Zelhem: Jewel z'n eerste echte wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Zelhem: Jewel z'n eerste echte wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 07:24

Zaterdag moest het er dan toch van gaan komen. Jewel z'n alle eerste wedstrijd. Ik was zowaar een beetje zenuwachtig.
Het enige doel wat we hadden was ervaring op doen. Natuurlijk wilde ik wel de finish halen, maar ook als dat niet ging lukken of met 5 km/uur zou het me een worst wezen.

Vrijdag Jewel lekker in pad gedaan. Ik hou nu eenmaal van schone paarden en met een schimmel is dat net even meer werk dan met een vos. Alles ingepakt en nog een laatste keer geoefend met trailerladen.

De volgende dag hoefde we niet eens vroeg op. Ook wel eens lekker.
De heenreis verliep voorspoedig, Jewel gedroeg zich netjes en m'n nieuwe auto'tje reed ons zo naar Zelhem.

Daar aangekomen lekker gewandeld en op naar de voorkeuring. Jewel vond het reuze spannend. Maar we hadden alles goed geoefend, dus hij gedroeg zich prima. Hartslag 52 (toch wel een beetje spannend al die mensen en paarden) en verder alles goed.
Bij het voordraven kwam de showtraining uit z'n jonge jaren weer goed van pas, een dikke A.

We konden van start. Hij liep zo heerlijk. Lekker rustig drafje in een heel mooi gelijkmatig tempo. Inhalen of ingehaald worden... hij bleef lekker doorsjokken.
De koelfles vond hij ineens wel doodeng. Dus wat water in een bidon gedaan en dat over hem heen gegooid. Dat vond hij wel lekker.

Voor de PA zag hij het even niet meer zitten. Dus lekker een kilometer gaan stappen. In de PA niet gelijk aangeboden. Hij moest eerst plassen en ik wilde hem even laten kijken naar alles. Hartslag 60 doordat hij het toch wel even spannend vond met die kinderen.

Na de PA had hij nog niet echt de gang erin. Hij wilde liever gaan rollen op die lekkere mulle zandpaden, wat natuurlijk niet de bedoeling was.
Gelukkig werden we ingehaald door Esther. Toen kreeg Jewel wel weer de lol erin. We hingen nog bijna in het prikkeldraad doordat hij schrok van een landbouwwerktuig. Dus maar even afgestapt om hem daar veilig langs te loodsen.
Voor de finish weer een km gaan stappen. We hadden tenslotte alle tijd. Bij de finish twee minuutjes gewacht met aanbieden om hem weer even alles te laten bekijken. Hartslag 48. Super netjes dus.

Bij de trailer ging hij lekker heel veel hooi eten. En dan de nakeuring.
Hartslag weer 52, net als de voorkeuring. Verder ook weer alle waardes perfect en locomotie weer een A.

Zo veranderde hij van een baby in een echte endurancepony.

Maar, oh, wat was hij moe in z'n koppie. Zo moe dat hij niet meer de trailer in wilde. Uiteindelijk wel gelukt, met mijn enorme dank aan ons buurpaard.

Hij krijgt lekker een weekje vrij om alles eens goed te verwerken en ik ben reuze benieuwd hoe hij hiervan is gegroeid.

Foto's volgen.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:39

Fijn dat het zo goed gegaan is.
Komt wel lekker relaxed over allemaal.

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:46

Leuk verslag Lenneke!
Heb het je zaterdag ook al gezegd: jullie hebben het ontzettend goed gedaan met z'n tweetjes!
Het was natuurlijk afwachten hoe hij zou reageren op alle drukte om hem heen, maar hij heeft zich voorbeeldig gedragen en flink z'n best gedaan. Hij is weer een ervaring rijker.
Nogmaals bedankt voor de gezellige dag :)

ps. Ben benieuwd naar de foto's!

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:17

leuk lenneke!

Kon je eindelijk starten 8-)