Katwijk (nu met fotos van manegejonker!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Katwijk (nu met fotos van manegejonker!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 20:35

Tja......wat zal ik er van zeggen....

Vanochtend ging mijn wekker om half zes, vroeg dus... Gaaaap
Naar stal om daar er achter te komen dat we de kenteken plaat te zijn vergeten. Mijn pa (=groom) weer naar huis, en ik (met mijn zus en simone (jordy)) alle spullen klaar gelegd.

Super Tiko liep zonder enige twijfel de trailer in, en de heenrit ging super : in ruim een uur waren we in katwijk. Starnummer gehaald, voorkeuring etc. Alles was prima, hij liep super, heel soepel en dat is nog wel es anders als hij nog nietgelopen heeft.

Om 11:06 ben ik gestart en, tegen mijn verwachtingen (en ervaringen in LV) in startte tiko zonder problemen. Nog ff karin gezien en toen het strand op.....
De eerst tien meter dacht ik tiko niet te kunnen houden, maar toen Frusty
Hij schrok van de golven en wilde nie meer verder....alleen maar terug. Been of tik was steigeren......
Ik wilde er niet af, want dan had hij gewonnen, helaas startte de volgende pas een kwartier later. Ik ben er uiteindelijk wel af gegaan en heb er een stuk naast g elopen, maar zodra ik er op wilde Frusty Daar heb ik een stukje mee meegereden en daarna durfde mijn held ook wel alleen verder.

Vlak na het keerpunt, gingen wat ruiters de andere kant op....nou dat wilde tiko ook...weer een heel gevecht, waarna ik er toch maar af ben gegaan.....

Als je over de eerst eduin ging was het uitzicht echt adembenemend Kwijl
Duin was wel erg mul en zwaar.... na eerst nog even als een kip zonder kop achter voorgangers aan gecrosst te zijn (bedankt tiko ) waren we alleen......zo lekker lief en ontspannen als hij was, zo had ik hem nog nooit meegemaakt alleen....als hij altijd zo is, wil ik ZEKER wel verder in de endurance

Na de p/a, waar we meteen doorkonden ben ik met mijn domme kop verkeerd gereden, waardoor ik zo'n 5 km. heb omgereden en een halfuur heb weggegooid (dus alweer 3 kwartier weggegooid Bloos )
Daarna kwam ik de mensen tegen met wie ik ook het eerste stukje had gereden, waar ik dus weer een stukkje mee meereed. Op het strand aangekomen een lekker galopje ingezet die ik bijna tot aan finish heb aangehouden (zo'n 5 km). Helaas had ik de borjdes 1 en 2 km tot finish niet gezien Frusty Ik was niet de enige overigens......

Dus pas onderaan de duinopgang in stap, snel eraf, helaas maar logisch was zijn hartslag te hoog, maar na 10min. was hij goed.

Nog nooit was Tiko nog zo lekker vrolijk en aktief na een wedstrijd, hij at ook biks, waar hij normaal geen zin in heeft na zo'n rit, dus ik dacht dat hij hem met groot gemak had gereden. Ook wilde hij bij de nakeuring nog graag en voorwaarts draven(met oortjes erop), wat normaal anders is. Bij de nakeuring kreeg ik echter een hele koude douche....onregelmatig!
Dit was echt een klap in mijn gezicht, nog nooit is tiko (voor) kreupel of zelfs maar onregelmatig geweest. Het was niet ernstig, heel iets verdraaid of een keer verstapt ofzo. Of wat waarschijnlijker was 'de spier had een koutje opgelopen Verward'

Dat was wel schrikken, maar overkomelijk....toen nog de trailer in Lips are sealed
In tegenstelling tot de heenweg was dit weer een groot gevecht,. Na een tijdje kon ik het weer eens niet aan zien, en ben ik huilend naar de auto gegaan. Toen hebben ze, en daar baal ik zoooooooow erg van, van die kalmerings middelen gegeven (mijn zus + vriendin waren erbij, en ik vewachtte dat zij dat ook niet zouden willen, helaas...)

Had echter geen effect. Zodra dat gebeurd was, heb ik me erover heen gezet en heb ik Tiko zelf weer overgenome. Uiteindelijk is hij er...... Verdrietig jammer genoeg Verdrietig weer dmv geweld ingegaan.

Ik was weer een beetje overstuur toen Tiek niet wilde, maar ik wil Annelies en haar man heel erg bedanken voor de hulp ne troost!
GEWELDIG!

