Voor eten doe ik alles... KWB uitgelopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Voor eten doe ik alles... KWB uitgelopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 14:48

Ik ben te goed voor mijn mens, al zeg ik het zelf..
Wat je toch soms niet allemaal voor ze doet, en waarvoor? Een aai en een bak eten.
(oh, eten, dat zal het hem zijn!!!)

In de loop van de week bleek mijn vriendinnetje die zou mee gaan als kennismakingspaard, dat ze niet mee kon.
Ze liep niet goed, dat was balen, leek me wel lachen, ik met mijn korte pootjes en dan die vos met die lange
stelten ernaast. Nou ja, het is niet anders.

Ik hoorde wel gaandeweg iets over logeren, dus mens had bedacht dat we op zaterdag al op stap zouden gaan.
Nou woon ik bij een boer, en tja, op een erf wordt wel eens geklust.
Dus ik had tegen de middag al eens langs de boompjes getuurd en snapte niet helemaal wat er gaande was op
het erf, maar het was in ieder geval een bende := .
Blijbaar hadden ze 25 ton verkeerd stro geleverd, dat stond in de kapschuur, moest er dus nu weer uit..
En stond ondertussen voor (ja, niet lachen!!!!) mijn rijdende stal! :D 8)7 .
Dus ik even snel bedacht dat ik voorlopig nog wel lekker grasjes kon eten met mijn vriendje.

Mijn mens kwam, keek rond, besloot dat ze kansloos was tegen 25 ton stro.
En ging de auto in orde maken en vlas in vuiliszakken doen uit mijn container.
Het was wel grappig 2 reuze opleggers, 3 grote tractoren, en nog 2 kleinere waren druk in de weer.
Ik als rechtgeaarde fjord, stoorde me daar niet aan, maar maakte gebruik van de mogelijkheid langer te eten.

Tja, uiteindelijk hadden ze het nieuwe stro in de kapschuur, toen moest het oude nog op de dieplader....
(dat stond nog steeds voor mijn stal op wielen) Ondertussen hadden ze met de dieplader mijn mens haar auto
klem gezet, dus die kon nu helemaal geen kant meer op. +:)+ ~~}>

Aan al het moois komt een eind, dus uiteindelijk werd ik toch uit mijn weitje gesleurd en in de rijdende stal gezet.
Tomtomloos reden we naar Kootwijkerbroek, alwaar ik een stal kreeg, die vol!!! met lekkers lag!!
Dus ik voelde me meteen thuis. Heb met een pluk kuil in mijn mond even de buren begroet en me verder geamusseerd
met smullen.
Het waterautomaat had ik het niet zo op, gelukkig had mijn baas het door, ik ken die dingen echt wel, maar deze
was zooooooooo trrraaaaaaaaagggggggg. Dus werd er gauw een giga emmer voor me aangesleept.

Mens had overnacht in mijn rijdende stal, samen met de dipsaus.
En om halfacht kreeg ik mijn ontbijtje, vervolgens ging ze met de dipsaus een spoor van flessen uitzetten naar
de finnisch toe, voor mij blijkbaar, snapte hem toen nog niet helemaal...

Bij de voorkeuring stond ik nog lekker verder te slapen en had een harslag van 30 / minuut wat de opmerking opleverde,
of dat wel normaal was :( , hallo.. Ik ben misschien wel een fjord, maar niet achtelijk!!!
Even voorgedraafd en toen mocht ik mee om aangekleed te worden voor de wedstrijd.

Mijn meerij haffie Frankie was ondertussen gearriveerd, alleen had die hans worst bij het laden er een ijzer onderuit
getrapt, dus die moest nog naar de smid.. zucht.
Werd vervolgens goedgekeurd met een B-tje voor zijn lopen, moet toch eens in goed gesprek met die gozer.

Bij vertrek bleek dat we leengrooms hadden en Frankie en ik, niet Frankie en ik waren, maar Frankie ik, de arabier schimmel
en de andere haflinger... Dus 4 paard sterk vertrokken we. De leengrooms waren van de arabier schimmel.
Gevierlijk gingen we op stap.
De dikke bart, de zandvlakte waar ze me zo bang voor hadden gemaakt, viel me mee, en aan de andere kant stonden
de leengrooms, feestje!!!! Mijn baas had ze appeltjes en banaantjes meegegeven! Nou daar doe ik veel voor!
Ook mijpart nog een keer die zandvlakte over!

De andere haflinger was al weer vertrokken, maar ik Frankie en de arabier schimmel volgden haar op de voet.
Dus al snel waren we weer met zijn 4-en. En dit stuk liepen onze mensen, snap dat nooit zo, aangezien mijn
mens altijd roept dat ze liever rijdt dan loopt, dus waarom zou ze dan gaan lopen???

Voor de PA, stonden ineens SUPRISE grooms!! De mensen van het niet mee rijdende voskleurige langbenige kennismakings
paard, waren speciaal voor mij!! gekomen. Dus ik werd overspoeld met Lief... ehhhh, water....... Nou, ja, ook goed.
Bij de PA mocht ik eerst slokje drinken en kreeg ik nog wat water over me heen gegooid.
Ondertussen had mijn baas me geteld? en riep "NUMMER 8 BIEDT AAN" komt d'r zo'n dierenarts in spe op je af en gaat
staan tellen 48 / min... I am so cool 8-) .
De andere haf had ook aangeboden, maar zat veels te hoog, dus moest voor straf de 10 minuten uit staan.
Frankie mijn haffie had ondertussen aangeboden en was oke, maar moest nog een keer extra voordraven, want
hij had bij het begin een B.
De arabier schimmel was al weer vertrokken.

Nou zal Frankie Frankie niet zijn, als ie niet weer eens rottigheid uit gaat halen..
IK nog speciaal met Frankie meegelopen richting het voordraven.
Wat doet dat stuk onbeholpen lompigheid? Hij smeert hem alsnog!!!! Hij is soms ook echt niet lief voor zijn baas!
Gelukkig bestaan er nog SUPRISE grooms! Mijn mens riep, paard los!!! En mijn suprise groom had met een ferme ruk
de Frankie weer te pakken.
Maar we mochten verder, snel kroop mijn mens weer op mijn rug, want na al dat geneuzel was onze gemiddelde
snelheid onder de 9 km/u terecht gekomen.

Groepje van 4, was dus nu Frankie en ik, dus groepje van 2....
Prompt zitten die mensen te slapen, sturen me links langs een plas, rijden rechtdoor, terwijl ik in een ooghoek rechts
in de bomen best wel een wit lintje had zien hangen.
Mijn mens werd als eeste wakker en zei: maar ik zie geen gele lintjes???
Mens van Frankie riep, maar we moeten wel goed zitten, arabier schimmel zit voor ons.
Ik hoorde overigens ook een paard achter ons.
Op dat moment komt arabier schimmel terug, dus wel fout..
Ja, mensen, ik had het jullie wel kunnen vertellen, maar jullie verstaan geen gehinnikkkk..

Wederom op het groompunt mijn suprise grooms, heerlijk, mijn eigen extra mensen!!
Frankie maakte gebruik van zijn leengrooms.
De arabier schimmel was al weer weg echter dat is een weidegenoot van Frankie, dus jullie raden het al...
Frankie vond dat hij dat hij wel hard achter zijn weidegenoot aan kon.
Zo stoven we met 19 km/u in draf door het bos. Totdat we er weer bij waren.

Uiteindelijk kwam hierdoor ons gemiddelde wel weer omhoog. En op het 30 km punt zaten we boven de 11 km/u.
2 km voor de finisch is mijn mens weer gaan lopen en hela! daar kwamen de melkkannetjs met water uit de struiken.
brrrrrr, maar toch ook wel weer lekker fris.....

Bij de oversteek kon de arabier schimmel nog net over, wij niet, we hoeven niet zo plat in de breedte als die
arabier schimmel, dus Frankie en ik wachten.

Mijn baas moest zo nodig eerst weer uitgebreid tellen of ik oke was, nou geloof me echt wel..
Dus hf 48 / min.
Nakeuring 36 / min A's voor locomotie
En een gemiddelde snelheid van 9,788 km/u

Vervolgens kreeg ik tijdens een omhelzing en een giga wortel te horen dat ik de volgende keer nog verder moet gaan lopen....
Een klasse 2, zucht..... Ik had toch minder goed mijn best moeten doen.

Ik heb blijkbaar in 5 wedstrijden alle mogelijke winstpunten gehaald en ben daardoor een klasse hoger? klasse 2 geworden.
Heb me door paarden op de wedstrijd laten vertellen dat je dan wel verder moet lopen, maar dat je ook
een half uur mag snacken tussendoor onderweg!!! Nou ben benieuwd!! Wat voor lekkers dat op gaat leveren.
Daarna mag ik een jaar niet meer starten dus tot 2011, zo'n G in je buik, heeft ook zijn voordelen, verlof!!!!

Maar jullie zijn dan wel van mij af, niet van die kwek van een mens van me die gaat de groom uithangen....

zij

Re: Voor eten doe ik alles... KWB uitgelopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:54

leuk geschreven! knap paard ben je! :D

gefeliciteerd!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:56

leuk geschreven..
En tja ik word af en toe (of vaak) een beetje moedeloos van frank.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:56

hehe.. geweldig leuk geschreven!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:57

leuk verhaal, gefeliciteerd met het behalen van de klasse II.
Ik moet nog 1 wedstrijdje en dan zijn ook wij klasse II.

En ben benieuwd hoor naar de mini Sjol

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 14:58

biancavos schreef:
leuk geschreven..

En toch heeft 'ie ook zijn charmes...
En een stuk plaatstaal voor zijn kop... :D
Sjol vind hem in iedergeval prima te pruimen en andersom ook.
Jammer dat we niet meer samen kunnen starten, misschien 2011??

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:05

Erg leuk geschreven :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:12

Never a dull moment with a Haflinger. :D Je went vanzelf wel aan Frankie.

Gefeliciteerd met je prestatie! Goed gedaan.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:13

Sjolvir schreef:
biancavos schreef:
leuk geschreven..

En toch heeft 'ie ook zijn charmes...
En een stuk plaatstaal voor zijn kop... :D
Sjol vind hem in iedergeval prima te pruimen en andersom ook.
Jammer dat we niet meer samen kunnen starten, misschien 2011??

2011 gaan we vast wel weer samen starten..
sjol en frank gaan idd prima samen.
Ben wel blij dat frank in elk geval ondertussen prima te rijden is, nu nog aan de hand.
Ik ga van de week maar even een hoofdstel ophalen bij mijn ouders en dan maar voorbrengen op een hoofdstel met hengstenketting. (bit waarmee ik rij past geen ketting aan).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 15:20

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:52

leuk geschreven!
en sjolvir: goed gedaan hoor!!!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:19

Sjol wat ben je toch een knappe fjord!
Wel even hard je best blijven doen e, kan die Frankie het van jou misschien wel leren ;)