Katwijk-verslag van een bevroren groom :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Katwijk-verslag van een bevroren groom :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 22:22

Ik probeerde net in het topic van Navy te reageren maar er ging iets heel erg fout. Ben nu het hele verhaal kwijt en begin dan ook maar overnieuw in een nieuw (eigen) topic...

Vanmorgen om kwart voor 10 vertrokken uit U. en exact een uur gereden naar Katwijk. Dankzij de goede routebeschrijving van Djilan (die is daar bekend) reed ik er in één keer naartoe. Totdat ik de oprit naar de manege straal voorbij reed en echt niet meer wist waar ik zat. Maar na een paar telefoontjes met Djilan en Yannick (die er inmiddels ook was als groom voor een vriendin) kwam ik alsnog op manege Jonker aan.

Ik zou dus oorspronkelijk voor Yannick groomen, maar Irmin was vorige week niet helemaal lekker dus durfde Yannick het niet aan om hem mee te nemen naar het strand. Aangezien Sandra (= Mammasan hier op Bokt) zonder groom zat, had ik spontaan aangeboden om voor haar te komen groomen. Djilan zou er sowieso ook zijn, dus hebben we gezellig samen voor Sandra gegroomd. Haar schimmel Naziri is een ontzettend leuk paard en behalve dat hij net als Ret ook 10 jaar oud is, heeft hij nog veel meer overeenkomsten met die gekke Dravebier van ons. Haha!

Voorkeuring verliep prima, wel een beetje koud en tochtig daar op dat grote parkeerterrein maar dikke jassen en dekens hielden ons en de paarden wel warm. Ondertussen hadden we ook Laui en haar vader ontdekt, en nog wat meer bekenden van Bokt en van de mailing list, zoals Annalynn (Ganna) en Myrthe (Tiko). Altijd gezellig. Lachen

Toen klaarmaken voor de start. Naziri had er zin in en dat bleek ook wel op de eerste groompost. Daar stonden Djilan en ik samen met o.a. de moeder van Laui. Al snel kwamen Laui en haar vader de bocht door, gevolgd door Sandra met Naziri. Vervolgens naar de P/A, waar net Annalynn binnenkwam die het behoorlijk warm had. Ja echt, wij stonden te bevriezen en Annalynn vroeg ons of we haar jas en sjaal wilden meenemen... Ze had zelfs haar gezicht natgemaakt, zo heet had ze het. Annalynn, je hebt toch geen kou gevat nu hè? Ook Laui en haar vader kwamen binnen toen wij daar stonden. Papa Laui en Vol konden meteen door, maar Laui en Joop moesten wachten. Ondertussen was ook heethoofdje Naziri gearriveerd. Sandra verwachtte dat hij een vrij hoge hartslag zou hebben omdat hij nogal druk was, maar zijn hartslag was onder de 60 dus Sandra weer in het zadel en wij terug naar manege Jonker.

Terug bij de manege hebben we nog even wat mooie sfeerfoto's gemaakt op het strand (o.a. van Laui en Joop, en van Sandra en Naziri natuurlijk) en toen was de rit alweer ten einde. Naziri bleek bij binnenkomst toch een vrij hoge hartslag te hebben, wat 10 minuutjes wachten betekende, maar daarna was alles goed en ook de nakeuring verliep prima. Naziri weer op de trailer - na nog even wat hooi van de buren gesnaaid te hebben, dat is altijd lekkerder dan je eigen hooi Haha! - en wij de warme kantine in.

De uitslag liet nog even op zich wachten. Ondertussen leuk gekletst en nog even de foto's op Djilans toestel bekeken. Als het allemaal lukt, komen ze morgen op Bokt! Vanuit de kantine hadden we zicht op de binnenbak, waar een merrie en haar veulen liepen te dollen. 't Was een vrij druk veulen (als merrie was ik er knettergek van geworden Haha!) maar we hebben ons wel vermaakt met die twee. Haha!

Uiteindelijk om half 6 eindelijk de uitslag. Laui's vader en Voltrack hadden nog een mooie 5e prijs behaald en er was zelfs een groomprijs (door loting bepaald). Djilan en ik zaten wel in het tonnetje, maar helaas werden onze namen er niet uitgehaald.

Jammer dat ik deze keer Mandy en Navy ben misgelopen (trailer wel gezien) en ook Liesje en haar dravertje heb ik niet gezien, terwijl ik wel heel benieuwd naar ze was!

Afijn, na deze koude maar productieve dag ben ik nog even langsgegaan bij Lonneke in Delft. Was heel fijn om haar weer live te spreken en jullie krijgen allemaal de hartelijke groetjes! Om half 10 was ik weer in U. en ik heb het nog steeds ijs- en ijskoud. Ik ga zo dus maar eens een hele warme douche nemen, misschien dat dat helpt...

Ik heb me iig prima vermaakt en Sandra, ik ben nu heel benieuwd naar jouw verslag! Cool

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 22:28

Ik had het van al dat gerij ook wel erg heet gekregen, maar toen ik in de p/a moest wachten kreeg ik het weer steenkoud, 20 minuten is LANG met oostenwind! Daarna bij de finish had ik het weer warm, maar dat duurt nooit lang, want het was gewoon koud. Gelukkig nog even warme chocomel gedronken, en daarna rozig als Doornroosje in de auto naar huis. Ik heb het wel lekker warm hoor!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 15:25

Heb inderdaad gehoord dat de p/a bij Meeuwenoord erg koud was en zo mogelijk nog kouder dan ons keerpunt.
Karin, dan heb jij mij waarschijnlijk wel gezien. Ik zat bij de prijsuitreiking aan de bar (gut, wie niet?). Dat paard in de bak was Pamela met veulen Vince (vader Flemmingh). Vince is dus de topper voor de toekomst.
Laui heb ik helemaal gemist (ik had wel gezien dat er een paard: voltrack mee deed, dus ik dacht dat Laui en Joop er dan ook wel zouden zijn). Ik was inderdaad een van de michelinmannetjes bij het keerpunt.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 17:20

Hi,ik was er ook met Myrthe en Richtje was ik mee ik heb jou ook gezien ik stond naast Myrthe toen jullie aan het praten waren! ik was dat meisje in de rode jas!
Verder was het idd koud! stonden richtje en ik te wachten bij de groompost kwam Myrthe langs en na een paar seconden was ze weer weg! hadden we drie kwartier in de kou gestaan!!
Maarja hetw as wel leuk!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:25

Oke, hier komt mijn verslagje.

Ik had besloten niet te vroeg te starten en daarom was ik pas om 8.00 uur op stal. Wat scheelt dat uurtje langer slapen! Eerst even het stalletje uitgemest zodat meneer na een lange dag lekker schoon op stal komt. Daarna de alle spullen naar de auto gesleept, paard ingepakt en op de trailer gezet. Geheel volgens plan vertok ik om 9.30 uur. Klokslag 10.45 uur kwam ik het parkeer terrein bij manege Jonker oprijden. Snel even Naziri checken. Gelukkig was alles weer goed gegaan en mijn paardje nog heel. (dat is wel eens anders geweest). Na het inschrijven besloot ik Naz van de wagen te halen. Hij stond er net naast of Karin belde me waar ik was. Even kennis gemaakt en toen met Naz naar de voorkeuring,

Wat was het daar druk zeg. Natuurlijk stonden er weer een aantal mensen voor te dringen en werd daar weer over geruzied. Naziri vind stilstaan maar niets en stond dan ook continu te draaien. Maar goed na een kwartier waren we toch echt aan de beurt. Nou, lekken Naz zijn hartkleppen, dat geeft nogal wat vertraging bij de voorkeuring, want dat is natuurlijk hartstikke interessant. Maar goed geen problemen bij de keuring en we mochten dus starten.

Om 12.09 uur was het zover, het begon al goed. Om het parkeerterrein af te komen moest je langs een rood/wit lintje. Pff wat is dat eng zeg!. Toen het strand op en ik voelde het meteen, dit werd geen rustige rit. Stappen lukte niet meer, dat werd gehuppel en gedribbel. Dus besloot ik maar lekker te gaan draven. Naz is van het type grote passen snel thuis en al heel snel waren we op het keerpunt. We hadden trouwens nog wel een aanvaring met zo’n gigantische vlieger, deze lande op nog geen halve meter voor Naziri’s neus, dus hij sprong even flink de lucht in.

Maar goed toen de duinen in, wat was dat zwaar zeg. De laatste twee kilometer weer stappen. Inmiddels waren er een aantal mensen aangesloten, Naziri vond dat wel gezellig en besloot eindelijk dat hij best even kon stappen. Het laatste stuk omhoog en dan meteen door naar de P/A. Een hartslag van 57 wat me dus heel erg mee viel omdat Naz het allemaal hartstikke spannend vond.

Toen weer terug naar het strand, het 2Km en 1 Km bordje had ik gemist, maar ineens stonden Karin en Djilan. Dat was wel even schrikken, niet dat het veel uitgemaakt zou hebben als ik het eerder gezien had want Naziri wilde toch niet stappen. Zijn pols was dan ook veel te hoog (74) puur door de opwinding denk ik. Want na tien minuten rustig aan de trailer staan was hij alweer gezakt naar 56. Ook op de nakeuring was alles in orde.

Daarna Naz op de trailer, en wachten op de prijsuitreiking. Het was gelukkig lekker warm binnen.
Na de prijsuitreiking zijn we meteen weggegaan en om 19.30 reden we het erf weer op. Naz lekker op stal en ingemasseerd met een spierspulletje. Hij begon heel erg te trillen, je hoorde zijn hoeven gewoon klapperen op de grond. Ik was even bang dat hij spierbevangen was, maar zijn spieren voelden wel goed. Na een half uur werd het gelukkig al minder en na een uurtje was het helemaal weg. Waarschijnlijk toch was spierspanning en misschien ook wel de kou.
Zondag nog even lekker laten lopen, er was niets vreemds aan hem te zien hij had er weer aardig de pas in en liep absoluut niet stijf.