Tja, wat ik nou moet denken van de dag......
Aan de ene kant heb ik in deze rit stukken gehad die zo ontzettend lekker waren, waar Tiko eindelijk op mij leek te vertouwen maar zelf ook goed aangaf tot hoever hij kongaan. Anderzijds in hij afgekeurd, heb ik tot drie keer toe stil gestaan omdat tiko niet meer verder wilde en waren de er weer gigantische trailer troubles......

Naja....het is nog wel ff dubben....endurance of dressuur

Voor fotos: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=79797
fotos van de manege jonker onderaan de pagina.
Laatst bijgewerkt door Tiko op 13-10-02 23:26, in het totaal 3 keer bewerkt

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 21:25

ik zat ook al te denken......
Wilde het nog vragen, maar dacht dat jullie normaal klasse II reden....
Iig bedankt voor het opvangen....toen liep Tiko tenminste Knipoog

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 22:25

Ja idd, volgend keer beter ...

het rare was dat hij voor onregelmatig liep, zijn achterhand is met koud weer nog wel eens stijf, maar daat was nu niksmee aan de hand.
Hopelijk is het snel over als het toch een verstapping is !

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 10:44

Ja...idd bij dat punt Knipoog

Toen ik richting P/A reed reed ook een ruiter die kant op, daar ben ik op af gegeaan....DOM!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 16:27

JAH?!!

Wat gaaf!
Wat is het adres van de site?

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 17:36

Ikke ook Haha!!

Had de fotograaf nu ik er aan denk idd zien staan...ik nog denken, Tiek houd je oortjs zo lekker naar voren, komt er een of andere worst op pootjes (tekkel Haha!) aan rennen, dus ik dacht dat de foto mislukt was .....

Hoop echt dat ie gaaf is!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 22:05

Nouw....ze staan er nog niet!
Weet je ook waar ze op de site komen te staan, en of ik, als ze er niet op komen, er op een andere manier aan kan komen?

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 22:18

keej!
Ik wist het wel, van die worst op pootjes!
Jammer, anders was ie vast heel mooi geweest, want hij was zooow vrolijk de hele tijd!
Bne cht heel benieuwd, kijk om de vijf minuten op de site!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 22:59

Hartsikke bedankt!
Tja...was wel weer even een grote klap, dat hij er niet in wilde. Toen ik he mkreeg was hij super trailer mak, maar wat begon met een paar keer opnieuw moeten aanlopen, eindigde in dit....

paar maanden terug Tiko er een keer met geweld in gezet, en de rest vand week, zonder dag geweld nodig was, elke keer zijn eten erin gegeven. Toen we daarna ermee weggingen deed hij het super, ook op de terugweg, en ook de ochtend van katwijk liep hij er zo in. Waarshcijnlijk toch weer een slechte ervaring in de trailer gehad.Mijn vader heeft super voorzichtig gereden, maar toch, soms voorkom je dingen niet. Zo ging er wat fout op het parkeer terrein en ook onderweg reed er iemand voor ons zonder remlichten op de trailer, waardoor mijn vader soms aan de late kant door had dat ze remden.....

IIG harstikke bednakt voor je lieve berichtje en je hulp!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 23:23

Dit zijn ze dus, de fotos van manegejonker:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 23:26

Die hond Boos!
Anders had ik waarschijnlijk een best wel mooie foto van Tiko aan het strandgehad, maar komt er zo'n tekkel aan zetten.....

Hij lijkt op deze fotos best ruim te bewegen he?!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 23:36

Ja, dat is waar!
Vind het iig al super gaaf dat ik een strand foto heb!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 14:32

Mooi he!
Ben zo blij met die fotos!
Jammer van die hond op die bovenste foto, maarja, je kan niet alles hebben! Hij loopt ook best ruim, iedereen vind dat hij van die super tinkergangen heeft, maar op deze foto *toch wel een beetje trots*

4 keer trouwens he, met die ene die jij erbij gevonden hebt, ook nog eentje waar die half opstaat achter joop, maakt een totaal van vijf Haha!

Laui staat ook op de site van de der! en Annalyn ook.

Hier, en ook een ander groot deel van de rit, was hij zo lekker looplustig, wilde hij graag, maar luisterde hij ook, hier liep hij absoluut niet onrgelematig, en had al helemaal geen pijn, zo'n driekwartier later bij de nakeuring dus wel.....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers