Endurance Katwijk Klasse I:Wie start ook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:47

mazzeltje schreef:
Ik wil gewoon de rit lekker uitrijden binnen de tijd met een paard wat nog in goede conditie is als we over de finish komen, zei AnneOmie

Nou AnneOmie daar is de kennismakingsklasse ook voor, dus heel veel plezier!!


Thanx mazzeltje Knipoog en ik denk dat dit trouwens niet alleen geldt voor de kennismakingsklasse to finish is to win is toch het motto van de endurance Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:34

AnneOmie"]
[quote="mazzeltje schreef:
Ik wil gewoon de rit lekker uitrijden binnen de tijd met een paard wat nog in goede conditie is als we over de finish komen, zei AnneOmie

Nou AnneOmie daar is de kennismakingsklasse ook voor, dus heel veel plezier!!


Thanx mazzeltje Knipoog en ik denk dat dit trouwens niet alleen geldt voor de kennismakingsklasse to finish is to win is toch het motto van de endurance Haha!
[/quote]

En de naam van onze website Knipoog

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 19:39

Komt wel dichtbij nu. Heb er erg veel zin in .

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:54

Nouja ik kom niet omdat het nie zo goed gaat met me paardje maar ik kom zeker wel kijken.
En iedereen die meedoet veel plezeir hoor!!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:36

wat is er met je paard dan? toch niks ernstigs hoop ik...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 23:15

De inschrijving is weg en het geld overgemaakt. Vriendlief is alleen even kwijt of hij zich nu voor de kennismakingsklasse of voor Klasse 1 heeft ingeschreven Haha!.

Maakt verder niet uit. Het is de eerste keer, knollebol is in prima conditie. Doel is inderdaad lekker uitrijden en de volgende dag nog steeds een fris paard hebben dat lekker met je mee wil voor een ritje.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 23:29

Klasse 1 rijd je als je lid bent van de DER. Ben je geen lid dan rij je de route van klasse 1, maar dan als kennismakingsklasse. Route is dus herzelfde, maar snelheden verschillen en ook hoe je beoordeeld word (in de KMK mag je absoluut niet harder als 12km/u, in klasse 1 krijg je dan nadeel-punten.)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 23:31

Oh mooi, hij is nog geen lid van de DER dus hij rijdt de kennismakingsklasse . Bedankt voor je duidelijke uitleg Lachen.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 23:42

Apple schreef:
Overigens is de minimale snelheid in Katwijk voor zowel de klasse 1 als de kennismakingssnelheid op 8 km/u gezet. Ik denk vanwege het zware terrein in de duinen.


Nu zijn de duinen goed te doen hoor
Kom maar op met die regen Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:10

Apple schreef:
Oh mooi, hij is nog geen lid van de DER dus hij rijdt de kennismakingsklasse . Bedankt voor je duidelijke uitleg Lachen.


Katwijk kent geen kennismakings klassement, als hij de rit goed uitrijdt en hij wordt daarna lid van de DER telt zijn rit gewoon mee. Denise heeft nl hetzelfde probleem dus had het ff nagevraagd bij de organsatie....

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:22

GETVER....Ik zou samen met een hele goeie vriendin van mij (en haar paard is de beste vriendin van Latoy) de klasse 1 in Katwijk doen en zij de kennismakingsklasse...Dit had voor ons ook nog eens emotionele waarde want we hebben allebij zoveel met onze paarden meegemaakt (hadden allebij al een paar keer dood moeten zijn) dus het was nu toch een soort mijlpaal voor ons dat we nu eens SAMEN konden starten...
Alles was geregeld, de 2-paardstrailer van stal was besproken (in die van mij past helaas maar 1 paard) en ik zou de combinatie rijden.
Nou is het zo dat Latoy en vreselijk trailerprobleem heeft gehad, ze heeft o.a. ooit een ongeluk met de trailer meegemaakt, en deze trailer van stal is dus veeeeeeeeeeeel enger als mijn eigen (ik vind dat trouwens ook)
Wij dus gisteravond oefenen met de trailer, nou ze vond em echt DOODENG, ten eerste omdat ze in zo'n smal stuk moest lopen, maar na veel aandringen deed ze dat wel, al shakend en bibberend, en dan weer net zo hard er weer uit, maar alla dat was allemaal nog wel goed gekomen, ze ging er in omdat ik dat vroeg al vond ze het echt vreselijk.
Maar die k*tklep van die trailer was zo godsgruwelijk glad dat ze elke keer als ze er uit gestiert kwam bijna op haar plaat viel, en het laatste dwarsplankje bleek ook nog los te zitten dus kwam het moment dat ze echt op haar knieƫn viel, nou voor mij hoeft het echt niet meer hoor
Ik heb haar nu zover, na zo ontzettend lang dagelijks oefenen dat ze nu zo mijn trailer in loopt en nu laat ik haar eigenlijk van die achterlijke treeplank afdonderen...ze is er nog een paar keer ingezet en dat deed ze dus ook wel panisch als ze was maar ik ga haar niet in deze trailer naar Katkwijk vervoeren, ik vind het zelf ook een eng ding, hij is pas helemaal gekeurd hoor, maar ik zag zelfs de bodem indeuken toen ze er in stond, tja en dan straks 2 van die grote paarden er in, moet er niet aan denken dat ze er doorzakken...
Dus nu is de vraag hoe mijn vriendin in Katwijk komt...de trailer van stal was nl erg goedkoop om te huren en duurder komt haar financieel niet uit...en wie moet dan rijden? Ik ga met mijn eigen trailer waar ik mijn getraumatiseerde paard veilig weet (ik bedoel getraumatiseerd van de vorige ervaringen hoor)...We zoeken naar een oplossing, nou kan ze eindelijk mee, krijg je dit weer!!! BAH!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:29

Vippie"]
[quote="Apple schreef:
Oh mooi, hij is nog geen lid van de DER dus hij rijdt de kennismakingsklasse . Bedankt voor je duidelijke uitleg Lachen.


Katwijk kent geen kennismakings klassement, als hij de rit goed uitrijdt en hij wordt daarna lid van de DER telt zijn rit gewoon mee. Denise heeft nl hetzelfde probleem dus had het ff nagevraagd bij de organsatie....
[/quote]

Oh mooi Lachen . Soortgelijke regeling was er vorig jaar ook, dus daar hoopten we al stiekum op.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 12:48

Iemand nog tips over de uitrusting van mijn paard? Ik heb een heerlijk lamsvelletje voor onder het zadel, dus dat is al een +punt.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:29

Goed passend en comfortabel, en zo simpel mogelijk. Een martingaal als je het echt nodig hebt, geen beenbeschermers tenzij je ze echt nodig hebt (gaat schuren).

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:36

Vandaag is de DA bij dynamiek geweest, dynamiek was heel erg aan het hoesten en aan het snotteren, volgens de dierenarts heeft ze een koudje opgelopen haar longen klonken niet goed Boos! . Ze heeft pencelinnespuiten gehad en moet een poederkuurtje afmaken en ze moet rust hebben! zeker 1 week, ik moet het rustig aan met haar doen, dat zou inhouden dat ik Katwijk moet afzeggen, want als ik zeker 1 week alleen maar mag stappen, niet voldoende tijd over zou hebben om dynamiek weer op peil te krijgen voor Katwijk. Ik baal als een stekker, maar vindt het toch belangrijker dat mijn beesie beter wordt en ja volgend jaar komen er nog voldoende wedstrijden aan

Als ik mij nu maandag afmeld bij het secretariaat, krijg je je geld dan teruggestord?

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:22

Ik geloof niet dat je je geld terug krijgt. Ik had me een week voor Lage Vuursche afgemeld maar kreeg toch nog een herinnering dat ik moest betalen.
Zonde dat je nu niet mee kunt doen. Joh, volgend seizoen weer!!!

Bij ons is het andersom. Wij zouden niet starten maar de lady's lopen zo lekker dat we waarscheinlijk toch starten in Katwijk. maar dan wel klasse 1 want ik vind klasse 2 erg zwaar daar.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 23:08

ik heb mij afgemeld voor Ommen (morgen), ik weet niet of ik het geld terug krijg, ik heb wel een verklaring van de dierenarts dat Latoy wegens medische redenen niet mee kan doen, ik zal het nog wel horen...ik hoop het wel, want ik heb geen liggende gelden, dus als ik iets terug krijg is dat toch fijn...

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 21:55

Ik wou eigenlijk gewoon rijden met mijn dressuurzadel (rij ik elke dag op, en zit prima), een engels hoofdstel of een western van een stalgenoot (in lichtbruin, dus dat matcht absoluut niet met mijn zadel, maar who cares) en that's it. Geen beschermers, geen martingalen. Maar hoe neem je bijvoorbeeld water mee? Ik neem aan dat je geen tas op je rug doet.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:01

Ik heb een systeem van twee bidons achter m'n zadel zitten, eentje met Isostar en eentje met water. Een goede heuptas (met brede band/elastiek) met een bidon wil ook wel werken. Een sport/hardloopzaak heeft vast wel iets waar je wat aan hebt.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 07:12

Ik rij ook op mij dressuurzadel, ik heb geen geld voor een ander en het ligt prima op Latoy!
Ik neem zelf nooit water mee, ook niet in Holten toen we voor het eerst klasse 3 reden, je komt de grooms regelmatig tegen als je wat wilt drinken en het heeft mijns inziens geen zin om het paard te overgieten met water uit het bidon, dat is veel te weinig, wie mijn paard kent weet waarom ik het zeg. Maak je nou maar niet zo druk, het maar 26 km je bent alweer terug voor je het weet!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:23

Hahahaha, ja bij jou (en ook wel mijn paard) is water uit een bidon een druppel op de gloeiende plaat. Haha!
Hoe is het nou met je paard??? Ik had het zo leuk gevonden om ons samen even op de foto te nemen. De mijne als het iets kleinere zusje van de jouwe. Maar het gaat met je paard goed komen hoor!!!!! Weet je al iets meer over de verwonding??

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:24

Vippie"]
[quote="Apple schreef:
Oh mooi, hij is nog geen lid van de DER dus hij rijdt de kennismakingsklasse . Bedankt voor je duidelijke uitleg Lachen.


Katwijk kent geen kennismakings klassement, als hij de rit goed uitrijdt en hij wordt daarna lid van de DER telt zijn rit gewoon mee. Denise heeft nl hetzelfde probleem dus had het ff nagevraagd bij de organsatie....
[/quote]

??????
dit is niet conform de regelementen. maar goed wedstrijd organisaties doen wel vaker anders Verward
vraag me af of ons wedstrijdsecr. er net zo over denkt. ze is namelijk erg op de regels en ik kan me zo voorstellen dat zij vindt dat je echt lid moet zijn wil je wedstrijd meetellen.....(waar ze in mijn ogen ook gelijk in heeft)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:18

gerritje"]
[quote="Vippie"][quote="Apple schreef:
Oh mooi, hij is nog geen lid van de DER dus hij rijdt de kennismakingsklasse . Bedankt voor je duidelijke uitleg Lachen.


Katwijk kent geen kennismakings klassement, als hij de rit goed uitrijdt en hij wordt daarna lid van de DER telt zijn rit gewoon mee. Denise heeft nl hetzelfde probleem dus had het ff nagevraagd bij de organsatie....
[/quote]

??????
dit is niet conform de regelementen. maar goed wedstrijd organisaties doen wel vaker anders Verward
vraag me af of ons wedstrijdsecr. er net zo over denkt. ze is namelijk erg op de regels en ik kan me zo voorstellen dat zij vindt dat je echt lid moet zijn wil je wedstrijd meetellen.....(waar ze in mijn ogen ook gelijk in heeft)
[/quote]

tsja mij maakt het ook niet uit, maarja als ze geen kennismaking aanbieden.... denies wordt zowizo lid, maar kweetniet of dat op tijd geregeld is....

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:28

Fasel"]
[quote="AnneOmie"][quote="mazzeltje schreef:
Ik wil gewoon de rit lekker uitrijden binnen de tijd met een paard wat nog in goede conditie is als we over de finish komen, zei AnneOmie

Nou AnneOmie daar is de kennismakingsklasse ook voor, dus heel veel plezier!!


Thanx mazzeltje Knipoog en ik denk dat dit trouwens niet alleen geldt voor de kennismakingsklasse to finish is to win is toch het motto van de endurance Haha!
[/quote]

En de naam van onze website Knipoog
[/quote]

*gaat meteen een kijkje nemen op jullie website *

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:50

Hoi Jorie, ik weet het niet hoor of dat gaat luken Katwijk...
Vanochtend liep ze al wel beter, maar ze staat ook op pijnstillers, maar die had ze gister ook en toen kon ze er helemaal niet op staan...
Bovendien had ik het niet gek gevonden als ze in eerste instantie juist slechter had gelopen na de hele nacht op stal te hebben gestaan, het grapje kostte mij tot nu toe 180 euro.... mag ik even vloeken, en zo onnodig allemaal!!