20 juli endurance Lage Vuursche

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 16:02

Heeft er iemand al informatie ontvangen?
Zal wel morgen in de bus komen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:05

Nope, ik heb ook nog niks....Latoy liep gisteren (even aan de hand gedraafd, ong. 20 m op het harde) RAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voorlopig ben ik dus happy, dus wie weet als het zich zo doorzet, kan ik toch nog meedoen!!

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:21

de routes (plakband (geel, wit en rood dacht ik) zijn al weer op de palen, bomen etc. geplakt, terwijl nog niet eens alles van vorig jaar verwijderd is..... Veel succes allemaal!!! De paden zijn nu heel goed te doen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:27

Idd, ik hoop dat ze het nu wel even wat beter opruimen. De bordjes hebben er ook nog een hele tijd gehangen... Toen ik op het punt stond om er eens over te gaan bellen waren ze weg. Wat je daar nou van moet denken....

Dit was van vorig jaar:
[WD] Minpuntje Endurance Lage Vuursche

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 16:40

Ja magreet dat was inderdaad slecht, ik betaal voor het starten als aspirantlid 26 euro, kunnen ze het daar niet voor netjes opruimen Verward
Kijk dat het op de startdag niet opgeruimd kan worden, vind ik niet zo erg, maar de volgende dag moet dat toch wel lukken.

Nu maar hopen dat het dit jaar beter gaat.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 13:52

Ik start ook met Ilonka in de klasse II.
Van een vriendin hoorde ik dat de route nu al is uitgezet, (Vorige week) dus dan hangt het er ook al 2 a 3 weken van te voren. Niet om negatief te doen over de organisatie maar die doet het gewoon wat "rustiger" aan. Ik denk dat ze dus ook 2 a 3 weken nodig hebben om weg te halen.....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:40

Ik zag inderdaad (rode) plakbandjes om paaltjes e.d., maar ik was eigenlijk in de veronderstelling dat dat nog van vorig jaar was...

Slechte zaak!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 16:10

Nee, die stickers zijn dus van dit jaar. Voor zondag dus.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:04

Pas op hoor, Prima wordt weleens gespot in die contreien!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 20:50

Prima als je dat maar laat Haha!
(ik weet de weg toch wel )

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:17

het boekje is binnen! veel deelnemers dit jaar. 3 in klasse 3, 32 in klasse 2, en 92 in klasse 1+K klasse

massastart klasse 3 is om 9.00 uur, die van klasse 2 om 9.30 uur en klasse 1 + K klasse starten vanaf 10.00 uur. met 4 starts om de 5 minuten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:56

Hey, ik heb nog geen boekje! Nou ja, zal morgen dan wel komen.

Ret en ik doen ook mee, in klasse 1. Ik heb een dikke drie maanden (sinds 6 april) geen wedstrijd meer gereden en ik wil het mijn enkel ook nog niet aandoen om twee keer een klasse 2 in 14 dagen tijd te rijden. In Wittelte starten we wel klasse 2, maar in LV dus klasse 1.

Ger, nog even via deze weg nogmaals van harte gefeliciteerd met het uitrijden van jullie eerste klasse 3! Jullie zagen er echt stralend uit, ik zag Uck topfit naar de laatste keuring gaan, die kon volgens mij nog wel 80 km! En die foto's van jullie op www.fasnatrail.nl zijn erg goed gelukt! Cool

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 07:42

Heb het boekje ook maandag ontvangen, ik start om 10.00 uur, net als Karin deze keer klasse 1 en in Wittelte klasse 2, zie jullie zondag!!! Gelukkig schijnt het dan wat minder warm te worden!! Heeft iemand nog tips voor mij i.v.m. groompunten? die kan ik n.l. wel gebruiken, ik heb mijn grooms vorig jaar welgeteld 2 keer gezien, voor de PA en voor de finish....was wel wat weinig!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:05

Wij komen ook. Met Marek en Maaraak. Hebben nog wel even een groomprobleem maar goed, dat lossen we hopelijk op .

Wij starten overigens om 10:40

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:06

Ik hoop jullie te zien, ff kennismaken!!

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:45

Mazzeltje, groompunten zijn er volgens mij voldoende! Neem het kaartje er even bij: je ziet op een gegeven moment de naam "Groot Kievitsdal" staan. Dat is een groot restaurant aan de provinciale weg tussen Baarn en Hilversum. Dat ligt op een kilometer of 13 na de start en je kan er met de auto gemakkelijk komen. Ook zat parkeerruimte. Op de terugweg kom je daar trouwens nog een keer heel dicht in de buurt, maar dat is vrij kort na de P/A, dus misschien geen groom nodig. Zo wel, dan kunnen ze die 100 meter het bos in toch best wel lopen denk ik?
Een ander groompunt zou kunnen zijn tussen het spoor en de snelweg, op de kaart zie je daar o.a. staan "De Molshoop" en "Conferentieoord Drakenburgh". Je moet denk ik wel kiezen, want met de auto is het denk ik niet mogelijk om in korte tijd beide punten te bereiken. Tot slot is er ook nog groomruimte in de buurt van het Baarns Bosbad. Dat staat geloof ik niet zo op het kaartje, maar je ziet wel een zwembad-tekentje, kort na de 25-km aanduiding.
Er zijn nog wel meer momenten, maar op deze punten is de meeste parkeerruimte en dat is altijd handig!

Mijn groom gaat overigens mee op de fiets, is een stuk handiger in het bos en nog gezellig ook, want je kan af en toe een stukje samen op rijden. Op die 35 km is 1 of 2 flessen koelwater voor de P/A wel genoeg, het is meer een stukje ondersteuning voor mij (bijvoorbeeld omdat ik zelf anders helemaal niet zou eten of drinken gedurende de rit Knipoog). Maar ik geloof dat wij veruit de enigen zijn die dit zo doen, ik zie altijd zoveel gedoe met auto's die elkaar in de weg zitten! Maar goed, dat moet iedereen natuurlijk zelf weten en het ene paard heeft meer behoefte aan koeling en drinken dan het andere (of ze lusten het "vreemde" water op de P/A niet, kan ook erg lastig zijn) en dan snap ik wel dat het niet meer op een fietsje past. Maar voor de paarden die met niet teveel ondersteuning voort kunnen, kan ik het aanraden!

Mazzeltje, heb jij trouwens startnummer 52? Je start dan gelijk met een stalgenoot van mij (nummer 50), dus misschien kom ik je uitzwaaien. Ik start zelf een uurtje later!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:58

Haha dat klopt, dat is Martine hè, die Nesjma rijdt van Sophia!! Ze zij oud stalgenoten van mij!! Ik ben wel eens met mijn veiervoeter bij jullie op stal geweest om met hun een ritje te doen!! Lijkt me leuk om even kennis te maken, tot zondag!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 09:00

En bedankt voor de groompunten !!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:40

Inmiddels heb ik vernomen dat ik rond 11.30 start, exacte tijd weet ik nog niet. Voordeel: we hoeven niet zo vroeg van huis. Nadeel: we rijden dan midden op de dag. Zie net op Teletekst dat het vanaf vrijdag weer warmer wordt, met 28 graden op zondag. Dat wordt dus een heet ritje, veel water mee!

Mandy, ook bedankt voor de groompunten! Vorig jaar (als groom) had ik ook moeite om ze te vinden, maar jouw beschrijving maakt een boel duidelijk!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:44

mandymonica schreef:
Mijn groom gaat overigens mee op de fiets, is een stuk handiger in het bos en nog gezellig ook, want je kan af en toe een stukje samen op rijden. Op die 35 km is 1 of 2 flessen koelwater voor de P/A wel genoeg, het is meer een stukje ondersteuning voor mij


Hoi Mandymonica,

In principe mag er niet iemand met je mee op de fiets. Er is daar voorheen wel eens een behoorlijke discussie over geweest bij de DER e-group. Dus maak het absoluut niet duidelijk dat er iemand met je mee fiets. Je groom gaat gewoon naar de groompunten fietsen, dan heb je geen probleem. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee hoor maar je weet nooit of anderen flauw kunnen gaan doen, dus vermeld het liever niet.

Vele plezier zondag

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 13:46

Ik start samen met een stalgenoot om 10.40. Ik zie nu dat ik ook tegelijk start met Fasel!!!!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 14:06

O ja ik heb nog een vraagje aangezien dit mijn 1e endurancewedstrijd is.
Normaal gesproken rij ik dynamiek altijd met pees- en kogelbeschermers, ik hoor veel dat mensen niet met peesbeschermers rijden met de endurance, omdat het zand zo gaat schuren in de peesbeschermers. De kogelbeschermers heb ik echt nodig. wat raden jullie mij aan, rijden met of zonder peesbeschermers Verward

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:12

ik rij met, het risico op aantikken vind ik groter, op de echt lange afstanden is het misschien anders!

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:14

Nooit geweten dat je niet per fiets gegroomd zou mogen worden?? In principe moet je je per fiets al redelijk haasten, mijn groom houdt zich aan de fietspaden, dus je moet soms omrijden, en zeker nu er ook nog hekjes open te houden zijn hier en daar (dat mag, stond expliciet in het boekje!!), dus het is niet zo dat ik de helft of zelfs een groter deel van de route fietsend gezelschap heb. Maar ja, ruiterpad en fietspad lopen wel eens naast elkaar (of de berm van een verharde weg) en dan rij je automatisch met elkaar op... Wat zijn de argumenten hiertegen eigenlijk? Bang dat de groom en de ruiter een stukje wisselen of dat het paard even achterop de fiets mag ofzo Verward ?? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar dan!

En verder heeft niemand hier iets gehoord of gelezen natuurlijk... Schijnheilig

Bedankt voor de tip in ieder geval!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:34

Ik dacht ook onmiddelijk toen ik las dat je per fiets gegroomd werd van "potverdorie, die speelt vals, ze laat vast haar paard achterop die fiets plaats nemen!!!"