endurance Wittelte - een productieve dag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

endurance Wittelte - een productieve dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 23:19

Terwijl Maarten en Lonneke een videootje zitten te kijken, probeer ik een verslag te schrijven van een enorm gezellige en vooral productieve dag in Wittelte. En ik hoop dat de pc niet weer uitvalt, rotding...

Na een laatste generale repetitie - [VvdD] boem = ho, of ho = boem? - vertrokken Ameretto en ik gisterenavond naar Benneveld. We werden opgehaald door Maarten en Lonneke. Nina stond inmiddels al in Benneveld. Tegen een uur of tien waren we op stal. Ret werd blij begroet door Nina met wat merrie-gepiep en hij had al snel z'n draai gevonden.

Thuis alles klaargezet voor de volgende dag en na pizza party en pakjesavond (Maarten en Lonneke waren allebei jarig - of geweest) deden we een poging om te gaan slapen. Het was toen inmiddels al half 2 en de wekker stond op kwart voor 7. Om onverklaarbare redenen waren we echter alle drie om half 6 al klaarwakker Verward en toen zijn we maar behoorlijk op tijd opgestaan.

Op stal bleek dat Ameretto's drinkbak nog tot de nok toe vol zat. Beest had dus sinds de vorige avond 8 uur niets meer gedronken. Lekker als je een endurancerit voor de boeg hebt Frusty. Ineens kreeg ik een briljant idee (al zeg ik het zelf): Ret op de afspuitplaats gezet en uit de slang laten drinken, en ja hoor... toen wel! Dankzij dit briljante idee startten we later met een turgor van <1, wat voor Ameretto's begrippen uitzonderlijk goed is (hij is een enorm moeilijke drinker).

Toen met twee trailers en twee auto's (ivm gewicht) richting Wittelte. Het was maar drie kwartier rijden en de starttijd was vrij, dus konden we rustig aan doen. Beide beestjes kwamen prima door de voorkeuring, hoewel Ameretto weer behooooorlijk druk was (volgende keer toch maar weer voorbrengen op een bitje ipv een halster). Helaas was ik vergeten door te geven dat ik later wilde starten, waardoor ik niet meer in m'n eentje kon starten. Het werd een start in een groepje van 4, waaronder Lonneke en ik. Eén meisje ging voor de winst en was meteen weg (werd later ook 1e), de overige drie (L., ik en een kennisje met een hengst) hebben redelijk wat met elkaar opgereden. Elkaar loslaten als dat nodig was, en elkaar weer achterop rijden als dat zo uitkwam. Heerlijk gereden op die manier.

In de helft voor de P/A was Ret nog redelijk druk. Ik heb niet gegaloppeerd, maar hem wel redelijk flink door laten draven (meest gehoorde opmerking vandaag: 'jeeeee wat kan die van jou draven!!!' Haha!). Na 10 km lag een doorwaadbare plas waar je ongeveer 150 m doorheen mocht (je kon er ook omheen). Nina aarzelde even, maar Ameretto wilde niets liever dan keihard recht het water door in een flinke galop: 'Follow the leader!' *LOL* Daar stonden Sandra (Honeybee) en Marije (Cody) met hun camera's, we hebben dus straks het hele tafereel op video en foto! Lachen

Uitstekend gegroomd door onze hulptroepen, toen nog een paar kilometer gedraafd, een stuk gestapt tot 2 km voor de finish (Lonneke lag toen al een eindje voor), toen nog even gedraafd tot 1500 m, bij 1 km afgestapt en dat was zwaar vermoeiend aangezien Ret constant tegen m'n schouder liep te duwen Boos!. Op de P/A was hij voor zijn doen aardig rustig, de hartslag bleek precies 60 te zijn. Op zich netjes, eigenlijk had ik liever een lagere hartslag gezien, maar goed, je kunt niet alles hebben. Hengst van kennis had 52, dus samen weer door.

Alleen besloot de hengst dat hij niet bij de P/A weg wilde, terwijl Ameretto haast niet kon wachten om te gaan rennen. Om een ontploffing van Ret te voorkomen heb ik toen geroepen dat ik vast doorreed, wat zij oké vond. Uit het zicht ben ik gaan galopperen, dat ging heerlijk en hij was ook goed terug te rijden. Lonneke lag inmiddels al zo'n 10 minuten voor, die had de P/A met 44 verlaten (super netjes dus!). Doordat ik Ret weer lekker liet doordraven, haalden we op een gegeven moment Nina weer netjes bij. Samen nog een eindje opgereden tot het 2 km-voor-finish-punt. Daar ben ik gaan stappen, terwijl Lonneke en Nina nog even doordraafden tot het 1-km-punt. Die hadden dus weer voorsprong. Precies bij het 1-km-punt kwam kennisje-met-hengst me weer achterop gereden, die had dus ook nog een heel eind ingehaald. Van rechts kwam een meisje met een IJslander, die enorm verdwaald was (ze had startnr. 2...). Samen met hen richting finish gestapt, de laatste km er nog een stukje naast gelopen en ja hoor: binnen met een hartslag van 52...!!! Ik stond te juichen en ben Ret om z'n hals gevlogen: onze eerste rit zonder straftijd, en hij was zo relaxed! Ontvangstcomité Sandra en Marije stonden me op te wachten met een roos, erg lief! Lachen

Nakeuring en alles liep ook prima, en dat maakte dit de 4e rit, en ook de 4e goed volbrachte rit! Onze uiteindelijke gemiddelde snelheid was 12.57 km/u (rijtijd 2.28), kennis-met-hengst werd 1 minuut later geklokt en Lonneke was al 4 minuten binnen, de winnaar van ons groepje dus. Bij de prijsuitreiking bleek dat Lonneke en Nina nog bij de eerste 10 zaten: ze waren 8e met een gemiddelde snelheid van 12.92 km/u (rijtijd 2.24).

Een erg productieve dag dus vandaag! Niet alleen allebei weer een rit goed volbracht, maar ook de wetenschap dat Ret het allemaal best heel relaxed kan, zolang ik hem maar zijn eigen tempo laat lopen en hem niet ga zitten tegenhouden. Het deel na de P/A was 14 km en dat reden we in exact een uur, 14 km/u dus, en dan binnenkomen met een hartslag van 52... Ben trots op mijn beestje! Cool

Dame en heer Paard stonden er net behoorlijk moe maar voldaan bij. Ze lijken het naar hun zin te hebben hier, en morgen mogen ze lekker samen de wei in. De dames en heer hier in het huisje hadden nog een Boktmeeting: Ellis (Nouvel) en haar vriend waren dit weekend in de buurt en die zijn bij ons komen eten. Was ook allemaal erg gezellig!

Een heel geslaagde dag dus, en op naar onze laatste rit van het jaar: de Holterberg op 7 september! Lachen
Laatst bijgewerkt door Karin op 03-08-02 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 23:25

Zo klinkt helemaal top!!! Mayo is trots op jullie!!! Haha!

Als je binnenkort in de buurt start wil ik wel groomen hoor Knipoog Kan ik eindelijk Ret in het echt zien, na hem al tig keer mis te zijn gelopen...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-02 23:39

Kom je 7 september naar Holten, Mayo? Kun je samen met m'n zusje groomen, Maarten is die dag druk met de organisatie en ik denk dat m'n zusje nog wel een extra groom kan gebruiken!

Het was echt een heerlijke dag. Ameretto liep ook super, ging niet hangen op de teugels, wilde wel hard (as usual) maar was ook heel goed terug te rijden. Ik kijk net in de uitslag en zie dat we van de 55 gestarte combinaties (waarvan er 15 zijn afgekeurd) nog op de 13e plaats zijn geëindigd. Het zat allemaal heel dicht op elkaar: tussen Lonneke en mij zat 4 minuten maar zij was 8e en ik 13e, en degene met de hengst kwam een minuut na mij binnen en zij werd 16e. Van Lonneke en Nina vind ik het echt super, voor hen was het de 3e rit en dan bij de eerste 10 eindigen! Nina is gewoon super relaxed, heeft wat minder staptijd nodig dan Ameretto die zich nogal kan opfokken, en dat is haar grote voordeel. Ook super om haar te zien lopen met grote neusgaten en haar staart als een vlag in de lucht... Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 00:04

Goed zeg, gefeliciteerd allebei!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 06:52

wauw gefeliciteerd van jou super maar van Nina ook! had ze ook prijs of dat niet?

