Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 14:18

Maar nu moet ik alles dus opzeggen. Begrijp van de site dat ik dus nu wel nog voor zowel de vereniging als de startkaart nog een jaar moet betalen. Jammer is dat, maar ach had het kunnen weten :)

Vind het ook zeker heel erg om deze keuze te moeten maken. Het is zo'n fijn en super dier om mee werken en er is zo'n band. Veel verdriet van maar helaas moet ik kiezen tussen stappen zetten in mijn eigen leven of het aanhouden van een paard.
Mag haar altijd opzoeken dus wat dat betreft voelt het goed :)

Bedankt iedereen!

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:26

Hier ook nog steeds niet zeker of ik zal kunne starten. Ik vind mijn pony niet lekker genoeg lopen. Hij blijft scheef. Osteopaat is al geweest nu ben ik bezig met een cranio behandeling. Nu 1 x behandelt maar nog steeds zo krom als een banaan. De 18e komt ze weer. Ook komt hij slecht weg uit zijn achterhand...

We rijden dus wel maar het zijn korte ritjes gewoon lalala.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:33

@ ilaan, die hadden idd dan voor 1 dec moeten zijn opgezegd....wel extra zuur dat je nu ook nog voor heel 2017 moet betalen.

Jij ook sterkte Relien met je pony. Heb je al geprobeerd om hem weer recht te krijgen door veel dressuur in de bak te rijden voor een tijdje? .....dus ff de buitenritten laten voor wat het is en even een tijdje voornamelijk dressuurmatig in de bak bezig zijn.



Ik heb trouwens ff een vraagje (op zich niet zozeer puur endurance gerelateerd, maar mensen hier weten hopelijk het antwoord ook). Ben Goliath aan het registreren bij de knhs en moet dus stamboeknaam opgeven. Nu is door een fout een compleet verkeerde naam op het paspoort terecht gekomen. Geen idee hoe, was er niet bij.
Ik weet dat je bij startkaart aanvragen een sportnaam kan opgeven, dus daar moet ik dus sowieso Goliath als naam op kunnen geven. Maar bij de registratie? Kan ik daar beter echt de naam die op het paspoort staat opgeven, of kan ik gewoon daar ook Goliath opgeven als stamboeknaam?

Naam op paspoort is trouwens Gohart....hoewel ik dat nog niet eens zo lelijk vind klinken (mits je het in het engels uitspreekt..in het ned klinkt het gewoon belachelijk), wil ik het liever gewoon bij Goliath houden

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:12

Als sportnaam kun je prima Goliath opgeven. De geregistreerde naam is dan zoals 'ie staat in het paspoort: Gohart.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:34

oke, bedankt voor je antwoord :)

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:06

@Ilaan: wat een naar bericht. Ik zit in hetzelfde schuitje; ik heb ook besloten mijn merrie te verkopen, ik ben super dol op haar maar ik heb gemerkt dat ik beter gewoon 1 rijpaard kan hebben. Vreselijk maar ik ga langzaamaan opzoek naar een nieuw baasje.

Vandaag eerste serieuze endurance-training met mijn Lipizzaner er opzitten *\o/*

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:58

xxCYNNxx schreef:
Jij ook sterkte Relien met je pony. Heb je al geprobeerd om hem weer recht te krijgen door veel dressuur in de bak te rijden voor een tijdje? .....dus ff de buitenritten laten voor wat het is en even een tijdje voornamelijk dressuurmatig in de bak bezig zijn.


Dit heb ik zeker geprobeert het is helaas sinds eind oktober al aan de gang..het is ook niet dat ik buiten helemaal niks doe. Meestal moet hij dan ook gewoon netjes laag lopen en werk ik ook aan buiging en rechtrichten.. helaas is de achterhand een bekend probleem gebied en nu de bak nat is is hij echt aan de zware kant voor hem. Buiten heeft hij hier geen problemen mee.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:20

dan is bakwerk idd niet echt een optie nee



startlicentie endurance aangevraagd en betaald en de gratis startpas gelijk erbij aangevraagd....als het goed is ben ik nu klaar voor de wedstrijden toch? Wat betreft het officiele gedeelte dan.
Nieuwe basisenting gaat eind deze maand erin, dus dan mooi op tijd voor de tweede injectie en dan is het gedeelte vaccinaties ook op orde.

Wordt trouwens die gratis pas nog wel toegezonden of moet ik zelf een uitdraai maken en meenemen naar de wedstrijden?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:38

Startpas hoef je tegenwoordig niet meer bij je te hebben meende ik?

Ik wilde vandaag weer echt de trainingen op gaan pakken. Maar vind het te gevaarlijk buiten, dus stel het even uit. Paard heeft al wel de basis conditie gelukkig :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:46

Ik schrijf mij later in even op het moment geen geld ervoor :o

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:01

Voor de achterhand zou je eens mee moeten naar Brussel heuvels stappen... Maar voor de scheefheid tja.. Dat zal je denk ik toch dressuurmatig etc moeten oplossen... Of aquatraining.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:31

xxCYNNxx schreef:
dan is bakwerk idd niet echt een optie nee



startlicentie endurance aangevraagd en betaald en de gratis startpas gelijk erbij aangevraagd....als het goed is ben ik nu klaar voor de wedstrijden toch? Wat betreft het officiele gedeelte dan.
Nieuwe basisenting gaat eind deze maand erin, dus dan mooi op tijd voor de tweede injectie en dan is het gedeelte vaccinaties ook op orde.

Wordt trouwens die gratis pas nog wel toegezonden of moet ik zelf een uitdraai maken en meenemen naar de wedstrijden?


Je hoeft tegenwoordig geen bewijs meer te laten zien van de Licentie of startpas. Dit gaat allemaal digitaal.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:18

ok dat scheelt alweer.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:22

Somebitch schreef:
Voor de achterhand zou je eens mee moeten naar Brussel heuvels stappen... Maar voor de scheefheid tja.. Dat zal je denk ik toch dressuurmatig etc moeten oplossen... Of aquatraining.


Hopelijk kunnen wwe dat snel is doen.. volgens de cranio zat het erg vast bij het si gewricht en waren al zijn spieren gespannen tussen zijn benen. Ook stapte hij met links slecht onder de massa (hij is oookiok rechts gebogen).. bij zijn leeftijd ben ik altijd zo snel bang voor atrose ergens.. maar ik ben al snel een doem denker }:0

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:15

@Relien:Hele flauwe vraag misschien; heb je écht een goed zadel? Ik ben zelf cranio sacraal therapeut maar zelf ook een merrie met deze klachten.. ik dacht dat ik heel wat verstand had van zadels (door opleiding, schade en schande nog het meest ;) ) maar uiteindelijk bleek ik ook al jaren verkeerde zadels te hebben. Kan zoveel uitmaken!
Maar rechtrichten is ook heel belangrijk, hoop dat het gauw opgelost is! Sterkte er mee.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:16

Karma schreef:
@Relien:Hele flauwe vraag misschien; heb je écht een goed zadel? Ik ben zelf cranio sacraal therapeut maar zelf ook een merrie met deze klachten.. ik dacht dat ik heel wat verstand had van zadels (door opleiding, schade en schande nog het meest ;) ) maar uiteindelijk bleek ik ook al jaren verkeerde zadels te hebben. Kan zoveel uitmaken!
Maar rechtrichten is ook heel belangrijk, hoop dat het gauw opgelost is! Sterkte er mee.



Mijn dressuur zadel heb ik al zeker 2 jaar is elk half jaar nagekeken door de zadelmaker zelf een keer een andere omdat ie toevallig bij een vriendin kwam en dat was iemand vN de mfsc(schrijf ik het goed) allemaal bevonden ze het zadel goed. Heb recent wel een ghost zadel aangeschaft maar daar is nog bijna niet mee gereden.

Met longeren wil hij ook bijna niet meer galloperen. De 18 krijgt hij voor de 2e keer scranio behandeling hoop dat ze vooruitgang merkt.

Maar om eerlijk te zijn voor.mijn oudje ga ik niet eerder trainen voor het goed voelt

P.s. binnen kort ook les in dubbele lijnen werk op de emiel voest manier. Hoop op die manier ook goed te kunnen loswerken/recht richten

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:53

Heh wat balen! Cranio kan zeker een hoop helpen maar dit klinkt ook wel alsof er iets goed vast zit, dan haal ik er meestal zelf ook een fysio bij o.i.d en ik hoop dat dubbele lijnen-werk je verder kan helpen.
Althans, mijn merrie zat ook super vast... sterker nog: ze is nog steeds wat scheef maar dat lukt me rijtechnisch wel op te lossen, met wat meer tijd. Daar heb ik een collega/ fysio bijgehaald.
Hoop echt dat je straks lekker kunt trainen.

Pascalle1978
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-03-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:33

Hoi, ik ben ook nieuw hier en wil dit jaar ook gaan starten aan mijn allereerste endurance wedstrijd. Heel spannend! Een vriendin van mij wilt mij gaan helpen/begeleiden op onze eerste wedstrijd, heel fijn! Zijn er nog meer mensen hier die wonen in Nijmegen eo? We gaan snel de training weer serieus oppakken.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 07:53

Kan ik nog op een andere manier endurance rijden? Wat betreft lidmaatschap.

Ik ben dus lid van de knhs endurance vereniging. Ik wil ook alleen endurance starten. Maar heb niet al te beste ervaring met deze vereniging...

Ik rij niet bij een manege ofzo. Sta op een pension stal met eigen rijbak. Allemaal privé.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 07:56

Wat bedoel je precies? Wil je je lidmaatschap van de KNHS endurancevereniging opzeggen en wel endurance blijven rijden?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 07:58

Ja dat bedoel ik. Maar volgens mij kan dat niet he?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:29

Dan kan je alleen impuls starten

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:54

Mja dat dacht ik al.
Dan blijf ik ze maar even stalken

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:15

Oke, ik weet dat dit een open deur vraag is en die vast al vaak langs gekomen is maar.... ik ga hem toch stellen, just to be sure.

Ik wil dit jaar ook officieel gaan starten met endurance, daarnaast wil ik ook andere disciplines starten. Heb ik dan genoeg aan een algemene startpas en lidmaatschap KNHS? Of moet ik dan ook lid worden van de endurance vereniging en een aparte startpas aanvragen?
Soms vind ik het nogal onduidelijk allemaal :')

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:29

Brego93 schreef:
....

Ik wil dit jaar ook officieel gaan starten met endurance, daarnaast wil ik ook andere disciplines starten. Heb ik dan genoeg aan een algemene startpas en lidmaatschap KNHS? Of moet ik dan ook lid worden van de endurance vereniging en een aparte startpas aanvragen?
Soms vind ik het nogal onduidelijk allemaal :')


Je hoeft geen extra startpas aan te vragen daarvoor heb je een algemene startpas.
Als je voor promotie wil starten moet je wel lid worden van de endurance vereniging