Endurance Katwijk 12-10-2002

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Endurance Katwijk 12-10-2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 23:01

Hoi,

Ik vroeg me af wie er allemaal meedoet aan de wedstrijd endurance in Katwijk.

En met wat voor paard rij je ?

Ik ga hem samen rijden met bokkersdame Jenna!

Groetjes
Annelies en Idalia

*LOL*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 11:55

Ik wou wel meedoen, maar zit het weekend ervoor in Engeland, en dan kan ik niet trainen!! Volgend jaar neem ik Endurance weer op!

Linda

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 12:09

Cool, ik ga volgend jaar officieel starten Lachen Eerst even een proef wedstrijdje doen! Lachen Tot volgend jaar dan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:11

Het lijkt me erg leuk om die wedstrijd eens te rijden, maar ik ben nog nooit met Ameretto op het strand geweest dus het lijkt me nog vrij zwaar voor hem. Het zit voor ons ook nog eens aan de andere kant van NL, dus zouden we moeten overnachten en dat wordt een beetje veel. Dus nee, Holten is mijn laatste wedstrijd van het seizoen en dan volgend jaar op naar klasse 2!

Ik wil wel heel graag naar Katwijk komen. Misschien ga ik daar groomen voor iemand, ligt eraan of zij wel meedoet. Maar ik ga zeker kijken!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:27

Jammer Karin, dat je niet start! Slaapplaats had ik wel voor je kunnen regelen en dan kon ik ook eindelijk eens in de buurt voor jou groomen.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:33

Hoi,

Ook voor Navy wordt het de eerste keer op het strand, maar ben eigenwijs en doe toch mee.. Hoop op de BCprijs Haha! Zou een mooie afsluiting van het seizoen zijn..
Maar eerst Holten en Ommen nog.

Ik doe mee met mijn geweldige EnduranceDraver Knipoog Ook ik wil volgend jaar klasse 2 starten, ik heb nu immers de omgeving ervoor, en kan dus de hele winter heerlijk trainen. Dan nog één klasse 1 waarschijnlijk, en dan een lichte klasse 2..

Groetjes

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:37

Hee Fitz, lief aangeboden! Maar het is ook nog eens midden in het cross-seizoen van Retje, dus het zou echt te veel voor hem worden. Conditioneel gezien kan hij het vast wel aan, maar zijn pezen en spieren moeten ook voldoende kunnen herstellen tussen de wedstrijden door. En dan is een wedstrijd op het strand net iets te zwaar, en dus ook niet echt handig om daar een heel weekend voor uit te trekken.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 18:23

Hoi daar,

Ik ben er waarschijnlijk! Niet als deelnemer, maar als hulpje.
Lijkt me wel heel leuk om ook een keer mee te doen, maar helaas op dit moment geen geschikt paard tot mn beschikking.
Wordt het gelijk een soort Bokt-meeting!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 18:44

Leuk!

Met Navy gaan we binnenkort (zodra hier ergens in de buurt het strand weer toegankelijk is voor paarden) ook even kijken hoe ze reageert. Vindt Navy namelijk wel het typetje dat de duinen niet over durft omdat ze die grote golvende zee toch wel errug eng vindt..

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 19:24

eejz,

het valt best mee daar, de duinen zijn wel wat zwaar, maar op het strand is het goed te doen. Wij gingen er 2 jaar terug ook voor de eerste keer heen, paardjes vonden het allemaal wel best! Je moet wel uitkijken als je op het strand gaat, daar stond prikkeldraad waar ik bijna in zat!

linda

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 19:39

De route voert deels over het strand, deels door de duinen. Het schijnt erg afhankelijk te zijn van het type weer..

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 22:57

Ach en anders rij je de rit toch ter recreatie.

Ik moet ook helemaal uit zeeland komen, dus ook voor ons eeen hele lange dag, maar dat hou ik toch voor welke wedstrijd dan ook.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 09:32

Is het geen optie om te overnachten? Een rit vanuit Zeeland klinkt heel lang (maar goed, voor mij ligt Zeeland ´ergens in het Zuiden´, denk aan daar is het wáárm en is dichtbij Spanje Knipoog ), en dan heb je dus ook geen gedoe met hogere hartslagen dan geliefd, doordat je paard de hele nacht bij heeft kunnen komen van de rit.. Bij Navy dacht ik namelijk (zij had bij bijna elke wedstrijd een hartslag van 40) dat zij een tamelijk hoge rusthartslag had, van ongeveer 40 dus. Toen ik in Lage Vuursche bleef overnachten en de volgende morgen als hartslag 32 had staan stond ik dus wel even raar te kijken..
In elk geval, dan heb je niet 2 x op een dag een lange trailerrit, maar over 2 dagen verspreid. Met zo´n anti/trailermormel als Navy is dat erg voordelig, maar ik weet natuurlijk niet hoe die van jou is..

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 12:43

Het is in het totaal 3.5 uur rijden.
Maar we maken een tussenstop in Westkappele, daar nemen we nog iemand mee voor de wedstrijd dus in een keer door doen we niet hoor..
Wordt ze zo sloom van...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:25

Haha.. Dat probleem heb ik bij Navy gelukkig niet.. 3,5.. vroeg op dus Lachen Zou niks zijn voor mij, een gespannen veer als ik altijd ben vlak voor de wedstrijd, en dan nog ´es drie en een half uur in de auto.. Heb bewondering voor je Lachen (al moet ik 7 sept ook 2,5 rijden voor we in Holten zijn..)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:09

Mandy, ik zal je geruststellen: vanuit Amersfoort/Leusden is het echt geen 2.5 uur met de trailer naar de Holterberg! Vanuit Utrecht (-oost) rijd ik er zonder trailer precies een uur over. Met de trailer gaan jullie er dus hooguit anderhalf uur over doen, echt niet langer.

Valt weer mee hè? Lachen

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 01:02

7sept wou ik ook graag rijden, maar net iets te ver.
Ik moet ruim 4 uur rijden met trailer als ik zou gaan.

Kon helaas geen vrij meer krijgen van werk, ben net getrouwd en heb 3 weken achter de rug, dus dan maar even overslaan en Katwijk als oefening houden.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:50

Karin schreef:
Mandy, ik zal je geruststellen: vanuit Amersfoort/Leusden is het echt geen 2.5 uur met de trailer naar de Holterberg! Vanuit Utrecht (-oost) rijd ik er zonder trailer precies een uur over. Met de trailer gaan jullie er dus hooguit anderhalf uur over doen, echt niet langer.

Valt weer mee hè? Lachen


HA! Ik wist het wel!! Maar ja, eigenwijze vader die me om heeft weten te praten.. Ik dacht al dat we er vorig jaar niet al te lang over hadden gedaan! Mooi, valt inderdaad weer mee, zal Navy ook blij mee zijn..

Groetjes

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 16:25

Wij doen ook mee met Katwijk. Nu nog even klasse I. Met Naziri. Arabisch Volbloed schimmeltje. 10 jaar.

Hij heeft allerlei lekkende hartkleppen dus ik heb een hartslagmeter gekocht en ga van de winter even kijken wat er gebeurd op langere afstanden. Als dat goed gaat starten we volgend jaar klasse 2.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:15

Leuk, ik ga waarschijnlijk volgend jaar dus ook klasse 2 starten. Even kijken hoe het van de winter gaat, of de hoefkatrolontsteking niet op komt spelen, en of Navy de lol er nog van inziet Haha! Maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan, als je d´r in het bos zou zien.. Oortjes d´r op en in volle vaart.. Heerlijk, samen een passie delen *LOL*

Wat voor hartslagmeter heb je gekocht? Een van Polar? En hoe bevalt deze tot nu toe? Ikzelf heb een goedkope, die het tot nu toe goed doet, alleen tijdens het rijden meet het niet precies meer. Myrthe (Tiko hier op Bokt) heeft een Polar, en deze heeft geen verbinding van de singel naar de amazone.. (als je erop zit dus) Ik ben dus nog op zoek naar een echt fijne en ben benieuwd naar je reactie´s..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:44

Hee leuk, nog meer mensen die volgend jaar klasse 2 willen gaan starten! Ook ik heb die plannen, wil eigenlijk wel eerst een ander zadel maar daar heb ik nu dus nog zeker een half jaar de tijd voor.

De hartslagmeter die ik een tijdje geleden van Niset heb gehuurd was een V-max, met twee electroden: eentje die je onder het zadel stopt en eentje onder de singel. Die lopen met draden naar een soort mini-kastje dat je aan de voorkant van je zadel hangt. Verder draag je zelf een soort horloge waarop de hartslag dan te zien is (binnen een straal van 1 meter van het kastje). Ik vond deze wel prettig, maar als ik er zelf eentje zou kopen, dan zou ik er eentje nemen waarop ook de tijd af te lezen is. Bij de Eventing Shop (www.eventingshop.nl) hebben ze verschillende hartslagmeters van Polar, ik zou dan voor de 2e versie gaan (die van 170 euro). Blijft een hoop geld, dus ook dit is iets wat nog op mijn verlanglijstje staat.

Maar om terug te komen op Katwijk: ik ben zeker van plan om te komen, of het nou groomen wordt of gewoon als toeschouwer!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:55

170 euro valt nog vergeleken met die van 250.. Ik reed met eentje die gewoon humaan was, met een band die je normaal gesproken om je borstkas doet, zeg maar. Die had ik tussen de singel gepropt, maar dat werkte dus niet echt..

Kan je van Niset ook hartslagmeters huren dan? Klinkt ideaal (om te proberen), of was dit een uitzondering?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 20:05

Ben gelijk even gaan kijken op die site Karin, ik vond het allemaal erg prijzig, tot ik erachter kwam dat bij dat geld ook de electroden enzo inbegrepen zaten.. *dom* Is hier de tijd wel op te zien dan? Dat werd me niet helemaal duidelijk..

Moet trouwens oppassen.. Slow-chat..

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 20:43

Ik ga dus ook de kust onveilig maken in Katwijk!

En wel met mijn Tinkertje (incl startproblemen Haha!)

Misschien wordt dit mijn laatste endurance, ben er nog niet uit of ik *met dit paard* verder wil in de endurance.

Lijkt me iig leuk om wat mensen te meeten, is tot nu toe altijd niet zo gelukt.....alleen Karin gemeet tot nu toe Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 20:49

Tiko schreef:
alleen Karin gemeet tot nu toe Haha!


Hoho, vergeet Maarten niet, die jouw eigenwijze koegeval in Austerlitz zo'n beetje in de trailer heeft getild! Haha!