Het grootste probleem, waardoor de voorbereiding ook lang duurt, is dat er bij mij nog een stukje vertrouwen mist. Daar hebben we in 2009 al hard aan gewerkt, dus erop uit trekken is al niet zo spannend meer als eerst

Een kennismakingsrit zit er dus aan te komen en gezien de kalender van 2010 zijn er heel wat kansen.
Nu moeten we nog hard trainen na een winter veel stil staan..
Daarom heb ik een schema opgesteld aan de hand van mijn schoolrooster en andere bezigheden:

Hopelijk is het schema leesbaar, anders hier de link naar een grotere versie:
http://i85.photobucket.com/albums/k68/n ... hema-1.jpg
Hierin staat niet de training zelf beschreven, maar wel richtlijnen van wat ik op welke dag wil doen.
Een keer in de maand wil ik proberen tijd te maken om met de trailer ergens heen te rijden. Hiervoor ben ik ook afhankelijk van vervoer, dus vaker zal helaas niet gaan.
Korte beschrijving:
- Paard: KWPN merrie van 17 jaar, met redelijk wat pit. Was zeer goed op conditie, maar door stilstaan in de afglopen wintermaanden moet die conditie weer even op peil gebracht worden.
- Dressuur: 1x in de week intensief een uur lang les, de andere keren zelfstandig een halfuur tot een uur (minder intensief)
- Longeren: Met bijzetteugels, ongeveer een half uur. In het begin opbouwen met de bijzet.
- De oefenritjes: Deze doe ik meestal over het industrieterrein moerdijk. Ik kan hier grotendeels in de berm rijden. Kleine stukjes over het asfalt. Vorig jaar hebben we dit elke week wel gedaan en dat ging zeer goed! Deze kunnen we grotendeels in draf. Het gaat om een ronde van ongeveer 7km in 3 kwartier tijd te rijden. Door oversteken ed kunnen we helaas niet veel snelheid maken..
Oefenritjes zijn ook mogelijk hier in het bos, maar dat is maar 5km ruiterpad, dus dat breid ik altijd wel uit met een rondje industrieterrein.
- Overig bijvoorbeeld strand, duinen: overige oefening wil ik zeker een keer in de maand doen. Zo wil ik een keer naar het strand en oefenen met mul zand, dus de duinen in (Drunense Duinen oid)
Galop doe ik overigens alleen in de bak, want buiten is dat geen optie (soms wil het lukken, maar in de meeste gevallen wordt dat racen en dat willen we niet.. )
Dit is natuurlijk nog maar 1 week, maar valt wel als globale planning te zien.
Nu is mijn vraag of dit schema haalbaar is, en ook of het niet te zwaar zal zijn (ook voor mijzelf) ?
Verder zou ik heeel graag nog tips hebben!