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 08:11

goed gedaan beide.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 08:15

Goed gedaan hoor, toppie!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 09:11

nina had de 8erijs en vlie daarmee in de prijzen. ik heb een heerlijke vachtconditioner uitgezocht en daar gaan we haar eens lekker mee verwennen. dat heeft ze echt verdiend. ze heeft echt laten zien wat een fantastisch paard ze is, en ik vond het een superoverwinning van ret dat hij dus zonder straftijd was binnegekomen dus die verdiende ook een prijs vind ik. het was een geslaagde dag en ik vond het ontzettend leuk dat sandra en marije er ook waren. sandra was een beetje slaperig maar dat mocht wel na zon nacht. elke wedstrijd die ik rijd met nina is ze duidelijk verbeterd. ze leert zich beter te doseren in tempo en ik leer weer van haar wat ze zelf kan en wil. ik bedn dan ook zeer tevreden over het resultaat wat ik heb geboektmet haar in de afgelopen maanden. in december is ze doodziek thuisgekomen en nu loopt ze met gemak een lange afstandrit. nina is wweer terug en ik kijk al uit naar mijn volgende rit die waarschijnlijk in ommen zal zijn.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 09:24

Wat een enthousiast verhaal!
Heb nu gewoon zin om het paard te zadelen en ook een flink stuk te gaan rijden! Geweldig!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 11:02

Bedankt voor jullie leuke reacties, ook namens Lonneke! Onze beestjes staan nu lekker op de wei, gaat prima samen, ze zijn allebei erg sociaal. Weinig last van dikke benen, eigenlijk vrijwel niet. Ameretto heeft inmiddels ook weer flink gedronken waardoor hij er niet meer zo eng afgetraind uitziet (heeft na een drukke dag vaak last van opgetrokken liezen, ook omdat hij dus zo slecht drinkt). Alleen lust hij de brok (subli) niet die ze daar op stal voeren (*wat de boer niet kent... Haha!*). We gaan straks de trailer terugbrengen en mijn eigen auto thuis ophalen, en dan rijd ik meteen langs onze eigen stal om een emmertje Pavo 2 mee te nemen. Morgen hier in de buurt maar een zak halen, is ook beter voor hem om hem door te trainen op het voer dat hij gewend is.

Overigens heb ik gisteren mijn paardebeest van top tot teen besmeurd met een prima werkend antivlieg-goedje: Vliegvrij van Sectolin, in bruine drabvorm. Stinkt verschrikkelijk, maar helpt ook enorm goed! Het is zo nieuw dat het nog niet eens op www.sectolin.nl te vinden is, ik heb het bij Hippo Assen gekocht. Het is wel duur: 15 euro voor een potje waarmee je 3 pony's of 2 paarden kunt behandelen, maar ik gebruik het toch alleen voor de wedstrijden en dan is het dat geld meer dan waard.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:16

Ik vond het ook superleuk gister. Sandra en ik waren wat laat aangezien ik mijn telefoon op 'stil' had gezet en er niet bij bedacht had dat Sandra me dan niet wakker kon bellen Bloos Haha!
Maargoed, eerst nog snel wat cadeautjes voor de jarigen gekocht en voor de dames een roos voor bij de finish en toen snel op pad.
De start zijn we maar voorbij gereden omdat ze toch allang weg zouden zijn, dachten we. Onderweg hebben we even bij controlepost 4 staan kletsen, erg leuk, Sandra en ik waren meteen al heel enthousiast en willen eigenlijk zelf ook heel graag eens meedoen maarja, eerst maar een paard zoeken Haha! Toen we naar de waterplas reden bleek door een telefoontje van Maarten dat ze nu pas net gestart waren.
Nou ja, het duurde maar even en ze crossten al door de waterplas, hoop dat de foto's een beetje gelukt zijn want het was wel even haasten *LOL*
Even wat flessen water aangegeven en toen snel door naar de P/A waar we hebben gewacht tot ze hier weer binnenkwamen. Nina kwam heel relaxt binnen en had dus ook een supergoede hartslag en kon gelijk door. Staart in de lucht en daar gingen ze in galop Kwijl
Karin keek een beetje moeilijk Scheve mond want Ameretto liep inderdaad behoorlijk tegen haar aan te duwen maar ook zij mochten door, ondertussen was het begonnen met regenen dus het werd wel lekker koel!
Wij zijn toen naar de finish gereden waar het toch nog even duurde voor Lonneke met Nina binnenkwam en vlak daarachter zat Karin met Ameretto.
Het was ontzettend leuk om te zien, de sfeer is heel relaxt en gezellig, als alles met Tinka doorgaat wil ik heel graag volgend voorjaar de wedstrijd in Drenthe rijden die door Maarten georganiseerd wordt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:01

Nou super zeg allebei, hartstikke netjes! Ikke wil ooooook!!!! *LOL* Maar ja, ik heb een Paddox en eentje in ontwikkeling. Misschien ooit nog eens haha. Maar ben trots op jullie, geweldig gedaan.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 17:27

he super gedaan lonneke! En natuurlijk ook super gedaan Karin. Fijn dat de rit zo'n succes was.

Karin geen last meer gehad van je val?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 18:50

Ja, het was inderdaad een ontzettend geweldige dag en zeer zeker voor herhaling vatbaar. Maar.. dan ook wat meer om echt te helpen in plaats voor cameravrouw te spelen. Ook vraag ik mij af of die fjord die ik ga leasen toevallig geschikt is om eens een rit mee mee te rijden.

Vond dat Lonneke en Nina, Karin en Amaretto, Maarten en Cody ontzettend goed hun best hebben gedaan. Hoop overigens dat jouw snoepjes idee gaat helpen karin!

De foto's volgen later vandaag nog wel, video is nog even wachten helaas. Daar zal ik ook nog eens wat leuke kleine filmpjes van maken. Zodat de rest ook van jullie enthousiasme mee kan genieten.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 22:57

Super zeg, gefeliciteerd voor jullie beide!!
Jammer dat ik er niet bij kon zijn, wil echt nog een keertje kijken bij zo'n rit!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-02 23:11

Gelukkig heb ik geen last meer gehad van die val van vrijdag. Ook vandaag weinig last van zere spieren. Wel een beetje in m'n armen en schouders, maar dat komt vooral van het tegenhouden van 450 kilo paard bij de verschillende keuringen en in de laatste meters voor de P/A.

Vanavond weer een lekker lange rit gemaakt, alleen deze keer wel een stuk rustiger (heel veel gestapt) en één flinke sprint in galop, met twee Haflingers op m'n hielen. Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 18:49


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 21:35

Ehmm, Karin, waar ligt Holten??? Haha! Ik ben niet zo geografisch aangelegd en ook niet binnen handbereik van een kaart *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 21:40

A1 afslag Mac. Knipoog Haha!

Holten ligt naast Rijssen, vlak voor Almelo als je vanuit het westen komt.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 21:42

Ah, die richting kennen we een beetje... daar ben ik verkeerd gereden volgens mij *LOL* Tussenstop Mac is toegestaan??? Haha! Misschien dat ik jou, Maarten en je zusje idd lastig kom vallen die dag Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 21:51

Holten Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 22:08

Hahahaha!!!! Thanx!! Knipoog Nu kan ik zien waar ik verkeerd ga rijden Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 22:19

Hee leuk, hier kun je ook ongeveer de route zien die er gereden gaat worden! Lachen

Dat grote groene vlak ten noorden van Holten is de Sallandse Heuvelrug, dit gedeelte wordt de Holterberg genoemd (hoewel dat eigenlijk maar een klein stukje is, maar oké). We starten vanaf de manege in Haarle (linksboven) en rijden dan naar het zuiden, ongeveer langs Helhuizen (=stipje), naar de grote weg tussen Rijssen en Holten (ongeveer waar die weg de spoorlijn kruist). Daar was vorig jaar de P/A, zal waarschijnlijk dit jaar ook weer op die plek zijn. Vervolgens weer naar het noorden (klasse II gaat via Ligtenberg = ander stipje) terug naar Haarle.

Mijn thuisland. Lachen