Endurance Katwijk Klasse I:Wie start ook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 08:24

haha van Dynamiek zeker...was ze verdwaald??

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 08:32

Oh Gerritje!
Over dat "dikke been" haar veearts had van te voren gezegt dat het absoluut geen bezwaar was, dat wondje zat ook allang dicht hoor, maar na een nacht op stal te hebben gestaan en 2 uur op de trailer waren (beide benen) wat dik, alleen die met dat wondje iets meer...
Ook vond die DA dat het paard er niet goed op liep...nou ja, kun je het mee eens zijn of niet, ik was het er zeker niet mee eens, maar ja, zij zijn de DA's dus ...Bovendien zij haar eigen veearts ook dat het prima was anders had ze niet eens gegaan natuurlijk, trailer gehuurd, inschrijfgeld betaald, 2 uur er heen rijden, daar begin je niet aan als het vermoeden bestaat dat je bij de voorkeuring er al uit gaat natuurlijk. Maar inderdaad het kan altijd gebeuren hoor, kijk naar Vippie in Leeersum, die had ook zoiets!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 08:56

Ik zag bij de p/a een wondje bij Raak. Aanbinnenkant van rechterbeen. Heb direct de dierenarts laten kijken. Ik wilde zelf niet verder rijden maar ze zei het is niet dik, het is schoon en zat al snel dicht. Ze heeft hem even laten voordraven omdat ik dat een geruster gevoel vond en gaf toen te kennen dat het geen probleem was.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik starten met dikke benen ook geen optie vind. Maar dat is per persoon verschillend natuurlijk. Zelf zou ik dan een rit van ellende hebben me constant afvragend of ik wel goed bezig was. Nou, dan rij ik maar liever niet Haha!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:01

Het blijkt zelfs dat de DA's er over van mening verschillen nietwaar? Overigens is mijn vriendin super voorzichtig met haar paard, vandaar dat ze ook eerst haar eigen dierenarts heeft laten kijken voordat ze ging, ik ben OOK voorzichtig met mijn paard en als mijn paard zo'n klein wondje had gehad was ik er ook van uit gegaan dat ik zou mogen/ kunnen starten, het leek alleen ook wel wat dikker vanwege die stalbenen, ze had misschien wat langer moeten stappen voor ze naar de keuring ging...nou ja, het is gebeurd, het zal haar zeker niet weer gebeuren...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:12

Klopt. DA's verschillen soms erg vaak van mening. Was ook niet erg te srpeken over de vets gister. Daarom maak ik altijd zelf de beslissing. Had ik bijvoorbeeld gister bij dat wondje toch een slecht gevoel geahd was ik gestopt. Uiteindelijk ben ik de eindverantwoordelijke.

Overigens was mijn bericht niet bedoeld om jullie te veroordelen dat jullie slecht voor je paarden zouden zijn. Tenminste ik hoop niet dat je dat hebt opgevat op die manier. Want zo had ik het echt neit bedoeld hoor.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:20

mazzeltje schreef:
haha van Dynamiek zeker...was ze verdwaald??


Yep Haha! Haha! Haha!
Het was voorspeld *LOL*
Maar uiteindelijk heb ik de het toch kunnen vinden, terug weg reed ik in 1x goed, dus ik leer het al!

Het was een fantastische dag, toen ik eenmaal op het strand liep baalde ik enorm van hier had ik moeten zijn met dynamiek. (volgend jaar beter)

Heb nog wat foto's gemaakt bij de p/a waaronder fasel die naast maraak liep en zowat gelangeerd werd door hem, tja en toen maakte ik net een foto.

Trouwens mazzeltje wat was jij snel weer weg, bij terug komst zag ik je niet meer

Ik heb Navy nog gesproken en mijn 2 groomlootjes aan haar gegeven zij bleef namelijk wachten op de prijsuitreiking.

Nou het was uiteindelijk een zeer geslaagde dag en nu weet ik hoe je een groom moet waarderen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:20

Zo had ik het ook niet opgevat hoor Haha!
Ik was ook niet te spreken over de vets...ik had er zelfs 1 die niet wist welke hartslag je mocht hebben, en ze maakte een hele stampij over een beetje doorzichtig vocht wat uit Latoy haar neus kwam...mijn groom merkte later nog op dat er ook een druppel doorzichtig vocht aan haar neus hing (was ook zo, brrr)
Maar toen we moesten monsteren gingen ze ineens weer praten met iemand en liet ons daar voor l*l staan met Latoy in haar blote bibs, want de dekens moesten af, ik zei nog als je je zo bezorgt maakt over doorzichtig vocht zou ik me zeker druk maken over een bezweet paard wat zonder deken in de koude wind staat...toen kwamenze overigens wel meteen!
Heb jij trouwens een uitslagen lijst? Hoe hebben jullie het gedaan? Ik denk zo even vaag uitgerekend zo tegen de 11 km p/u te hebben gereden, maar de uitslag staat nog niet op de site.
We wouden niet uren in die wind daar gaan wachten met Latoy en weer terug rijden was ook geen optie!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:23

ik weet dat Navy ongeveer 13 km p/u heeft gereden.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:23

Ik heb 10.06 gereden. Maar ik ben bij de p/a heel lang blijven staan en toen eindelijk die hartslag gemeten werd zag ik een wondje aan binnenbeen. Dus hoewel ik mooi op de 14 km per uur zat ben ik die tijd toch weer kwijtgeraakt.

Evert-Jan heeft 12 km per uur gereden en zal rond de 11 de plaats geeindigd zijn denk ik.

Ik had er ook een die perse wilde dat de deken afging. Ik zeg een stukje ok maar niet helemaal. Wat verwacht je hier in die wind? Toen ging ze akkoord Haha!. Dus alleen bij het voordraven heb ik hem afgedaan. Maar die vet begreep thet ook volkomen. Ja sorry hoor maar ik ga ze daar niet bloot neerzetten. Heb je die files gezien? Maar ik moet haar wel eerlijk nageven dat ze me bij nader inzien wel gelijk gaf. En dat maak je met een vet ook niet vaak mee.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:55

Hai,
Heerlijke wedstrijd gehad, verslag gooi ik er zo op Lachen Gezelligew dag gehad
Nou, de lootjes hadden niks gevangen.. Helaas Lachen Alsnog bedankt voor het lieve gebaar natuurlijk!