14 juli a.s. Endurance Lage Vuursche

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 19:58

Na lang wikken en wegen zijn we eruit dat ook Navy en ik mee doen.
Het was natuurlijk een groot gedoe dat ze een tijdje terug met die drukkingen zat, heeft 2/3 weken niet veel meer gedaan dan een dagelijks halfuur longeren en dat afgewisseld met wandelen. Heeft de conditie natuurlijk niet goed gedaan, maar even een stapje teur kan natuurlijk nooit kwaad.
Omdat ze super op het nieuwe zadel (Thorowgood Endurance) reageert, en die conditie wel goed is voor die tijd, doen we dus toch mee. We starten als een van de laatste waarschijnlijk, want morgen gaat 'ie pas op de post..

Karin, waarom Wittelte?? Was even erg benieuwd.. Wil 'm zelf namelijk ook super graag rijden, maar dan voor om de doorwaadbare plas *LOL*

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 17:32

Leuk! Wij MiddenNederlandertjes hebben trouwens ook al vrij hoor..
Heb dat vandaag gevierd met een heerlijke buitenrit, een heel fijn stuk bos ontdekt. Mijn knolletje blijkt toch in betere conditie dan verwacht, want we hebben zeker 35 km gereden (natuurlijk niet met 15 km/u dat wordt erg lastig hier, veel gestapt), met echt flinke stukken tempo. Viel me echt 100% mee.. Mooi, want heb net mijn inschrijfformulier gepost Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:37

Daar was ik gewoon erg benieuwd naar.. Hie rin de buurt hebben we die namelijk niet echt, dus leek me dit een heel gave ervaring, vooral omdat het TIJDENS een Endurance is.

En ben ik nou in de war? Ik dacht dat Wittelte in Friesland lag, en jij in Utrecht woonde?? Dan is Lage Vuursche toch echt een stukje dichterbij.. Knipoog

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 21:51

Profs zijn hier weinig te vinden op Bokt.
Laudine Fuld, Lautje, met Voltrack en haar hele familie Lachen vind ik persoonlijk het meest in de richting komen. Goede resultaten dit jaar!

Carola is inmiddels 1 x klasse 2 gestart, maar wegens hoefkatrolontsteking van Adventure is zij met hem gestopt in de Endurance.

En verder zijn er wel de enthousiaste ruiters, die veel meerijden. Waaronder ikzelf, natuurlijk, helemaal bezeten door de Endurance *LOL*
We zijn ook al weer een tijdje klasse 2 gerechtigd, maar blijven het nog even in klasse 1 doen, een geode aanloop maken, zal ik maar zeggen. Hier in de buurt is er weinig mogelijkheid tot het trainen van langere afstanden, dus ligt dat ook nog een beetje moeilijk. Verder gaan wij wel meestal met een behoorlijk hoge snelheid.. Navy wil nogal graag.. Discipline oefenen!! We hebben dit jaar 2 x in de prijzen gereden, maar daar doen we het (nogmaals) ABSOLUUT niet voor. Waren toevallertjes.. We gaan voor het genieten!!

Navy en ik zijn niet moeilijk te herkennen.. Ga op een roze-paarse trailer (met in witte letters NAVY) af en je hebt ons.. Lijkt me duidelijk Lachen

Misschien een idee een meeting te organiseren? Na de finishtijd van de laatste ruiter ofzo? Myrthe en ik starten vrij laat, ehbben ons laat ingeschreven, en eerder wordt dus lastig. Karin en Annalyn herken ik wel, maar de rest?? Lijkt mij in elk geval erg gezellig!

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:54

Ehm.. Ik ken het terrein ook niet, misschien op een bepaald tijdstip bij de kantine/bar? Of de start? Even het informatieboekje afwachten, zal wel emer in staan..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 10:15

Afke, heb je een nieuwe aanwinst?? Vertel! Speciaal voor Endurance, of voor je stal? En, Nifty een Endurance laten lopen is natuurlijk wel heel gaaf.. Heb ik nog een mede-Draver!

Ik ben al aardig wat niet-deelnemers tegengekomen tijdens wedstrijden. Of het gewaardeerd word weet ik niet, dat zou je even moeten informeren, kik denk dat dat namelijk per wedstrijd verschilt (is het terrein afgehuurd, of alleen in gebruik..). De start is op Dagcamping Lage Vuursche, Zwarteweg. Laat het wel weten als je komt, ik ben benieuwd!!

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 19:04

Waarschijnlijk hebben we de boekjes maandag, met een beetje geluk zaterdag. Zoals bij Leersum en Austerlitz (Ook bij Anneke van Doornik, zelfde organisatie dus), zullen we wel worden ingedeeld, dus een starttijd toegewezen krijgen. Hoop eigenlijk van niet, start liever zo vroeg mogelijk, maar door alte inschrijving gaat dat dit keer waarschijnlijk niet door. Ik ben benieuwd! En natuurlijk laat ik mijn startnummer horen..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:23

Het kon tot 1 juli, nu moet je extra betalen. Eemnes is inderdaad lekker in de buurt.. als je nog stalling in die buurt weet hoor ik het graag!!

Rijden zonder groom is wel te doen, heb hier zelf geen ervaring mee, maar zat mensen die dit al tijden doen. Zal inderdaad zwaarder zijn, maar voor een klasse 1 lukt dit nog wel. Hoop in elk geval dat je nog iemand vindt!

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 16:19

Ik heb er nog zo een.. Navy heb ik tijdens buitenritten inmiddels behoorlijk onder controle, al wil dat ook nog wel eens minder zijn (denk aan: we rennen gewoon door, so what dat er een auto aan komt of het pad bezaait is met wel erg lage bomen?).. Nu heeft ze inmiddels door wat Endurance is.. Dan mag ze lekker lopen!! In een vreemde omgeving!! Met allemaal andere paarden! Een hoog joepie-gehalte dus. Zo stierde ze erin Kootwijkerbroek op de zandverstuiving eens fijn vandoor, rende zich daar helemaal dood op, in Austerlitz nam ze net na de start al een sprintje, met als gevolg dat we de eerste 10 km in galop of een zeer uitgestrekte draf hebben afgelegd.. In Balkbrug ging dat al een stuk beter, in Zelhem wat minder. Vorig jaar viel dat probleem trouwens wel mee.. Zucht, wat zitten ze toch moeilijk in elkaar..

Ben nog sterk aan het twijfelen over wat voor bit. Rijd inmiddels al weer 4 weken op een dubbelgebroken trensje, ook buiten, wat redelijk gaat. Maar, veiligheid gaat voor alles, dus twijfel ik nog tussen die en mijn pessoa. Dressuurstang laat ik dit keer hangen, die is toch wel erg scherp, nu het juist wat beter gaat..

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:26

Ik ken het.. Bestemming: Voorop!! En stoppen doet ze niet voor de voortste is ingehaald.. Ach ja.. ook dat gaat wel beter inmiddels.. Zo ongeveer dan.. Knipoog

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 16:21

Maandag pas inderdaad.. Nog eventjes wachten *diepe zucht vol spanning*.. Jammer dat de paden niet al te mooi waren, even hopen op verbetering, anders wordt het erg zwaar. Gelyukkig valt het deze week wel mee wat de regen betreft.. Is het wel mooi daar??

En, leuk Afke, dat nieuwe beestje. Laat je gauw foto´s zien?? En, ja.. Dan blijft er weinig anders over dan Nifty.. Hoe komt Naïade kreupel?

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 17:36

Bedankt Knipoog
Veel plezier op Texel, neem je Ed mee? Kun je lekkere strandritten maken.. Loopt ´ie nog steeds lekker op z´n ijzers?

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 20:08

Nou, dan zit het toch in het bloed!! Zonde dat je het met Ed niet mee aandurft/wilt.. 130 km.. Wat een afstand.. Dat zie ik Navy voorlopig nog niet doen.. Maar goed, ik vind 60 km al te ver..

Mooi dat het zo lekker gaat! Veel plezier nogmaals in op Texel,

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 18:39

Inderdaad, ben 51ste! Heerlijk vroeg in morgen.. *vrolijk*
Waarschijnlijk blijven Myrthe en ik zelfs al van zaterdag op zondag overnachten, hebben we het gedoe met inladen minder, minder vroeg op, en dus wakkerdere grooms.. Even wachten op mijn vaders reactie, maar ik zie een grote kans Knipoog

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 18:44

O, en ik spreek iedereen aan hier van Bokt hoor!! Kijk dus uit Knipoog Als er iemand met nummer 51 aan komt huppelen ben ik dat..

(en jullie spreken mij natuurlijk aan.. Onthou.. PAARSE trailer!!)

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 20:22

Ze was kreupel door verkeerd beslag, begrijp ik? Ikzelf zou niet starten als ik de week ervoor weinig of niet kon rijden door kreupelheid, maar dat verschilt van persoon tot persoon, en als het met ander beslag echt weg is.. Mooi!! Stiekem hoop ik toch nog dat je op Nifty meerijd, maar Naïade is voor jou natuurlijk een stuk fijner en betrouwder!

Ik heb ook geen problemen met die late P/A, beviel me prima in Balkbrug, had daar ook de laagste hartslag (van mijn wedstrijden, dit seizoen). En.. Hoef je daarna nog maar een klein stukkie *LOL*

Ben benieuwd hoe wij, en jullie natuurlijk het doen. Tot zondag!!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 09:17

Heeft ze ook hoefkatrol ofzo? Een 100% gezond paard kan ook zonder ijzers op het verharde lopen zonder onregelmatig te worden.

En, ik ben het niet met je uitspraak ´het is nog niet zo´n sprinter´eens. Dat is helemaal niet het doel van de sport, sprinters kweken. Die vind je in Amerika, de Quarters, bij Endurance gaat het juist om het duurvermogen van het paard. Ik weet niet of je lid bent van de DER? Wellicht heb je dan in de Her&Der gelezen over de anearobe en aerobe? Dat is een moeilijk begrip, dat ik hier niet zonder hulpmiddelen uit kan leggen, maar het komt erop neer dat de een warmteverbranding mét zuurstof is (gewenst bij Endurance) en de ander zonder, wat dus ongewenst is, want dat houden ze vaak niet lang vol (zoals de Quarters een kwart mijl, en de Dravers ook maar enkele honderden meters). Endurance is het uithoudingsvermogen, het contstante in een gang, de conditie, niet het sprinten.

Wel heel netjes dat de hartslag even hoog was als bij de voorkeuring, wat was dat?

En, als ze zaterdag haar ijzer is verloren, heb je daarvoor toch op lange ritten getraint? Dat is in een weekje longeren en Dressuur echt bniet weg, sterker nog, een uurtje intensieve Dressuur is voor Navy bijna even inspannend als een rit van 4 en een half uur..
En Myrthe, met een overheersend rustig drafje, en wat km´s stap zit je al gauw rond die 10, met een paard als Nifty. Die blijven altijd een stuk sneller dan de Tinkers en Fjorden enzo (op uitzonderingen na natuurlijk, maar Dravers staan nu eenmaal bekend om de draf).

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 17:57

Aha, hoeven kunnen inderdaad een stuk zwakker worden als ze er altijd op hebben gelopen..

Ik snap nu wat je bedoeld, ben nog steeds heel benieuwd welke je meeneemt *LOL*

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 16:48

Is weer een ervaring rijker, hé? Ben ontzettend benieuwd hoe ze het doet! Het kon dus wel wat betreft de DER?

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 16:45

Haha..

Een overgenomen paard (zeer vermoeid, te hoge hartslag, een die de rit dus niet aan kon), is makkelijker vooruit te krijgen met sporen, waardoor het tijdens de rit moeilijk wordt de vermoeide en overnomen paarden eruit te pikken. Ook is er natuurlijk kans over overmatig gebruik hiervan. De sport moet zo paardvriendl+ijk mogelijk blijven, en door deze maatregelen proberen ze dat te handhaven..

Ik had je al op de lijst zien staan, net in het groepje na ons, dus zullen we elkaar zeker nog spreken. Myrthe rijdt ook mee op haar Tinker (collega koe.. Sorry *LOL* )!

Ik was benieuwd of je misschien enig idee had of er nog een fijne stal in Soest is? Aan de kant van Amersfoort, want ik moet het fietsen. Met weidegang en bos op kleine afstand..

Alvast bedabnkt, en tot zondag! Hoe laat zijn jullie van plan te komen?

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 22:43

Ga van 75 minuten uit, dat is de meest algemene tijd. In het reglement staat volgens mij niks, en ook in het boekje van Lage Vuursche staat alleen dat je ruim van te voren aanwezig moet zijn.

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 19:05

Ben alleen Karin tegengekomen.. En wat lijsters, van de mailinglist dus. Wel heb ik Nina gezien (geloof ik, Palominobont, kan niet missen), en misschien ook Mobick? Een klein meisje op een grote tuiger, klopte wel Lachen . Ontzettend leuk paard trouwens.. Ik was die ene die je een paar keer inhaalde en die jullie ook een paar keer inhaalde.. Op dat kleine Dravertje, met afgeknipt dekje Bloos Heb nog steedsw geen passende zadelvormige gevonden..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers