Wat is een goed halsterhoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Re: Wat is een goed halsterhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:10

Ik heb de Biothane van Equestrian Nomads.
Afbeelding
Afbeelding
En zonder bit:
Afbeelding

Ik ben er wel heel erg tevreden over, maar twijfel nog altijd een beetje over de maat. Hij past wel, maar de keelriem en neusriem zitten vrij krap, volgens mij is er maar 1 maat dus ik denk dat mijn paard gewoon een dikke kop heeft

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:25

Je kunt aangeven dat je meer lengte in de keel, of neusriem of waar dan ook, wilt hebben! Dan wordt dat stukje wat langer gemaakt.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:54

Balen, dat wist ik niet, dan had ik erg graag mijn neusriem wat ruimer gehad. Nu heeft de ring onder de kin niet zoveel ruimte om heen en weer te schuiven...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:58

Cody schreef:
Balen, dat wist ik niet, dan had ik erg graag mijn neusriem wat ruimer gehad. Nu heeft de ring onder de kin niet zoveel ruimte om heen en weer te schuiven...

Evt proberen te verkopen , er is best vraag naar!
Kun jij een beter passende kopen.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:03

Oh jee je weet niet wat je zegt...heb 2 jaar getwijfeld over de kleur...en dat zal ik bij een evt nieuwe weer doen
Maar heb er idd wel eens over gedacht om toch voor een iets ruimere te gaan. Nou wie weet zet ik hem eens bij eenmaal andermaal, kijken wat men er voor over heeft en of ik hem daarvoor weg wil doen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:08

Cody schreef:
Oh jee je weet niet wat je zegt...heb 2 jaar getwijfeld over de kleur...en dat zal ik bij een evt nieuwe weer doen
Maar heb er idd wel eens over gedacht om toch voor een iets ruimere te gaan. Nou wie weet zet ik hem eens bij eenmaal andermaal, kijken wat men er voor over heeft en of ik hem daarvoor weg wil doen.

Maak er een vaste prijs van , men wil nu eenmaal graag voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Succes in igg!

Cuento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:22

Hai,

Ik heb een lichtblauw kunststof hoofdstel van NORTON full-size.
1 keer gebruikt om te passen.

Ik wil deze graag ruilen tegen een zwarte cob-size.
Hoeft niet hetzelfde merk tezijn.
Wel halster hoofdstel.

Wil hem ook wel verkopen.

groetjes Bo

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:04

Dat hoofdstel van anour... zo mooi!!

Ikzag laatst ook een halster hoofdstel .in de uitverkoop voor 40 euro. Het was grien. en het leek leer. maarja die was niet eens zo mooi..

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:36

Vanmiddag heb ik een zwart beta biothane halsterhoofdstel besteld bij Goedhard, we rijden vnl. buiten en met een leren hoofdstel wordt mijn paard helemaal kriegel van het zweten eronder. Hopelijk is dat met biothane minder.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:51

ik blijf dit topic ook even volgen! ik rijd geen endurance , maar ga van de zomer een paar keer een lange bosrit maken en om nou elke keer een halster in een tas mee te nemen is ook zo onhandig en onder zijn hoofdstel lijkt me voor het paard niet erg comfortabel, maar daar kan ik me in vergissen.ik zoek er dus een die niet zo duur is ,omdat ik hem waarschijnlijk maar hooguit 8 keer per jaar gebruik en dan vind ik het zonde om een hoop geld uit te geven.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:01

nou, in dat geval is de leren van de zadelmarkt voor 35 euro een hele goeie optie!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:06

De Biothane Easy (zonder frontriem) kost nog geen 60 euro, valt heel erg mee qua prijs, vind ik. Biothane is heel wat onderhoudsvriendelijker dan leer.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:07

daar heb je ook wel weer gelijk in, leer kan je niet zomaar een half jaar in de kast laten hangen zonder er iets mee te doen want dan droogt het helemaal uit.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:09

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:20

thanx, als ik dalijk in de financiele problemen zit omdat er hele dure op de site staan waar ik bij ga kwijlen en ik het dan eigenlijk niet kan laten om die te kopen , *lang verhaal* is het jou schuld

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:22

Haha, ik ben onschuldig! Ik heb het goedkoopste model aangeraden

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:01

Ik heb even een en ander aan off topic-gepraat afgesplitst: gelpads met loodvulling?

Graag hier weer verder over halsterhoofdstellen.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:09

ok bedankt, ik snapte het even niet ik zag het in een keer staan bij mijn ''bekijk je eigen berichten'' zou je misschien even uitleg kunnen geven karin?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:10

Zie het andere topic, ik was nog bezig met verplaatsen.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:49

Hebben ze ook bitloze kunststof hoofdstellen die net zo werken als die van www.ruitersportshop.com?
Daarbij zitten riempjes gekruist onder de kin en niet het hele hoofd.
Ik geloof dat bij de crosslink de riempjes onder het hele hoofd doorgaan, als ik het goed zie?
En bij de side-pull helemaal geen gekruiste riempjes?
Ik rij nu met een hoofdstel vergelijkbaar met die van de ruitersportshop, en dat vind ik heerlijk rijden, maar wil graag kunststof... Zou het met rijden veel verschillen, een crosslink en het hoofdstel wat ik nu heb?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:50

Ik denk dat ze dat bij Goedhard wel kunnen maken

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:26

Misschien even een foto van je hoofdstel naar Goedhard mailen met de vraag of ze er iets van kunnen maken?

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:27

little_angel schreef:
ik blijf dit topic ook even volgen! ik rijd geen endurance , maar ga van de zomer een paar keer een lange bosrit maken en om nou elke keer een halster in een tas mee te nemen is ook zo onhandig en onder zijn hoofdstel lijkt me voor het paard niet erg comfortabel, maar daar kan ik me in vergissen.ik zoek er dus een die niet zo duur is ,omdat ik hem waarschijnlijk maar hooguit 8 keer per jaar gebruik en dan vind ik het zonde om een hoop geld uit te geven.

Gewoon een stalhalster en dan overheen een hoofdstel met alleen frontriem, kopstuk en bakstukken

Zit prima voor het paard hoor, zo deed ik het hiervoor ook altijd.
Maar omdat ik het wel elke dag gebruikte, en nylon en leer wel snel slijt heb ik dus die Norton gekocht.

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:11

Zal ze even mailen

_elske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:36

die crosslink van goedhard, word die met of zonder teugels geleverd? lijkt me nl niet echt mooi om daar leren teugels bij te gebruiken omdat je die dan ook al op zijn hoofd kan zien... en teugels erbij te gaan kopen vind ik een beetje te duur...