endurance Wittelte - een tropisch succes! :-)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:49

Wat goed zeg! Gefeliciteerd... zo zie je maar wat dravebiertjes kunnen Knipoog
Een uithoudingsvermogen van hier tot .... ondanks het hete weer Knipoog

En de foto's bij de genieput... dan te bedenken dat ik er in mei ben geweest en bijna kopje onder ging... *LOL*


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:51

Kitty schreef:
Mijn moeder is met een vriendin ook naar Wittelte geweest om de dochter van die vriendin te groomen.
Volgens mijn moeder moest ik ook maar endurance gaan rijden want dat leek haar toch stukken leuker dan altijd dat dressuren en springen...


Ik denk dat je moeder gelijk heeft Haha!

'Paint' it 'Black'

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:16

Gefeliciteerd Karin, echt een topprestatie! OK dan! Die Retje is zo superveelzijdig en hij blijft maar gaan! Dikke knuffel aan hem!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:16

Je kunt echt merken dat dit paard echt ‘gemaakt’ is om te werken bij tropische temperaturen Lachen Daarbij kun je (zeker bij deze temperaturen) echt merken dat ‘koelen’ met water echt goed werkt om de hartslag laag te houden.

Het was echt een top-prestatie Karin! Haha!

Geloof je me de volgende keer wel als ik zeg dat je in de hogere regionen eindigt? Tong uitsteken

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:19

Fasel"]
[quote="Jantien schreef:
Heel erg gefeliciteerd zeg!!
Nu mag je niet meer zeggen dat je een recreatieruiter bent Haha!


FOUT!! Klasse I en II zijn namelijk geen echte klasses. Zijn maar kleuterklasses om het zo maar te zeggen. Het echte werk begint volgens velen pas veel verder Haha! Knipoog Dit is gewoon een leuk buitenritje Knipoog
[/quote]

Helaas, met dit soort resultaten ben je toch echt wel klaar voor de volgende klasse, dus..... Tong uitsteken
Of ben je er zoeen die lekker blijft hangen om nog wat prijzen mee te pikken Haha!

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:21

Jeetje ik zou ook maar wat graag eens zo een endurance wedstrijd rijden!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 10:23

Haha Jantien, dit was ook nog maar mijn tweede klasse 2-wedstrijd hoor! Mochten we Holten goed uitrijden, dan mogen we klasse 3, maar dat doen wij voorlopig nog maar niet. Eerst maar eens wat wedstrijden in de 60 en 70 km goed uitrijden, eind volgend seizoen is nog vroeg genoeg voor een eerste klasse 3! *LOL*

Maar idd, in dit tempo loopt Retje meestal het lekkerst en dan deze keer ook nog bij zulke temperaturen. Ben benieuwd of er nog meer in zit als het wat koeler is. Maar met uitrijden alleen ben ik al heel tevreden, hoge plaatsingen zijn mooi meegenomen maar niet strikt noodzakelijk. Lachen

En Kitty: ook ik denk dat je moeder gelijk heeft! *LOL*

Bedankt voor jullie reacties trouwens, ik ben idd ook erg trots en hoop nog lang met Retje dit soort ritten te kunnen rijden! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:35

Nogmaals gefeliciteerd! Pff.. Ik liep daar ook heen, helemaal verbaasd, met een smile van oor tot oor.. Nooit verwacht, zeker niet na Lage Vuursche, maar mijn kwaaltjesDraver Knipoog heeft het toch geflikt. Wat was ik trots..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 10:51

Jasmijn schreef:
...Jesper drinkt op wedstrijden ook niet, dus als ik lang onderweg ben, neem ik wat zemelen mee, en voer die met super veel water. (...) Is dat misschien een idee, of krijgt hij dan toch teveel 'eten' binnen?


Ik zal het eens navragen of zemelen 'kwaad kunnen' midden in een wedstrijd (of vlak erna). Heb namelijk geen idee wat die dingen precies doen (slobber bijv. schijnt niet zo goed te zijn, bietenpulp weer wel). Maar als Ret ze daadwerkelijk wil eten, dan ben ik daarmee al weer een heel eind geholpen! In ieder geval bedankt voor de tip! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:54

Ik voer ook (weinig) zemelen met veel water in de vetgate, Latoy drinkt net zo beroerd als Ret, ik kreeg deze tip van Reg Mulder!! Ze neemt hier in ieder geval iets van, en wortels inderdaad ook, alleen ook niet uit water maar uit de hand...eigenwijze paarden hebben wij hè!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:13

GEFELICITEERD!!!!!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:18

Misschien nog een tip. Komkommer vinden ze vaak ook heerlijk en die bevatten ook erg veel vocht!

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:04

Hartstikke leuk om je verslag nu ook te lezen.
Mijn bereik op Vlieland was echt bagger, ik ben bovenop een duin gaan staan om te kijken of je een SMS gestuurd had hoe het gegaan was *LOL*
Leuk dat je me even op de hoogte heb gehouden, was zoals altijd al erg benieuwd. Goed gedaan hoor, met die hitte. Jammer dat Ret er niet zo dorstig van wordt, hopen dat hij toch gaat inzien dat hij gewoon lekker moet drinken met zulke afstanden en temperaturen.
Maar eerste dus, jeetje, tweede klasse II wedstrijd en het dan toch meteen even flikken, hartstikke goed!!
Ga nu de foto's kijken!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 21:25

Super zeg!

Ikzelf reed afgelopen zaterdag van Otterlo naar Arnhem via Bennekom en Woflheze. Best een stukkie, maar niet in jou tempo - we hebber er 7 uur over gedaan (!)
Nou ja, wij moeten natuurlijk deze hele week nog dagelijks 6 uur rijden, dan doe je het rustig aan.

Tips om te laten drinken:
- een pot appelmoes door de emmer water
- een pak appelsap door het water
- een scheut aanmaaklimonade door het water.

Rowan is ook een slechte drinken, maar die limonade helpt best om hem hier en daar een emmer leeg te laten slurpen. De moeite van het proberen waard Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-03 21:47

Appelsap hebben we al eens geprobeerd, maar tevergeefs. Hij is heel kieskeurig met appels, lust alleen Elstars en soms die zelfs niet eens. Hij lust ook geen zoetigheid, suikerklontjes neemt hij wel aan maar hij laat ze dan ook weer met een vies gezicht vallen (raar paard). Ik denk dus ook niet dat aanmaaklimonade gaat werken, maar het valt altijd te proberen.

Ik zit nu ineens te denken aan wortelsap, aangezien hij wel wortels lust en die ook altijd wel opeet. Ik ga het meteen komend weekend proberen, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 22:11

Ik lust ook graag wortels , maar wortelsap Misselijk

Dus het is maar te hopen dat het paard er niet zo over denkt *LOL*

En sinaasappelsap ?

Dat lust zelfs Rena


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers