En weer de goede kant op....

(zijn er nog meer, maar mag vast niet in niet fototopic

Lekker op tijd thuis vertrokken, hou niet van jagen op wedstrijden.
Dus om 7 uur Sjol de trailer ingeschoven, die gelukkig, nadat ik haar uit de wei had geplukt,
het fatsoen had nu niet naar haar weidevriendje te gaan staan staren, maar gewoon haar brokken op te eten.
Kleine detour, normaal pakken we de A15, rijdt lekker voor chauffeur en paard, maar we hadden
beloofd een vrijwilliger op te pikken en die woonde wel soort van in de richting, alleen betekende dat 30 km
N weg. (sorry Sjol voor de rotondes en drempels!)
Reis ging verder voorspoedig en ook het laatste stukje, met de omleiding, was goed te snappen.
Auto geparkeerd om ca 08.39 uur en me gaan melden.
Voorbespreking van 1/2 10 gedaan met paard en meteen daarna voorgekeurd.
hf 36/min, ach doorgewinterde wedstrijd pony (niet endurance) of is het typisch fjord? dus stond gewoon te slapen.
Dikke bult op neus kwam uiteraard weer ter sprake

Ondertussen stond Sjol op haar gemakje gras te eten aan de trailer.
Met uiteraard keus uit allerlei lekkernijen, heb nu mijn achterlichten van de trailer alweer onder de slobber zitten.
Ik flessen water geparkeerd een eind voor de finish, tja geen grooms, dus af en toe even zelfvoorzienend zijn.
We mochten om 11.36 uur starten Sjol had gezelschap van haar sinds de Utrechtse Heuvelrug samenrijhaffie Frankie.
Het eerste hek werd keurig voor ons los gehouden en het tweede hek kon ik makkelijk openen, heb makkelijk paard,
dus op en af stappen geen probleem. Je moet haar alleen zo ongeveer door het hek duwen.
Vervolgens viel ons oog op een kleine verfrissing, nou daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt.
Dus afgestapt, Sjol lekker drinken en even met grote bidon de pony koelen. Er stonden onderweg heerlijk veel koelwater/drinkbakken!
Super bedankt daarvoor mijn paardje en ik zijn de organisatie erg dankbaar. We hebben ze allemaal gebruikt.
Ons eerste stuk ging voorspoedig. Kwamen nog een kudde schapen tegen en wat recreatie ruiters.
Dan rij je een stuk over de hei, richting een T-splitsing waar wij naar links toe moesten.
Van die linker kant af kwamen ruiters die zegmaar, van ons uit gezien naar rechts reden.
Niets aan de hand zou je zeggen.
Denk echter dat dit een hele doldwaze foto opgeleverd kan hebben, stond daar een fotograaf met aanzienlijke telelens.
Goed, Sjol reed rechts, Frankie links. We moesten dus naar links...
3 van ons 4ren waren het met elkaar eens, dat we naar links zouden gaan, 1 niet... Frankie moest en zou naar rechts.
Gelukkig kunnen Sjol en Frankie veel van elkaar hebben. En zaten we niet op een fiets, want dan hadden we om gelegen.
Nu weet ik wel weer waarom haffen ook wel maflingers worden genoemd.
Ondertussen zat ik me lichtelijk te ergeren aan Sjol die van mening was eigenlijk te willen galoperen.
(beetje eigen schuld van mij denk ik, van de week op buitenrit meer dan anders op galop getraind, omdat ze dat ook moet leren)
Werd op een gegeven moment wel te gek, je draaft, ze gaat soort van half galoperen, je kan haar pas terug nemen,
als ze zo ongeveer stilstaat en 10 m verderop hetzelfde verhaal.
En uiteraard tijdens de dressuur les van de week alleen maar in een rotgang kunnen galoperen en niet willen verzamelen.
Ondertussen had Frankie een ander grapje, namelijk steeds stilstaan. En aangezien hij niet lopend kan mesten. (ehh wil mesten)
weet je nooit wat ie nou wil. Moest ook inderdaad aantal keren plassen, dus tja, even wachten.
Vervolgens kwam Frankie dan weer langszij en nam het voortouw en Sjol er weer achteraan, tot hij weer stilstond.
De PA kwam alweer in zicht. Ben 2 km gaan stappen naast Sjol. Had echter al wel het idee, dat Sjol op haar gemakkie was
en er eigenlijk zeker van dat haar hartslag oke zou zijn. Maar durfde het niet te gokken, dus toch gauw eerst zelf geteld.
En gauw aangeboden. hf 44/min. Super fjord.
Helaas mederuiter zat te hoog en moest de 10 minuten uitzitten.
Dus ook ik gewacht. Gelukkig Frankie toen oke. (malle druktemaker, had iets gezien bij de PA, maar wat?)
Gezamelijk dus weer verder. (wij zijn geen klassements ruiters, maar willen gewoon de rit netjes uitrijden)
Toen kwam er een stuk waarbij ik toch wel blij was mijn kaart mee te hebben.
Na 2 vlak bij elkaar geplaatste waterbakken, vonden we het toch vreemd worden.
Maar ja, bij de voorbespreking had ik toch echt horen zeggen, altijd bij de waterpunten rechtdoor!
Dus zo gezegd, zo gedaan. Op kaart klopte dat ook.
Uiteindelijk 2 km voor de finish weer gaan stappen naast Sjol. 500 m voor de eindstreep, lagen nog keurig mijn 2 daar
neergezette melkkannetjes! En ik kreeg vlak voor de finish nog een melkkan water van de groom van Donna. (bedankt!)
Aangeboden na 1 minuut en 3 seconden (ze bleef niet stilstaan bij tellen, zucht, dus duurde even voor ik zeker
wist dat ik aan ging bieden) hf 48 /min. Nakeuring hf 40/min, A-tjes voor locomotie.
Uiteindelijke snelheid, viel me nog heel erg mee, met 10 minuten stilstaan halverwege, namelijk 10.43 km/u.
Brave fjord!
Mezelf vervolgens hoofdstel cadeau gedaan, aangezien ik voor de wedstijd mijn oude gewone al met tape had zitten repareren.
Complimenten aan de organisatie! Super al die waterpunten! En heerlijk veel lintjes!
Menkamp van de KNHS dus super voorbereiding voor een endurance

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7Y3DQVW.jpg
PLET DE FJORD!
Frankie passeert.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LAS3YIFT.jpg
Sjol in de ankers.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GULGAQKV.jpg
En weer de goede kant op.... in galop.
maflingers, zucht....wel grappig voor de neus van de fotograaf!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ONTHZI8E.jpg