Endurance Katwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Endurance Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 17:43

Ben toch zo trots op mijn heldin Lovers ..

Weer een heerlijke dag gehad! Een hele ervaring rijker, en het was geweldig..
Na een nachtje wakker liggen en woelen (kan me niet herinneren dat ik dit seizoen zó zenuwachtig ben geweest..) ging de wekker en begon de dag voor ons om 6 uur..
Het was erg koud (zeg maar hééél erg koud), maar het was droog en de wind viel alles mee. Het was een behoorlijk stuk (ruim anderhalf uur) rijden, maar het is het zeker waard geweest!

Allereerst naar de voorkeuring, een nette hartslag van 36. De turgor was net iets te groot, dus heb ik voor de start een erg waterige slobber gevoerd. Ook de locomotie was perfect, en we waren dus startgerechtigd.. Nu begonnen de kriebels wel heel erg te komen. We keken recht tegen het duin aan, en ik heb me wel honderd keer afgevraagd hoe het daarachter zou zijn..

Om 10.33 kwam ik daarachter. Ik was van plan rustig weg te stappen, maar mevrouw gooide er een dribbelig töltje in, besloot ik toch maar een drafje in te zetten. De hoek om, en daar lag het strand.. Entousiast ging ze er op af, stond volop de rem (help, water), en liep vervolgens keurig door. Wat een heldin is het ook Een beetje te enthosiast zette mevrouw een galopje in, waar ik haar met moeite uit kreeg om vervolgens van een heerlijk windje, een prachtig uitzicht, heerlijke geur en fris paardje te genieten. Het ging super, ze bleef lekker enthousiast lopen, en ik heb haar zo nu en dan ook maar een lekker stuk laten galoperen.

Bij het keerpunt lag ik er 2 x bijna af. Neef liep er gezellig op af, waarop ik vroeg of ik rechtdoor moest (wist uiteraard dat er een keerpunt, maar vond dit vrij vroeg). Nee, keren. En toen kreeg Navy het kleine koepeltentje in het oog. Ahh.. Help!! Help! Red me!! Navy nam een paar rare sprongen (ik hing ergens aan de zijkant) en ik kon nog net blijven zitten. Ik keek nog even achterom (het drong nog niet tot me door waarom Navy deze actie uitvoerde..) en weer hetzelfde tafereel. Toen zag ik het tentje pas Haha! Ach, het is en blijft af en toe een zeikerd..

Toen dus weer terug, richting het ´duintraject´. Hier moesten we eerst omhoog, en wauw, wat een uitzicht. Kwijl Kwijl Echt, onbeschrijflijk mooi. Zoveel natuur, zo woest.. Geweldig, had er de hele dag kunnen blijven staan en om me heen kunnen kijken.. Maar goed, dat zou zonde zijn, dus algauw stapte we door. Hier was het een stuk zwaarder, veel op- en afdalen (wat wil je in de duinen..) en erg mul, maar Navy had er tot mijn verbazing geen problemen mee. Prachtige omgeving..

Bij het 2 km v/d P/A bordje zijn we in een ru(uuu)stig drafje overgegaan, en na een halve km zijn we gaan stappen. Er even lekker naast gelopen, en dat is me een partij vermoeiend! Endurance is dus niet alleen een uithoudingsproef voor het paard, maar zeker ook voor de ruiter *LOL* Bij de P/A was alles natuurlijk vrij eng, en ja, dan moet je even voor het een en ander wegspringen (..). Toch nog een mooie hartslag van 48.

Het laatste stuk nog, wat niet erg veel meer was, nog een ruime 6 km. Navy bleef er zin in hebben, en wou graag een galopje. Zo zijn we dus zo´n 4,5 km doorgegaan. Omdat ze vrijveel zweette ben ik er toen afgegaan, en niet lang daarna ontdekte ik het 1 km v/d finish bordje. De eerste had ik dus gemist.. Samen met Geke ben ik toen teruggereden. Natuurlijk was het bij de finish ook erg interessant, allemaal hinnikende paarden!! Dat zorgde voor een vrij hoge hartslag van 56. Voldoende, maar in vergelijking met de 48 van de P/A vond ik dit een groot verschil.

Lekker afgezadeld, wat spiertjes losgemaakt, onder een warme deken gezet en een slobbertje en kuil gevoerd. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen want dit keer wat de borborygmi (darmgeluiden) meteen in orde, in tegenstelling tot de laatste 2 wedstrijden. Ook de turgor was goed. Inmiddels een hartslag van 40, waar ik tevreden mee was, voldoende gezakt. Ook de locomotie was weer perfect. Ze stond er nog frisjes bij, en leek nog makkelijk een rondje te kunnen..

Toen langs Niset (Equestrian Nomads) gelopen, en een Endurancehelm gekocht. Ben nu zeer happy met mijn nieuwe aanwinst Haha!

Inmiddels waren we er achter dat ik een snelheid van 12,10 ongeveer had. Omdat dit sowieso geen prijstijd is (voor mij trouwens wel, had dat echt nooit gedacht in dit terrein) en het erg koud was, en ik Navy niet al te lang wou laten vervelen op de trailer (en ik ook nog eens een zieke moeder thuis heb), hebben we niet op de prijsuitreiking gewacht.
Mijn vader dacht een kortere route te weten, wat resulteerde in een terugrit van 3 (!!!!!) uur Frusty . Arme Navy..
Thuis aangekomen meteen uitgeladen, wat niet helemaal lekker liep.. Ik had de trailerketting losgeklipt, maar deze zat een beetje geklemt, waardoor de ketting nog contact had met het halster. Toen ik haar dus uit de trailer loosde, zorgde dat voor de nodige paniek van Navy´s kant (.. De trailer schudde met een 9.1 op de schaal van Richter..). Eenmaal veilig in d´r stal begon ze gelijk te plassen en te drinken. Alles was dus dik in orde.

De uitslagen staan er nog niet op, maar uiteraard laat ik mijn exacte eindtijd weten!
Ik geloof trouwens dat ik Annelies tegen ben gekomen Nummer 40, was erg enthousiast, maar ik kon haar niet verstaan door de wind Haha!

Het was weer erg gezellig, en een prachtige rit..
De laatste dit seizoen, mijn meisje heeft dus even lekker de tijd om bij te komen!
Allemaal heel erg gefeliciteerd met de behaalde resultaten, ik ben benieuwd naar de volgende verslagjes Haha!

Groetjes Mandy

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 18:00

Dank je wel Haha!
Ik zag er inderdaad een beetje tegenop. Had er erg veel zin in, maar maakte me toch een beetje zorgen.. De wind viel gelukkig mee hier, maar k-k-koud was het zeker!

Ik hoop dat mijn vader vanavond de foto´s er nog opzet, anders morgen. Hier zitten trouwens ook nog de foto´s van Ommen bij Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 18:05

Apple schreef:
Hadie Navy,

Je hebt mij dus misgelopen. Ik stond daar bij het keerpunt te bevriezen (ondanks het tentje was het toch wel errug koud) en ging net even naar het toilet. Kom ik terug: zie ik een meisje aan de zijkant hangen van een wegspringend paard. Dat bleek jij dus te zijn.

Later heb ik Liesje_1 van wel heeeeel dichtbij mogen bekijken (maar dat mag ze zelf vertellen). Op het parkeerterrein ook nog Tiko gezien.

Over de uitslag: iedereen had een vrij lage snelheid. De hoogste zat tegen de 13 km p/u aan. Ik geloof dat jij als 7e oid geeindigd bent (in elk geval wel bij de eerste 10). Wordt het niet eens tijd voor een Klasse II?


Wat een timing, precies tegelijk geplaatst Haha!

Ik heb inderdaad goed opgelet.. Michelinmannetje tussen 2 jongere kinderen in.. Nee hoor, alleen 2 kinderen. Dacht nog dat je misschien ziek was geworden, maar we hebben elkaar dus gemist. Althans, ik jou, jij hebt nog even kunnen genieten van mijn spectaculaire actie Knipoog

Ik hoorde dat geke Verhoog exact 15 km/u had gereden, wat ik erg knap vond, in dit parcours. Ik ben benieuwd! Jij bent inmiddels al weer thuis, dus wie weet staan ze er vanavond nog op??

Klasse 2.. Haha! Uiteraard, maar dat wou ik dit seizoen nog niet. Eerst lekker een tijd rustig aan, dan een wintertje trainen, en volgend seizoen is het dan zover.. *nu al zenuwachtig*

Ben erg benieuwd naar Liesje´s verhaal.. Haha!
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 18:23

Haha, ach ja, dat overkomt de beste zullen we maar zeggen Knipoog

Ook mijn groom loopt nu een beetje te zuchten en te steunen.. (heeft zo ongeveer de hele duinen doorgerent, kan de Groomplaats niet vinden..) Ikzelf ook, ben erg moe en heb hoofdpijn Lachen Ach ja, dat zijn alvast de ontwennigsverschijnselen Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 08:17

Zo is het!!
En.. na de P/A heb ook ik mijn jas uitgedaan (dacht dat ik stikte..) Haha! Had er natuurlijk ook wel een tijd naast gelopen door de diepe duinen (nogmaals: heeel vermoeiend), maar ik ook ik had het heet.
En Maarten, tot volgend jaar dan alvast *LOL*

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 10:59

Ja, zoiets verwachte ik wel, met precies 15 en een hartslag van 52!! Knap hoor, heb veel bewondering voor ze *LOL* Maar hoe weet je dat? Ze is toch niet blijven wachten op de prijsuitreiking? En de uitslagen heb ik nog niet gevonden..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 11:43

Ow, vreemd.. Heb ´r toch echt weg zien rijden *LOL*
Maar, de uitslagen staan erop, en inderdaad, ze is eerste. Wij zijn toch nog 8e geworden Knipoog

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 16:51

Navy voelde zich super vandaag!
Na de stal grondig gemest te hebben (= helemaal leeg, geveegd met water, laten drogen en volgegooid met 2 verse balen) wou ik een stukje stappen met ´r. Dus loop ik naar het land, roep d´r, en zoals gewoonlijk keek ze op, maar bleef staan. Nog een keer roepen, mevrouw draait d´r kont om. En toen ineens een hinnik en in volle galop naar me toe +:+ Wat een droppie is het ook..
Toen lekker gepoetst, verwend en zonder zadel maar mét nieuwe cap een stuk gaan stappen. Althans, dat was de bedoeling.. Al gauw waren we een uur onderweg *LOL* Ze was extreem aan het doorstappen, ze is altijd al wel behoorlijk snel, maar dit was bijna een draftempo.. Toen we een stuk door het bos stapte hebben we een heel stuk getölt, ze bleef maar vragen of ze wat harder mocht, dus een töltje vond ik nog wel gaan. Liever ging ze er in galop vandoor, maar ze luisterde erg goed vandaag dus viel het ´touwtrekken´ Knipoog erg mee.
Ben echt blij dat ze zich ondanks een vrij zware wedstrijd nog heerlijk voelde Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 19:56

Gefeliciteerd!! Mooi dat het zo heerlijk is gegaan allemaal.. Dravers he? Knipoog
Die telgang waar je het over hebt, Navy kan het ook, maar dat vind ik dus alles behalve comfi *LOL* Hobbelt alle kanten..

En ja, lig je net even lief te doen met je paard, komen er weer vervelende ventjes tussendoor.. (met alle respect voor je groom hoor Haha! )

Toen je viel, waar ging Idalia heen toen? Ze rende niet meteen in volle vaart terug? Nog een geluk dat je d´r zo kon pakken..

Nogmaals gefeliciteerd! En, tot maart Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 12:49

Ik start sowieso liever alleen. Dan kan ik me voor de volle 100% op Navy concentreren, haar helemaal haar eigen gang laten gaan, haar goed aanvoelen. Met iemand erbij heb je toch weer verplichtingen.
Ik ben begonnen met het doorspitten van de foto´s het zijn er nogal wat *LOL*

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 16:55

Ja, kon ik maar zo makkelijk denken Haha! Persoonlijk ga ik niet als een gek galoperen als iemand achteer mij bezig is zijn paard in een rustig stapje te krijgen *LOL* Zou zelf namelijk ook niet vrolijk worden als het mij gebeurde Knipoog

En hoe gaat het met je foto´s?? Lachen Ben niet ongeduldig, ik kan gewoon niet wachten Knipoog

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 19:23

Gefeliciteerd!! Vreemd dat de hartslag helemaal niet zakte na de finish.. Ook Navy mag nu heerlijk bijkomen van een, toch succesvol en geslaagd, seizoen. Volgend jaar willen ook wij aan de slag in klasse 2, en dan inderdaad ook om het uitrijden..

Ik heb trouwens nog een foto van je in het topic van Endurance Ommen gezet *LOL*

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 14:19

Inderdaad, lekker onder de dekens en flink stappen om stijfheid te voorkomen. Beter een wat hogere hartslag dan een onregelmatigheidje. Ook was het voor velen paarden erg zwaar terrein. Veel mul en erg vlak. Als je paard dan erg scheef is, heb je op die rechte stukken ook zo een onregelmatigheidje re pakken..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 16:45

Ganna schreef:
Wel grappig dat jullie allebei denken dat de paarden na de finish alleen hebben stil gestaan.


Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Als je mijn stukje goed na leest staat hier niets in over het feit dat JIJ ook daadwerkelijk stil hebt gestaan. Helaas gebeurd dit echter wel vaak, en zijn er wél paarden welke het zwaar vonden. Maar dit niet als beschuldiging bedoeld voor jou. Het waren slechts tips, die ik goed bedoelde en absoluut niet aanvallend of beschuldigend. Mijn excuses in elk geval voor de onduidelijkheid, en uiteraard geloof ik echt wel dat jij alles goed aanpakt, je hebt zo veel meer ervaring in de Endurance dan mij.

En Myrthe, ook als je moet wachten en wél een groom hebt kun je blijven lopen hoor *LOL* gewoon je kaart aan je vader/zus of andere groom geven, die spreekt dan echt wel iemand aan. Heb je geen groom is dit wat anders, maar jij had er 3 wat me toch voldoende lijkt Haha! Ook als je moet wachten als je die 10 minuutjes straftijd te pakken hebt kun je ondertussen gewoon lekker blijven lopen, ook dan zakt die hartslag wel. Ook dit niet aanvallend bedoeld..
[/quote]

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 13:44

Ja, inderdaad, dat is het beste gevoel Lachen Dan kan ik bij wijze van spreken Nederlands Kampioen zijn (..) dan nog voel ik me niet zo goed, als wanneer blijkt dat je paardje het allemaal met gemak gedaan heeft en nog fit genoeg is om nog een sprintje te trekken..

Liesje, ik ben benieuwd.. ze zijn aan het laden..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers