Holzerode, eerste keer buitenland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Holzerode, eerste keer buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 17:22

Vrijdag was het dan zover, Anouar ging voor de allereerste keer in z'n leven de grens over naar Duitsland. Donderdag alle spullen ingepakt, dus we konden vrijdag vroeg weg. Annemeik (van bokt) en vriend waren mee als grooms en chauffeurs met hun trailer en auto, m'n vader en ik reden er achteraan met de trailer.

Daar aangekomen eerst alles in orde maken en dan voorkeuring. Alles was dik in orde, dus we mochten van start.

De volgende ochtend vroeg op en Anouar klaar maken voor de rit. De start was om 7 uur en het was nog helemaal donker.
Het eerste rondje heb ik samen gereden met Carmen, Anouar was helemaal knettergek, hij zette het regelmatig gewoon op een lopen, m'n handen zitten vol met blaren, dus ik kon hem nog nauwelijks tegen houden. Dankzij Carmen kon ik wel een lekker rustig gelijkmatig tempo houden en werd ik op de vingers getikt als ik, zonder dat ik het door had, toch weer harder ging.

In de eerste vetgate een hartslag van 48 en verder alles super in orde. Helaas mocht Carmen niet verder, dus moesten we alleen.
Het tweede rondje was echt een ramp. Er waren in geen velde of wegen andere paarden te zien, de route was voor ons loodzwaar en Anouar heeft een hekel aan alleen lopen. Bovendien ging de route heen en terug, dus kwamen we op een gegeven moment ruiters tegen die de andere kant op gingen, waar Anouar wel erg graag achteraan wilde.

Bij de tweede vetgate was hij metabool nog super, hij was vrolijk en zag er nog fit uit. Alleen een B voor z'n rug en voor locomotie, iets minder dus.

Tweede rondje ging hij weer vrolijk in galop de berg op en had hij weer energie genoeg. Maar na 10 km wilde hij niet meer. We reden nog steeds alleen, maar hier was meer aan de hand. Bij het eerste groompunt overlegd wat te doen, gezien z'n hartslagwaardes en z'n vrolijke blik besloten toch nog door te rijden. Maar het ging niet beter en m'n gevoel zei dat we moesten stoppen. Dus m'n grooms gebeld of ze naar het eerste punt wilde komen waar ze bij de route konden komen. Ik ben ernaast gaan lopen en zo zijn we rustig naar de grooms gewandeld. Daar aangekomen hebben we hem afgezadeld, een dikke deken op gedaan, is één van de grooms de trailer gaan halen en zijn we met z'n tweeen met Anouar gaan wandelen.

Terug op het terrein bleek bij de keuring dat z'n rug heel gevoelig was en dat hij z'n linkerachterbeen niet lekker onder de massa zette, een probleem dat uit de rug komt. Dus helaas afgekeurd, maar ik was niet voor niets gestopt.
Conditioneel kon hij het heel goed aan, metabool was hij nog super, maar een Podium is blijkbaar toch niet geschikt voor ons en daarmee is het fout gegaan.

Dus de wedstrijd stopte voor ons bij 80 km ipv 120. Maar verder was het een super wedstrijd. Ik heb ontzettend genoten van de prachtige omgeving en elke km was een ervaring en training die we nooit meer kwijtraken. Ik ben op het juiste moment gestopt.

Nu is het winterpauze, kan Anouar lekker bijkomen, kan ik op zoek naar een ander zadel en kunnen we lekker uitkijken naar de volgende uitdagingen.

Anoniem

Re: Holzerode, eerste keer buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:20

Citaat:
Dus helaas afgekeurd, maar ik was niet voor niets gestopt.

Ontzettend jammer dat Anour is afgekeurt, helemaal bij een eerste buitenlandse wedstrijd. Zo'n wedstrijd lijkt me toch wel speciaal en wordt natuurlijk alleen maar beter als je hem uit rijdt. Maar toch fijn om te weten dat je niet voor niks bent gestopt en dat er echt iets niet goed zat bij hem.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:36

Jammer dat je hem niet hebt kunnen uitrijden, maar wel een verstandig besluit.
Succes met de zoektocht naar een zadel. Heb je deze wedstrijd met de massimo of met de podium gereden?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:02

Jammer dat je hem niet hebt kunnen uitrijden Lenneke! Maar alsnog, 80 km is ook al heel wat! Ja
Fijn dat je het betrekkelijk op tijd hebt ontdekt.

De volgende keer gaat vast beter! Succes met het vinden van een fijn zadel!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 19:16

Ik heb nu met een Podium gereden. Ik rij daar al vanaf juni mee en heb er ook KWB mee gereden. De Massimo lag echt voor geen meter meer.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:19

Vervelend dat de Podium ook niet goed genoeg is. Heb je al een idee waar je nu naar gaat kijken?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:29

Jammer dat je de wedstrijd niet uit hebt kunnen rijden maar heel goed dat je de juiste keuze hebt gemaakt om naar je paard te luisteren en te stoppen. Lijkt me erg bijzonder om in het buitenland een wedstrijd mee te kunnen rijden. Hopelijk kan je, als je volgend jaar een goed zadel hebt, weer een nieuwe poging wagen. En natuurlijk toch gefeliciteerd met de 80 gereden kilometers! In dergelijk gebied toch ook een hele prestatie lijkt me!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:07

Vervelend dat je eigenlijk door materiaalpech niet verder kon. Wel indrukwekkend dat jullie toch zover gekomen zijn.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:02

Vervelend Len dat je de wedstrijd niet uit hebt kunnen rijden, maar wel knap van je dat jet Anouar al aanvoelde en bent gestopt.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:24

Oooh wat jammer dat je bent moeten stoppen omwille van het zadel. Maar chapeau dat je toch niet doorgegaan bent en kan inschatten wanneer het misloopt!

Ik hoop dat je vlug weer een ander zadel vind. Welk type podium had je? Welke kleur?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 17:07

Een champion. Maar hij is niet van mij (gelukkig maar)

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:00

wat een pech. Toch een dikke proficiat, want 80 km uitrijden is toch heel goed hoor. En veel succes met zadelpassen!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:34

Wat een pech!
Indd wel goed dat je hem aanvoelde en gestopt bent.

Liekie kon ook niet overweg met een podium, ging heel zijn rug vastzetten.