan de kletter joh! Die van mij heeft al 2 weken, voor haar doen dan, geen moer gedaan...ze barst van de energie en dan mag ze ook alleen maar braaf stappen van mij, ze dacht bekijkt u het maar baas!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:51

Daarom ben ik zo blij met Rowan. Die start in een lekkere draf, loopt de hele weg in die draf of een lekker galopje, en finisht in nog steeds die zelfde draf. Ik hoef niet te duwen en niet te trekken. Heerlijk gewoon.

(behalve dan op Lunteren-ritten, dan probeert 'ie onder m'n kont vandaan te sjezen, die leukerd...)

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:59

Vandaag mijn laatste buitenrit. Een flinke rit en d'r hartslag was super.
Maar ze had weer een beetje zo'n houding van , weer naar buiten??
Dus beetje longeren en dressuren deze week dan is ze weer fris in Katwijk.
Na Holten ook even niks gedaan en toen ik naar het bos weer eens ging was ze niet te houden dus vandaar.
Ik heb er helemaal zin in. Gelukkig gaat onze groom mee (niet dat we haar nodig hebben in K1) en zij rijd terug met mijn vriend en de 2 paarden zodat die weer lekker op stal staan en wij kunnen lekker blijven voor de prijsuitrijking. Dan heb ik ook alle tijd om met iedereen te meeten!!!
Ik doe mijn petje op zwart met paarse letters Murphy en My Lady erop. Dus als je me ziet kom naar me toe!!!!!!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 13:05

Vind het heel raar Vippie, want een kennismakingsklasse is verplicht! Het is niet zo dat je als organisatie mag kiezen ehtw el of niet te doen. Dus toen ik het las op de DER site dacht ik, zie je wel ze hebben wel een kennismakings klasse, ik vind dit heel vreemd...

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:19

Ik zag gisteren op de vrijwilligerslijst dat ik al om 06:00u 's ochtends wordt verwacht op het terrein Ziek.

Dat wordt een lange dag Haha! .

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:31

Ganna schreef:
Ach wat is geestdodend? Ik zelf vond de bermen van Onstwedde wel net zo erg. Hier heb je nog de afwisseling met de duinen (klasse I toch een km of 7 a 8 dacht ik) Op het strand heb je nog wat te kijken, vliegers, vissers, honden noem maar op. Maar ik snap het wel hoor.
Tja je hebt wat je hebt op een wedstrijd, bij ons is dat een maisland en dat is ook niet echt ideaal. Maar beter dan geen wedstrijd dacht ik. Wij willen toch een "paddock" maken tussen de trailers, gewoon met schriklint. Beter dan dat ze aan de trailerstaan, tonnetje hooi er bij en mijn meisje is weer gelukkig. (Heb haar ook liever op gras/zand hoor)
Tot Katwijk!


Ik snap wat je bedoeld, maar ik merk aan Navy dat ze de kilometers veel beter aan kan als we wat vaker de hoek omgaan, als er auto´s langskomen, "enge dingen" langskomen, veel te zien is.. Ik heb vorig jaar Katwijk gereden, en na een superseizoen viel deze wedstrijd me toen tegen. De motivatie is na het duintraject (dus om weer het strandtraject te moeten nemen) bij Navy een beetje weg. Vandaar mijn keus lekker klasse I te starten.

Over de faciliteiten: Ommen is minder fijn om te parkeren, maar voor Navy vind ik het best om op een maisveld te staan. Dat veert nog enigzins mee als er gehuppeld wordt (ik wil gaahaan!) of bij veel draaien. Navy heeft gewoon zwakke gewrichtjes en waarschijnlijk ben ik daarom wat moeilijker met zoiets.
Om het niet al te negatief te doen lijken: Het duintraject is prachtig en de organisatie was afgelopen jaar ook super! Haha!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 18:02

mazzeltje schreef:
je paard gaat niet aan de kletter joh! Die van mij heeft al 2 weken, voor haar doen dan, geen moer gedaan...ze barst van de energie en dan mag ze ook alleen maar braaf stappen van mij, ze dacht bekijkt u het maar baas!


Baduh is altijd in voor een flinke sjeespartij. Tenzij ik achter andere paarden aan kan. Dan kan ik hem daar achter zetten en hem rustig maken. Hij is niet gevaarlijk ofzo, hij slaat niet, bokt niet, steigert niet. Maar als ie gaat, dan gaat ie ook goed. Snap je? En dat vind ik een beetje eng.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:01

Apple schreef:
Ik zag gisteren op de vrijwilligerslijst dat ik al om 06:00u 's ochtends wordt verwacht op het terrein Ziek.

Dat wordt een lange dag Haha! .


Succes alvast Gaaaap Ik zie jullie later wel Tong uitsteken 06.00 uur is behoorlijk vroeg zeg Scheve mond

Ik heb er erg veel zin in en hoop dat het niet zulk weer als vandaag wordt zaterdag

Maarre drijfzand Verward ligt dat ook op de route Verward Hoe kun je dat herkennen Verward

Honden zullen er wel genoeg zijn op het strand en na mijn aanvaring met een vervelend hondje gisteren zit ik daar niet echt op te wachten Omar had bijna een hond in zijn benen hangen en gelukkig trapt hij dan dus wel naar zo'n hond.. meer als waarschuwing (heb hem er stiekem voor beloond Haha! )

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:26

AnneOmie schreef:
Maarre drijfzand Verward ligt dat ook op de route Verward Hoe kun je dat herkennen Verward


Drijfzand, als dat er is, dan is dat er vooral tussen Katwijk en Noordwijk. Meestal als het net afnemend tij wordt en vaak als het erg hoog water is geweest of de dag ervoor heeft gestormd. Bandensporen hebben ook de neiging vol te lopen met een soort 'drijfzand'.

Het drijfzand is vaak tegen de waterlijn aan en het is vaak voldoende om net 1 meter van de vloedlijn af te rijden.

Overigens hebben de meeste paarden enorm goede drijfzanddetectoren dus dat loopt wel los Haha!.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:40

Ganna schreef:
Vind het heel raar Vippie, want een kennismakingsklasse is verplicht! Het is niet zo dat je als organisatie mag kiezen ehtw el of niet te doen. Dus toen ik het las op de DER site dacht ik, zie je wel ze hebben wel een kennismakings klasse, ik vind dit heel vreemd...


Idd vaag, want die stond er eerst niet bij nl.... maargoed wel kennismaking dus, ook weer geregeld.... Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:44

Apple"]
[quote="AnneOmie schreef:
Maarre drijfzand Verward ligt dat ook op de route Verward Hoe kun je dat herkennen Verward


Drijfzand, als dat er is, dan is dat er vooral tussen Katwijk en Noordwijk. Meestal als het net afnemend tij wordt en vaak als het erg hoog water is geweest of de dag ervoor heeft gestormd. Bandensporen hebben ook de neiging vol te lopen met een soort 'drijfzand'.

Het drijfzand is vaak tegen de waterlijn aan en het is vaak voldoende om net 1 meter van de vloedlijn af te rijden.

Overigens hebben de meeste paarden enorm goede drijfzanddetectoren dus dat loopt wel los Haha!.
[/quote]

Dan zal ik maar afgaan op het instinct van mijn paard Tong uitsteken en niet te dicht bij het water rijden.

Er is dus wel een kennismakingsklasse Verward