Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:43

Lijkt mij ook wel wat :j Ik ben op zoek naar een beginners/puppy rit, omgeving Leersum / Amerongen / Renkum of Veluwe (dat is per trailer relatief makkelijk bereikbaar voor me) in 2016 (na januari).

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:27

ilaan schreef:
Ik moet dus eigenlijk alleen op zondag op wedstrijd, dan kan hij sowieso. Zit dus te denken om 29 mei naar wateren te gaan of 19 juni naar Renkum.

Wat voor hulp heb je nodig? In het weekend van Wateren ben ik daar met een vriendin en onze pony's. We rijden de mendurance shettenrit of kennismakingsklasse (17 of 22 km), maar die is 28 mei, dus dat bijt elkaar niet. De 29e willen we ons eigen rondje rijden in de omgeving daar, beetje uitwandelen; dat is natuurlijk het handigst als de enduranceruiters al (grotendeels) klaar zijn. Dus als de taken niet te ingewikkeld zijn (we hebben beide geen groomervaring), willen we best helpen :)

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:14

Ik zou er mee rijden; als je merkt dat je je te veel op je horloge gaat focussen, doe je 'm in je zak oid. Dan heb je niet steeds de neiging om erop te gaan kijken.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:48

Vandaag hebben we het in Wateren in ieder geval droog gehouden *\o/*
Het is een mooie route, vlot te rijden, geen hele zware stukken, wel hier en daar wat plassen en een paar paden met hoogliggende boomwortels.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:38

Adressen van de groomplekken staan in het programmaboekje :j

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:14

Ik heb in het voorjaar de recreatierit gereden in het DFW. Ik zat te twijfelen of ik kennismakingsklasse wilde rijden in Otterlo, maar ervoor gekozen om de dag voor de wedstrijd de route proef te rijden (als vrijwilliger dus). Dan kan ik even kijken hoe mijn paard daarmee omgaat en of ik daarna nog ergens wil starten.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:16


Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:46

Ik vind het ook niet zo'n handig schema, precies om wat jij noemt. Vind maar eens een bos waar je 5 min kan galopperen. Ede misschien, als je je paden goed uitkiest. En Kootwijk(erbroek). En misschien DFW. Maar je moet wel de paden kennen van te voren; hoe lang is het pad, hoe is de bodem, moet ik nog ergens de hoek om, kruisen andere paden mijn pad en moet ik dus opletten dat ik geen wandelaars plat rij...

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:35

Trainen op hartslag is leuk. Ik heb ooit een project gedaan (afstudeeropdracht) met hartslagmeters; allerlei filmpjes gemaakt en wat samengewerkt met dé hartslagman hier in NL (Cees van Beckhoven).

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:58

Chouchou schreef:
Dat is balen! Heb je de nieuwste generatie elektroden gebruikt? Polar had vroeger dikkere elektroden, deze zijn tegenwoordig dunner waardoor schuurplekken bijna niet meer voorkomen. En hoe breed is je singel? Paste het bandje er gemakkelijk omheen? Ik had nooit last van plekjes door de elektrode bij mijn vorige singel, maar nu ik een bredere singel heb heeft ze er wel eens een plekje van gekregen. Dit komt dan doordat het bandje eigenlijk niet goed past en de uiteindes van de singel een beetje omhoog zijn gaan staan.

Mijn elektronenband is inmiddels 5 jaar oud en heeft andere elektroden dan de huidige van plastic. Deze: http://support.polar.com/support_files/ ... 7A64/5.jpg Deze elektroden zijn flexibeler en zachter. M.i. veroorzaken ze minder snel een drukplek door de elektrode zelf. Vorige maand sprak ik de Nederlandse polarvertegenwoordiger; hij gaf aan dat de nieuwe elektrodes in combinatie met een zadeldrukmat zijn gebruikt en er kwam niets bijzonders naar voren.

Er bestaat ook een band die je vastklikt om het paard; die kun je dus ook zonder een zadel oid gebruiken, bijv. deze https://www.polar.com/nl/producten/equi ... 0_trotting Dan heb je dus niet de rubberen bandjes die je om je singel moet doen.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:46

De 'stalband' zoals wij dat klikding noemden, schuift wel als hij niet strak genoeg zit. In geval van bij een zadel zou je 'm wellicht met een heel dun bandje aan een singelstoot kunnen maken.

Met mijn stoffen elektroden (zo zien ze er inderdaad wel een beetje uit; ze voelen een beetje neopreen-achtig) heb ik alleen contactverlies als de elektroden en het paard niet nat genoeg zijn (ik gebruik water en echo-gel), of als de singel echt te los zit.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:17

Voor m'n transmitter heb ik een klein musketonnetje die ik aan het voortuigoogje klik. Werkt lekker snel :)

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:10

Vraag Tamara (Metellica hier op bokt) even; zij maakt regelmatig foto's bij de endurance in Leersum en Ermelo.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:41

Als je het bandje bedoelt waarmee je de sensor aan de singel maakt: 2 bandjes aan elkaar hielp bij mijn westernsingel prima :) Als je een te kort snoertje bedoelt... ehm... ik weet niet met wie van Polar je contact hebt gehad, maar probeer Cees van Beckhoven even.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:11

Ilse_123 schreef:
Qua polar weet ik het allemaal niet meer. Heb voor mezelf een F1 horloge met menselijke band, en toevallig een losse H7 die eventueel op een paardenband kan...maar die zijn niet los tekoop (gemaild met polar). Zou graag met hartslagmeter willen trainen, maar moet zeggen dat het zonder tot nu toe ook prima gaat. In ieder geval nooit op een wedstrijd problemen gehad met aanbieden, en dat heb ik altijd op de gok gedaan.

Als je qua hartslagmeters iets wil wat volgens Polar niet kan, neem dan even contact op met Cees van Beckhoven. Hij doet veel met en voor Polar en heeft soms wel de mogelijkheden om net even wat meer op maat te kunnen leveren.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:29

Wij gebruiken voor het registreren ook Endomondo. Voor het uitzoeken van een route gebruiken we ruiterenenmennen.nl Daar staan heel veel ruiterpaden op.

Oy with the poodles, already


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:00

Dat is inderdaad een optie :j Voordeel bij ons: wij hebben knooppuntenpaaltjes, dus je rijdt van paaltje naar paaltje. Je moet alleen even weten dat de paaltjes met hun neus naar het noorden staan en dan kun je zo bepalen waar je heen moet.
Dat zou nog wel leuk zijn; een app die met je mee rijdt en bij het volgende knooppunt zegt "sla bij knooppunt 118 linksaf. Het is 800 meter naar het volgende knooppunt."

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:14

Oh, das een goeie tip, thanks! Die ga ik een keer uitproberen als we op onbekend / minder bekend terrein rijden :j Dan hoef ik niet steeds de kaart uit m'n zak te vissen.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:30

Otterlo is wel een goeie, alleirbag. Licht heuvelachtig, maar niet zo heftig als de Utrechtse Heuvelrug (Leersum) kan zijn. Ook bij Kootwijkerbroek kun je goed oefenen, en bij Ermelo ook. Daar zijn ook wedstrijden. De routes zijn misschien nog wel online te vinden (en anders heb ik nog wel oudere routes opgeslagen). Bij KWB kan je wat meer mul zand verwachten, bij Ermelo valt dat reuze mee en zijn ook de hoogteverschillen niet denderend, volgens mij.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:58

Vergunningen? Jammer dat ik dat nu pas weet, heb zaterdag bij één van de boswachters in de auto gezeten, had ik het mooi even kunnen vragen.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:10

Ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat SBB moeilijk doet, eerder een van de particuliere terreineigenaren. Maar daar is met een beetje creatief route plannen wel omheen te rijden, denk ik.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:32

Ga maar eens kletsen bij Den Hoek, holistische praktijk. Ik ken een paard met een afgeschreven pees die het na behandelingen daar weer prima deed. Reguliere DA was verbaasd over de resultaten (op scan geobjectiveerd).

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:32

Detroit schreef:
Lein_ schreef:
Dat mag! Wel een hakje aan de schoen maar dat hebben jodphurs natuurlijk wel.
Ik rijd ook altijd zonder chaps :)

Aaah tof! Rijd zelf eigenlijk ook bijna altijd zonder chaps :') dus wel lekker dat het met endurance dan ook mag

Ik zou Leersum afraden als eerste wedstrijd; de paden zijn heuvelachtig (aan de kant van Amerongen) en hebben veel stenen. Als eerste wedstrijd voor jou in de regio zou ik kijken naar bijv. Kootwijkerbroek, Otterlo of Epe. Die paden zijn vlak(ker) en paden met stenen kennen ze eigenlijk niet.

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:14

Detroit schreef:
Otterlo of epe zijn nu niet echt mijn regio. :+ Ik moet vanuit Utrecht komen en vind circa een halfuurtje ver genoeg om te rijden om het eens te proberen.

Kootwijkerbroek is nog een overweging. Maar zal mijn paard sowieso eens meenemen naar leersum voor training, om te kijken hoe het gaat. Al heb ik wel vertrouwen in hem.

Ik zou dan vooral de kant van Amerongen pakken om te trainen / proberen. De Leersumse kant is niet zo spannend. Op de website van de endurancevereniging staat de route nog wel (endurance alive).

Oy with the poodles, already

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:19

Ja hoor, endomondo mag gewoon aan :)

Oy with the poodles, already

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers