verslag lage vuursche met nina

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

verslag lage vuursche met nina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 15:32

ik ben zondag ochtend om half 6 opgestaan om alles in orde te maken voor die dag. best wel zenuwachtig omdat ik bang was om te verdwalen.
om half 7 was ik op de manege en heb ik nina gevoerd. ze krijgt 3 x per dag dus het was niet zoveel en ze had het zo op. intussen de trailer even opgestrooid en alle spullen die mee moesten ingepakt. om half 8 vertrok ik in mijn uppie (met nina) naar lage vuursche. het was gelukkig makkelijk te vinden zodat ik er om kwart voor 9 al was. daar aangekomen heb ik eerst mijn paspoort ingeleverd en mijn startnummer gehaald. bij de trailer aangekomen wist ik niet precies hoe laat het was en er kwam toevallig iemand naar me toe zodat ik het kon vragen. dus ik vraag hoe laat het is zegt ze"jij moet lonneke zijn" ik zeg ja dat klopt. dit was dus tessa(napoleon). na even gekletst te hebben en zij geknuft met mijn puppiehond hebben we nina gezadeld. ik reed voor t eerst met martingaal en wist niet precies hoe strak die moest dus heeft tessa hem omgedaan. na het opzadelen zijn we naar de start gegaan en kwamen we karin weer tegen die dus ook gelijk foto's maakte van nina. tessa wist gelukkig aardig de weg in de buurt en we spraken af waar ze zou staan om te groomen. dat liep dus gesmeerd. om 10.57 mocht ik eindelijk van start en heb het eerste stuk wat gedraafd om de frisse nina wat rustiger te krijgen. na een poosje kwam ik een arabiertje tegen die het wel leuk vond om samen te rijden. dus hebben we het hele stuk tot aan de 1e groomplaats samen gereden in een gecontroleerd maar vlot tempo. heteerste stuk van de rit ging over een smal pad waar heel veel boomwortels net onder het zand verstopt lagen. levensgevaarlijk dus. daar dus wat rustig aan gedaan en daarna het tempo weer opgevoerd. het was op sommige plekken erg nat. het leuke was dat er soms omgevallen boompjes en takken over de paden lagen en we dus ook nog een paar sprongetjes hebben gemaakt. na 12 km kwam ik tessa tegen op een terrasje aan het bier Haha! ( grapje!!). dat was tevens de groomplaats. even snel wat gedronken en nina overgoten met water en weer door. het arabiertje was doorgereden want haar groom stond verder op. na een tijdje heb ik haar toch weer in kunnen halen en reden we weer samen verder. het parcour was redelijk zwaar met al die bagger en soms hele stukken mul zand. maar desondanks kwamen we bij de 22 km op de p/a met een pols van 48. ik was hardstikke tevreden en de vet. zij dat ze best nog een stapje harder mocht en dat ze niets had geleden onder de 1e 20 km. ook daar stond tessa weer en heb ik weer even wat gedronken. daarna samen met de arab weer door en toen heb ik flink doorgereden in een fijn galopje. niet hard maar gewoon een fijn tempo. ik voelde aan nina dat ze het ook prettiger vond om te galopperen dan te draven. bij de 30 km kwam ik tessa weer tegen en wederom een slok drinken en nina wilde nog steeds niets. daarna nog steeds samen met de arabier nog 3 km in galop gedaan en bij het bord finisch 2 km zijn we 1 km gaan stappen. de laatse km in een rustig drafje tot op 500 m voor de finisch. ze kwam binnen op 3u 14 minuten. ik was behoorlijk kapot maar wel voldaan. het uiteindelijke resultaat was een gezonde pony met bij de nakeuring een hartslag van 40 en een gem. tijd van 10.82. ik had zelf gedacht dat ik een wat hoger gemiddelde had gereden maar ik ben wel ontzettend tevreden over het resultaat van de rit. en weer heel veel geleerd over mijn paard. het blijft toch een kanjer van een pony. ze wil gewoon heel graag voor je werken en zal je nooit in de steek laten. na het afzadelen is tessa naar huis gegaan want die had nog een verjaardag te gaan en savond een wedstrijd van een vriendin. tessa je was een geweldige groom en ik hoop dat je me nog eens wilt helpen. hardstikke bedankt!! ik eindigde uiteindelijk als 34e van de 58. geen slecht resultaat zou ik zeggen.


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-02 18:45

ze had een hartslag van 52. dat zag ik eigenlijk pas op mijn vet. kaart want ze hadden volgens mij gezegd 44. maar dat is nog heel netjes vind ik. ik heb ook pas 2x gestart. de 1e was in leersum. ik vond de rit heel mooi. veel natuur, en ook leuk om een stukje verharde weg te doen. kan ik nina weer eens testen of ze nog verkeersmak is. alleen vond ik het niet eerlijk dat ze ons langs het pannekoekenhuis stuurden. mijn maag begon gelijk te knorren Haha! ik wil nog 3 ritten doen dit jaar. wittelte, holten en katwijk. volgend jaar krijgt ze een veulen en zal ik er niet zoveel kunnen starten ben ik bang. misschien 1 of 2 maar het veulen moet geloof ik min. 3 maanden zijn eer ze mee mag doen. ze is in maart aan de tijd dus is het pas in juli dat ik mag starten. en dan ook eerst klasse 1 want conditie zal ze niet zoveel hebben. maar dat zien we dan wel. ik wil in elk geval mijn klasse 2 startgerechtigheid dit jaar binnen hebben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker