Startkaartenellende (endurance)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:51

Fasel schreef:
Hey Ernst, welkom hier.

Wij zullen in ieder geval nog geen kaarten aanvragen. Ik wil wel eens zien waar het naartoe gaat. Ik wacht zo lang mogelijk.


Tja, begin me bijna te schamen dat ik hem wel al heb opgestuurd.. Scheve mond
Meestal denk ik ergens héél lang over na en stuur het dan eens op, nu dus niet. En ik ben er niet eens zeker van of ik Don volgend jaar nog wel wil en/of kan uitbrengen in de endurance....

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:00

Lovely schreef:
Met de startkaart die ik heb kan ik coupons bestellen voor het springen, dressuur, sgw, mennen en binnenkort dus ook endurance?? Dat is best wel leuk dus. Als enduranceruiter zou ik denk ik best blij zijn dat mijn sport niet langer als een ondergeschoven kindje behandeld wordt, maar dus kennelijk bij de KNHS wel degelijk als een serieuze discipline behandeld wordt. Zoals ik de berichten nu lees, komt de DER over als een soort huiskamervereniging die zijn eigen groei niet helemaal heeft kunnen bijbenen. Kennelijk is het nu tijd voor een serieuze aanpak en het echte werk.

Boos! Je weet echt niet waar je het over hebt. Alsof de endurancesport tot nu toe niet serieus was!

Citaat:
Hoe hoger je komt, hoe duurder het allemaal wordt, daarom rijden er meestal mensen bovenaan mee die hun zaakjes goed voor elkaar hebben Lachen.

Dat is juist het fijne van de endurance, je hoeft niet 10 sponsers te hebben om klasse IV te kunnen rijden..... Nu kan dat dus wel eens anders gaan worden...

Citaat:
Als endurance net zo behandeld gaat worden als de andere disciplines, dan zullen er dus ook regels gaan komen over wie, wanneer en hoe in welke klasse mag starten. Daar zal misschien wel een promotiesysteem aan gekoppeld gaan worden, ik denk dat dat niet slecht kan zijn voor de sport eigenlijk.

We hèbben al een hele goede promotieregeling! Daar hoeft niets aan veranderd te worden.

Citaat:
Dat houdt dus in dat ik, met mijn reeds aanwezige startkaart, in de laagste endurance klasse mee zou mogen rijden voor promotie. En juist daarom zal er dus heel veel over het endurancerijden duidelijker moeten worden opgezet, uitgevoerd en gecommuniceerd. Wat weer kan betekenen dat endurance ook opgenomen gaat worden in het disciplinereglement en het awbs. Goeie zaak toch?

Nee, alleen als je ook lid wordt van de DER (of endurancesportvereniging) mag je wedstrijden meerijden! Niet zomaar als dressuurruiter even lekker een paar wedstrijdjes meepikken. Ja, in de kennismakingsklasse Knipoog
Enne, er is genoeg info over endurancerijden te krijgen hoor.....

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:09

Djilan, dat heb je mooi gezegt, helemaal mee eens, ik wou het ook al zeggen maar had er geen zin meer in, op de endurance lijst gaat het ook al over niks anders, begrijpelijk maar nu even niet..is al laat voor oma (ben ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:34

Djilan, in mijn post staat nergens dat endurance geen serieuze sport is. Maar ik hoor nog regelmatig dat het endurance-wereld zich desondanks nog vaak niet serieus genomen voelt. Tussen die twee dingen zit een wereld van verschil namelijk en in mijn post heb ik het over het laatste, het idee van het ondergeschoven kindje.
Maar zoals ik in dit topic begrepen heb, zouden de endurance ruiters liever apart blijven met hun eigen vereniging en zeker niet onder de vlag van de KNHS?? Dat kan natuurlijk, dan zou de DER zich weer af moeten splitsen of er zou een andere vereniging opgezet kunnen worden om op te vangen wat er nu mis gaat.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 03:39

Ik begrijp niet hoe sommige mensen zo makkelijk denken over telkens terugkerende "kleine" kostenverhogingen. Natuurlijk kost de paardensport geld, maar het hoeft toch niet meer te kosten dan nodig ?

Wat levert dat hele startkaartengedoe nu op voor de endurance-liefhebbers ? Dat heb ik nog niet gehoord !
En als het al wat oplevert, is het dan het extra geld waard ? Want daar gaat het uiteindelijk om.

De redering van: Dressuur en springruiters betalen het ook is natuurlijk helemaal van de ratten besnuffeld. "
Dan klimmen die toch gewoon in de gordijnen zodat niemand meer aan die flauwekul meedoet en opeens is alles dan weer gelijk en betaalt iedereen weer evenveel oftewel niks ...

Ik zie het al gebeuren. Meedoen aan een keuringswedstrijd voor welshpony's en de voorbrenger/pony-combinatie moet eerst een startkaart hebben. Kassa. Of in de gebruikersrubrieken bij de welsh keuringen.

Vanuit de menwereld weet ik dat het bijhouden van de registratie van winstpunten constant een puinhoop is ... dus veel verbetering zal er niet inzitten is mijn inschatting.

Dat de DER onder de vlag van de KNHS wil handelen kan ik nog wel begrijpen, maar dit houdt toch niet automatisch in dat ze de goede kanten die ze hadden/hebben maar moeten opofferen en de leden moeten overleveren aan de geldverslindende burocratie ? Want dat is dat hele startkaartengedoe in mijn ogen.

De menwereld was ook altijd heel erg verdeeld. Drie bonden.
Toch was dit een gezellige wereld evenals het endurance gebeuren. Kwa deelnemerspubliek een enorm verschil met dressuur en springen heb ik uit ervaring gemerkt.
Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar mensen ... let op uw (goede) zaakjes.

Ernst
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:20

Fasel schreef:
Als dat zo is Ernst, wil je dan met me trouwen Haha!



Ja, dat kan, maar dan moet er wel aan een aantal voorwaarden worden voldaan!
Ten eerste moet ik natuurlijk het monopolie verkrijgen om alle startkaarten in Nederland te verzorgen. Een voor zichtige schatting levert dat dat wel eens tweehonderd duizend zouden kunnen zijn (maar voor 100.000 doe ik het ook). Dan geef ik 10% korting op de KNHS prijs van 31,50. Dus zeg zo'n 27,50 per combinatie. Inkomsten lopen dus in de richting van 5,5 miljoen Euro. Dit meld ik even voor de voorstanders om over na te denken: het kan goed zijn dat de KNHS er vele miljoenen per jaar mee gaat opstrijken - THINK!)
Dan moet ik van de 27,50 waar ik het voor doe toch een klein bedragje reserveren om mijn harem te onderhouden. Dus laten we zeggen een 2,50 per kaart is voor de harem - de rest is voor mij.

Tweeds moet je dus als je met deze sheik trouwt in zijn harem. Met alle plichten die daarbij horen... ach wat dat betekent met 50 vrouwen in mijn harem zullen we het wel later over hebben, nietwaar? In ieder geval moeten mijn stallen er altijd topjewopje uitzien, mijn paarden goed verzorgd en opgezadeld worden aangeboden als ik mij verwaardig om een ritje te gaan maken.... De rest van de tijd wordt bij sheiks uiteraard door vrouwen gevuld met het dragen van de niqaab en buffelen achter het aanrecht. En als je zonder niqaab wordt betrapt krijg je 40 stokslagen op je voetzool. Nog interesse?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:07

Nog even iets..
Vers van de Endurance mailinglist
Volgens ene mevrouw Peeters komt er (of is er) een endurancestartkaart die dus alleen is bedoelt voor de DERleden. Kost 20 euro..
Wil je ook gewone wedstrijden rijden (dressuur en springen) dan moet je ook lid worden van een 'gewone' rijvereniging en een uitgebreide startkaart aanvragen waarmee je dus alle 3 mag. Die kost 31,50 euro. Dus de gewone kaart...

Dan de Paard en Sport. Volgens mevrouw Peeters van de KNHS hebben DERleden zelf de keuze of ze abonnee willen worden van de paard en sport, maar volgens een andere KNHSmedewerkster zijn alle DERleden al opgenomen in het bestand van de P&S en ontvangt iedereen het 1e exemplaar al binnen 2 weken......

Hoe zit dat nu? Verward

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:16

Hier de 2 verschillende verhalen van 2 verschillende KNHSmedewerksters Boos! (heb de personen van wie de berichten afkomstig zijn weggelaten ivm privacy Knipoog ):

Citaat:
Ik hoor net van Linda Peeters van de KNHS dat er een aparte endurance
startkaart is. Die kost 20 euro. Wil je ook
dressuren en springen dan moet je ook lid worden van een locale vereniging en
dan kun je je startkaart laten omzetten tot een
meervoudige startkaart. De kosten hiervan zijn iets hoger.

Zolang je alleen endurance rijdt ben je niet verplicht een abonnement
op Paard&Sport te nemen. Wanneer je een meervoudige startkaart neemt
wel.


Citaat:
Krijg net een mailtje (eindelijk!!!) van de KNHS (nee ik ga niet
katten Knipoog) over mijn vraag over die Paard & Sport:
>
> ****
> Geachte mevrouw ########,
>
> Naar aanleiding van uw mailtje van 11 augustus j.l., hebben wij het
> e.e.a. nagekeken in ons computersysteem.
>
> Hieruit is gebleken dat er afgelopen dinsdag een abonnement op het blad Paard & Sport is aangemaakt onder de nieuwe DER-vereniging.
>
> U kunt het eerste nummer over 2 weken thuis verwachten.
>
> Hopend u zo voldoende te hebben geinformeerd, verblijven wij,
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Vera Versteeg
> Afd. KNHS-Ledenadministratie


Wat is het nu???

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:38

Niet alleen de externe communicatie daar is beroerd maar de interne communicatie loopt ook al voor geen meter Verward

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:40

Ernst"]
[quote="Fasel schreef:
Als dat zo is Ernst, wil je dan met me trouwen Haha!



Ja, dat kan, maar dan moet er wel aan een aantal voorwaarden worden voldaan!
Ten eerste moet ik natuurlijk het monopolie verkrijgen om alle startkaarten in Nederland te verzorgen. Een voor zichtige schatting levert dat dat wel eens tweehonderd duizend zouden kunnen zijn (maar voor 100.000 doe ik het ook). Dan geef ik 10% korting op de KNHS prijs van 31,50. Dus zeg zo'n 27,50 per combinatie. Inkomsten lopen dus in de richting van 5,5 miljoen Euro. Dit meld ik even voor de voorstanders om over na te denken: het kan goed zijn dat de KNHS er vele miljoenen per jaar mee gaat opstrijken - THINK!)
Dan moet ik van de 27,50 waar ik het voor doe toch een klein bedragje reserveren om mijn harem te onderhouden. Dus laten we zeggen een 2,50 per kaart is voor de harem - de rest is voor mij.

Tweeds moet je dus als je met deze sheik trouwt in zijn harem. Met alle plichten die daarbij horen... ach wat dat betekent met 50 vrouwen in mijn harem zullen we het wel later over hebben, nietwaar? In ieder geval moeten mijn stallen er altijd topjewopje uitzien, mijn paarden goed verzorgd en opgezadeld worden aangeboden als ik mij verwaardig om een ritje te gaan maken.... De rest van de tijd wordt bij sheiks uiteraard door vrouwen gevuld met het dragen van de niqaab en buffelen achter het aanrecht. En als je zonder niqaab wordt betrapt krijg je 40 stokslagen op je voetzool. Nog interesse?
[/quote]

Nou eeeh, Ernst, als rasechte Hollander heb je volgens mij de regels in de Harem nog niet helemaal begrepen hoor Knipoog. Ik als rasechte halfbloed kan je wel even op de hoogte stellen. De vrouw van de sheik heeft trouwens meer privileges en achter het aanrecht heb je mij 1 dag en dan ben je al vergiftigd ZONDER dat ik daar op uit was Haha!

Zouden ze ook samenlevingscontracten in Egypte hebben ? Haha!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 08:01

Pfff, ze weten zelf nog niet eens hoe ze het willen!
De enige manier om hier misschien nog iets van te snappen moeten we het aan mevr Peeters vragen, gewoon blijven vragen!
Want dan wordt het voor hun duidelijk dat het echt heel vaag is en ze hebben werk.
Die brieven, ze doen het dus niet eens volgens alfabet! Want ik heb dezelfde achternaam als Laudine en Ernst... Ze hebben zeker hele trage medewerkers, die maar 10 brieven op een dag kunnen uitprinten, in een envelop stoppen, postzegeltje d'r op en opsturen... Dat kan ik zelfs sneller!

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 10:03

ja die brieven snap ik ook niet hoor!
ik heb hem nog steeds niet gekregen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 10:45

Aparte endurance startkaart? Ehm, waarom staat dat dan niet in de brief? Waarom wordt dat dan niet gemeld in de lange e-mail wisselingen met mw Peeters (die overigens nu op vakantie is gegaan...)?
Ik heb iets anders gehoord, ja, via via via, maar goed. Dat komt er op neer dat je als puur endurance ruiter apart nog kosten voor het registreren van je paard moet gaan betalen (á 20 euro?). Of dit eenmalig is, is ook nog niet duidelijk. Staat ook nergens in een brief. Gerucht of werkelijkheid? Geen idee, ik ben niet de enige die volkomen in het duister tast...
Ook is het wel degelijk zo dat iemand met een startkaart gewoon endurances mag starten en je alleen lid bent van de DER om het blaadje te ontvangen. En als DER lid mag je gewoon in andere disciplines starten. Dit heb ik van een A-kader lid en tevens jury-lid. Kan natuurlijk zijn dat zij ook niet goed bij haar hoofd is, maar ze komt toch aardig op de hoogte over.
Ook gaat er het gerucht dat niet alleen enduranceruiters het helemaal gehad hebben met de KNHS, maar dat ook menruiters buiten de KNHS om willen gaan. Wat er van waar is? Geen idee! Ik weet wel dat bijna de gehele endurance top op het punt staat om uit te wijken naar het buitenland...

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:37

De KNHS heeft zich wel aardig wat op de hals gehaald. Zijn endurance-ruiters nou zo opstandig of zijn dressuur- en springruiters te braaf....

't Zou toch wel erg oneerlijk zijn als iedereen met een algemene startkaart voor klassering mee mag gaan rijden met endurance-ritjes, zonder lid te zijn van de DER. En de kennismakingsklasse wordt er gelijk overbodig door, daar start niemand meer...

***ZUCHT*** Waarom moet iets wat gewoon goed loopt weer zo nodig op de schop genomen worden? Ongetwijfeld geld en misschien een misplaatst stuk geldingsdrang? "Ze zullen weten dat de KNHS nu de scepter zwaait" of zoiets?

De startkaart leek me op het eerste gezicht niet eens zo'n ernstige "ingreep", maar ik ga er steeds meer tegenaan hikken. Afgezien van het feit dat het geld kost, maakt het de sport gewoon minder laagdrempelig. Je moet een bepaalde formaliteit regelen, voordat je kan gaan starten, zonder dat je weet of het je wel ligt. Ik ben de eerste endurancewedstrijd ook zonder lidmaatschap gestart, gewoon om het eens te proberen. Ideaal! Aan een dressuurwedstrijd ben ik met mijn eigen paardje nog niet begonnen, juist omdat ik vrees dat de sfeer en de prestatiedrang en de witte broeken en de vlechtjes mij niet liggen. Ik zou graag eens gejureerd worden, maar zonder de poespas eromheen. En omdat je het dus niet "just for fun" een keer uit kan proberen.... nou ja, jullie snappen vast wat ik bedoel denk ik....

IMO kleven er in ieder geval meer nadelen aan die startkaart dan alleen het geld dat je er voor neer moet tellen. Dat we misschien nog eens extra aangeslagen worden omdat we endurance-ruiters zijn zoals jij nu denkt begrepen te hebben Laui, dat is helemaal van de zotte.... Kan de DER niet gewoon weer uit de KNHS stappen? Scheelt de oprichting van een nieuwe vereniging en daarmee het verdeeld raken van een toch al niet zo heel grote club, dat is vaak funest en dan wordt het helemaal een puinhoop.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:04

mandymonica schreef:
Kan de DER niet gewoon weer uit de KNHS stappen? Scheelt de oprichting van een nieuwe vereniging en daarmee het verdeeld raken van een toch al niet zo heel grote club, dat is vaak funest en dan wordt het helemaal een puinhoop.


Dat doen ze niet... Maar wij kunnen wel uit de KNHS stappen, er zijn dus ook geruchten dat er Menners zijn die dat willen gaan doen (waaronder IJsbrand Chardon) en als zij gaan gaan wij natuurlijk wel vrolijk mee!
En als je je inschrijft bij een buitenlandse vereniging, bijv. de duitse VDD (ofzoiets) dan hoef je geen startkaart te nemen...
En het schijnt dat per 2004 het DER lidmaatschap ook nog duurder word, zo'n 30 E bovenop het bedrag dat we nu hebben, kortom het wordt gewoon belachelijk duur!

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:55

Het is niet zo dat je als lid van een buitenlandse vereniging nog een of andere aparte permissie aan moet schaffen via het KNHS of de tegenhanger daarvan in het buitenland van de vereniging waar je je dan bij aansluit? Net zoiets als wat Zep moest aanschaffen om in Zweden te mogen starten? Want dan kom je van de regen in de drup natuurlijk.

Sjonge, van de kosten die er volgend jaar bijkomen - als het DER-lidmaatschap ook zo fors omhoog gaat - kan mijn paard bijna een maand eten.... Wie had het over hobby? Zijn er nog sponsors in de zaal???

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:10

uh betekent dat dan 70 euro lidmaatschap? pfffff lekker dan.
als je je wedstrijd voor nederland mee wil laten tellen moet je volgens mij als je een buitenlandse wedstrijd gaat rijden ook 24 euro betalen aan de knhs.
tenminste zo begrijp ik het uit hun site.
heb nóg steeds géén brief ontvangen trouwens.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:34

Ik weet het niet zeker maar ze zeiden dat het niet duurder zou worden.... Ja natuurlijk! Boven het lidmaatschap een duit geld EN de startkaarten... En ze zeggen let op: NOG geen startcoupons, wat dus betekent dat die ook nog komen... We zijn nu aan het uitzoeken hoe het zit als je lid wordt van een buitenlandse vereniging, maar waarschijnlijk hoef je dan geen startkaarten te hebben, kan je toch beter 80 E aan de VDD betalen dan aan dit zootje hier in NL? Dat is wel meer voor het lidmaatschap maar als je alles in NL bij elkaar optelt is het hier nog veel duurder... Geldtrekkerij..
Een club hoort er voor de leden te zijn en niet zoals nu met de KNHS de leden voor de club!

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:49

nou die coupons komen er heus wel hoor, wacht maar af tot iedereen lid is en een startkaart heeft.
want ja wat moet je met een startkaart zonder coupons als die verplicht worden?
gevolg dat iedereen weer coupons aan gaat schaffen.
ze hebben dat allang uitgevogeld volgens mij.

belgie is bv lidmaatschap, een licentie van 40 euro.
maar kan je wel meerdere paarden mee rijden.
weet alleen niet hoe het dan verder gaat als je hoger gaat rijden dan de klasse 2.
weet alleen niet of alles dan geldig is enzo als je bv weer in nederland gaat rijden.
want wil je dit laten registreren dan kost het volgens mij 24 euro.
snap er verder ook geen moer van hoor.
vind het in iedergeval zo ook niet echt leuk meer.
komen veel te veel kosten bij.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 19:45

Van mij hoeven mijn prestaties in NL niet meegeteld te worden. Op deze manier hoef ik nl niet in het A-kader oid! Tegen die tijd ga ik serieus één of andere naturalisatie overwegen (Jos Lansink heeft het ook gedaan, hoewel om andere redenen), al wordt ik Afrikaan, interesseert mij niks, als ik dan iig DIT gezeur maar niet heb Knipoog Dan maar het gezeur dat ik 6 mnd per jaar in Afrika moet zitten, heb ik er dan gráág voor over!
Wat ik ook niet snap is dat je 16 coupons in 'n setje koopt, maar welke idioot start er nou 16 x in 1 klasse? Met hetzelfde paard en in 1 jaar? Want daar zit uiteraard ook een geldigheid aan (ik weet er echt niks van, maar het zou me zo langzamerhand niets meer verbazen). En als je kl 4 bent, moet je dan voor dat ene kl 2 ritje aparte coupons aanschaffen? Duur grapje wordt dat dan!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 21:38

Pffff....gaat het inschrijfgeld soms ook nog omhoog ?
In de menwereld is het zo dat je in de haast niet zonder sponsoren kunt (in de hogere klasses helemaal niet). Misschien dat we daar bij de endurance nu ook maar eens aan moeten gaan denken ?
Wie heeft bij de DER eigenlijk destijds besloten dat we aansluiten bij de KNHS ? En waarom is dat besluit genomen ? Verward
Belangrijker nog: Wie kan dit ongedaan maken ? In dit topic merk ik er namelijk niks van dat de DER- leden er zo bij gebaat zijn.

Bovendien is het zo dat de endurance alleen maar populairder zal worden door internationale overwinningen te behalen in klasse IV. We hebben goede ruiters / amazones, maar zo goed ???

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:22

Wat ik eigenlijk ook niet snap, als we straks onder de KNHS vallen, waarom ben ik dan lid bij 2 verenigingen (DER en LR)? Dat hoeft dan toch ook niet meer? Of moet dat wel om wedstrijden te kunnen rijden, of voor de HER&DER?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:52

Dat is het eerste en enigste wat me WEL duidelijk is. Als je wedstrijden klasse I en hoger wilt rijden, MOET je lid zijn van de DER.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 22:57

Is toch onzin? In betaal nu wel voor 2 verenigingen, het word zo alleen nog maar duurder. Maar omdat ik al een startkaart bij de KNHS heb hoef ik er geen meer aan te vragen, dan gaat de DER toch wegvallen, of zie ik het nou verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 23:28

Laui! schreef:
Wat ik ook niet snap is dat je 16 coupons in 'n setje koopt, maar welke idioot start er nou 16 x in 1 klasse? Met hetzelfde paard en in 1 jaar? Want daar zit uiteraard ook een geldigheid aan (ik weet er echt niks van, maar het zou me zo langzamerhand niets meer verbazen). En als je kl 4 bent, moet je dan voor dat ene kl 2 ritje aparte coupons aanschaffen? Duur grapje wordt dat dan!


Hopelijk wordt dat met die coupons (op de feiten vooruitlopend) hetzelfde als bij de andere disciplines en daar staat de klasse niet op vermeld en het jaartal is alleen het jaar van uitgifte. Coupons die wij gebruiken zijn niet aan klasse of jaar gebonden.

Er zal altijd een mogelijkheid blijven om zonder startkaart te starten neem ik aan?