Endurance Katwijk 12-10-2002

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:25

Wij doen ook mee met Katwijk. Nu nog even klasse I. Met Naziri. Arabisch Volbloed schimmeltje. 10 jaar.

Hij heeft allerlei lekkende hartkleppen dus ik heb een hartslagmeter gekocht en ga van de winter even kijken wat er gebeurd op langere afstanden. Als dat goed gaat starten we volgend jaar klasse 2.


mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 07:56

Ik heb dus die polar hartslagmeter gekocht (die van 170 euro) Hij kwam pas vrijdag binnen. Dit weekend hadden we dressuurwedstrijden, maandag les en ik was weer eens erg laat, stond in de file. Dus nog geen tijd gehad om hem uit te proberen.

Maar vandaag (dinsdag) ga ik hem echt even proberen. Ik laat nog wel weten hoe het ging.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 08:12

Over entingen... ik ken d'r nog zo een.. Heb voor Naziri netjes een entingsboekje gehad met basisenting en al. Toen werdt hij geschiped en werden de entingen in het paspoort bijgeschreven. Ook ik ben zo slordig geweest het eerste entingsboekje kwijt te raken. Op de Lage Vuursche kwam ik er mee weg, maar in Kootwijkerbroek viel ik door de mand. omdat er in het paspoort wel zes entingen zijn die netjes binnen het jaar gedaan zijn mocht ik door. De (hulp)veterinair zei dat ze er steeds strenger op gaan worden en dat je volgend jaar echt niet meer kan starten zonder geldige enting. Zij adviseerde mij om mijn dierenarts een aantekening te laten maken in het paspoort. Dat heeft hij dus gedaan. Netjes bovenin dat de entingen van het paard in orde zijn volgens de FEI regelementen. Hij vroeg zich wel af of het voldoende was, we zullen het wel zien in Katwijk.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 08:16

Heb trouwens gister de hartslagmeter geprobeerd, dat was dus niet zo'n succes. Ik snap er niets van. De handleiding is ook niet erg uigebreid en ik ben dus absoluut niet technisch.

Na een half uur had ik er eindelijk een hartslag uit, maar in rust 79 slagen lijkt me toch een beetje veel, bovendien ging de hartslag zakken naar mate we langer aan het werk waren. Ga vandaag dus maar eens kijken of ik een uitgebreidere handleiding kan vinden of zo. Ik houd jullie op de hoogte!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 12:36

Was ik van de week de boel aan het opruimen en wat denk je.. in een tas die ik in een hoek had gegooid zaten nog wat spullen en ja hoor... ook mijn eerste entingsboekje. Pff is gelukkig weer opgelost!

Ik heb ook nog even een vraagje. Normaal gesproken rij ik Naziri altijd zonder hulpteugels. Nu ben ik vorige week toevallig met een aantal vriendinnen op het strand geweest en blijkt dat Naziri het veel te leuk vind. Hij staat niet stil en wil er alleen maar vandoor. Gaat vanuit stap spontaan aan galoperen en omdat hij dan ook nog eens zijn hoofd in de lucht gooit heb ik weinig te vertellen. Ik heb het met andere ritten op het strand al gemerkt maar het wordt steeds erger.

Ik ben een beetje bang dat hij zichzelf omver loopt als ik hem niet goed bij me kan houden. Wie weet of wat voor hulpteugels er toegestaan zijn. Slof niet neem ik aan, martingaal weer wel geloof ik.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:50

Ik denk dat ik gewoon een martingaal om hang, ik heb nog nooit met extra teugels gereden dus om er ineens allerlei enge dingen aan te hangen lijkt me ook niets.

Je mag trouwens je starttijd zelf bepalen. Ik las dat het pas om 16.00 laag water is dus ik denk dat iedereen wel laat wil starten. (ik in ieder geval wel) het zal wel lekker druk worden bij de start tussen 12.00 en 13.00.

Wat doen jullie trouwens als je paard niet wilt drinken. Zodra we op stap zijn, dus het moment dat ik Naziri in laad tot dat we thuis zijn weigert hij te drinken. Katwijk is toch zeker een uur rijden dus voor ik start heeft hij al twee uur geen slok meer genomen. Dan nog de rit zelf. Als hij heel erg dorst heeft neemt hij na de rit een klein slokje, maar meestal haalt hij zijn neus er voor op en is hij op de nakeuring een beetje droog.

Ik doe altijd electrolyten door het water, zitten zouten in zodat het water beter opgenomen wordt. Maar als hij niet drinkt schiet dat dus ook niet op.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:53

Ik ben in ieder geval startnummer 43.

Navy: Bij hoog water is het water vaak zo ver het strand opgekomen dat je in het mulle zand moet rijden. Hoe dichter bij vier uur des te groter het stuk "nat" strand is. Dat is dus dat vlakke zand net voor het water begint. Zelf vind ik dat het prettigste rijden. Daar zijn geen kuilen en het is niet zo zwaar. Ik denk dat ik tussen twaalf en een start. Dan zal ik het laagste punt natuurlijk ook niet meemaken maar ik denk dat er rond die tijd genoeg nat strand is.

Naziri eet trouwens ook niet. Ik zorg altijd dat ik een giga emmer met water heb staan. (zo'n kleine cement emmer) zodat het lekker duidelijk is dat er water staat. Ook altijd een emmer slobber, met mais, want daar is hij gek op. Maar helaas tijdens de wedstrijden kijkt hij er niet eens naar.

Ik rij zaterdag dus ook nog eens zonder groom, dus tussendoor water drinken gaat al helemaal niet. Ik bind gewoon een deken aan mijn zadel voor op de pa en de finisch en dan denk ik dat het allemaal wel goed komt. Het ziet er niet naar uit dat het erg warm wordt zaterdag dus hij zal het wel overleven.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:07

Navy, ik zit ineens te bedenken dat ik jouw ook al eens gezien heb. Begin dit jaar in Austerlitz. Toen wilde ze de wagen niet op en de longeerlijn brak. Ik stond toen naast jullie en heb nog even een poging gewaagt te helpen maar toen begaf de longeerlijn het dus.

Gezellig, dat er zo veel bokkers zijn. Ben benieuwd wie ik allemaal tegen kom!

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers