Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Napie schreef:Stel je deze vraag dan voor je paard of voor jezelf?
15 km galopperen vind ik nogal wat alleen omdat jij het lichamelijk niet vol houd om te draven. Kan je dan niet 5 min stap afwisselen met 5 min draf en 5 min galop?
Hilde_q schreef:ik neem aan dat je op de familie dag gewoon stapt of niet ?

Jet schreef:Als je goed rekent, zie je dat Ibbel de eerste keer van de week rijden 2-5 minuten erbij bedoelt, dan drie keer die week rijden en niet steeds 2-5 minuten erbij, maar pas de tweede week de eerste keer weer 2-5 minuten erbij. Dit weer in totaal die week drie keer rijden, dan de derde week weer 2-5 minuten erbij, de vierde week ook. Als je dus een arabier hebt met goed uithoudingsvermogen zit je na die 4 weken op 20 minuten galop erbij. Als je dus een paard/pony hebt die wat minder snel uithoudingsvermogen opbouwt, zit je dus op 8 minuten galop erbij na 4 weken.
Dan hangt het er dus echt vanaf hoe snel je galopeert of je met de fietstocht mee kunt paardrijden, maar ik vrees dat het teveel gevraagd is, zowel van jezelf als van je pony/paard. Wat als na 20 km. blijkt dat een van beiden het niet meer leuk vindt? Kan je dan met een trailer worden opgehaald? Of zou je de laatste 10 km. moeten stappen/aan de hand lopen?

Ibbel schreef:Fietsers rijden al gauw rond de 20 km/u, vergis je daar niet in. Dat is in draf al een aardige uitdaging om bij te houden, en is qua galop een redelijk en reeël tempo om lang vol te houden. Dat houd je ongetraind dus geen 30 km onafgebroken vol (paard niet en ruiter niet), en dat zal je met het bijhouden van een fietstocht dus toch wel snel nodig hebben.
Qua training: om de andere dag trainen (niet iedere dag, om de spieren de kans te geven te herstellen).
Per week/per 3 trainingen kun je opbouwen: draf/galop traject 2-5 minuten langer (afhankelijk van ras, een Arabier kan je cardiovasculair sneller opbouwen dan een Fjord, als het beenwerk goed is opgebouwd!). In een maand kan je dus (je paard!) maximaal 20 minuten langer 'leren' te galopperen of draven.
de kleinsten zullen achterop de fiets zitten, maar die zelf kunnen fietsen zullen vast en zeker zelf fietsen. daarbij hebben we de hele dag de tijd, dus anders fietst er maar een groepje wat langzamer met mij mee... en wat ik al zei: als we het niet redden kunnen we stoppen en wordt ik ter plekke met trailer opgehaald 

Citaat:clim bling, wat bedoel jij met je laatste stukje precies te zeggen? dat ik moet draven ipv galopperen? want zoals ik al zei houd ik dat zelf lichamelijk niet vol. galop wel. mijn paard is niet beter gewend en galoppeert inmiddels ook liever dan draven. gewoon omdat ze dat gewend is...
er fietsen idd kleine kinderen meede kleinsten zullen achterop de fiets zitten, maar die zelf kunnen fietsen zullen vast en zeker zelf fietsen. daarbij hebben we de hele dag de tijd, dus anders fietst er maar een groepje wat langzamer met mij mee... en wat ik al zei: als we het niet redden kunnen we stoppen en wordt ik ter plekke met trailer opgehaald
clim bling, wat bedoel jij met je laatste stukje precies te zeggen? dat ik moet draven ipv galopperen? want zoals ik al zei houd ik dat zelf lichamelijk niet vol. galop wel. mijn paard is niet beter gewend en galoppeert inmiddels ook liever dan draven. gewoon omdat ze dat gewend is...