Sinds een maandje of 5 train ik fanatiek bij Jan Vrieling (vader van Jur), springen dus. Ik en mijn pony vinden dit super leuk en het gaat ook hartstikke goed! Vorige week hadden we ons dressuur debuut waarop we een nette 180 punten behaalden, daarna heb ik me meteen ingeschreven voor spring concoursen.
Omdat zowel ik en mijn pony het springen erg leuk vinden, en Jan erg enthousiast over ons is als combinatie..wil ik graag ver(der) (als ik niet te snel te groot wordt tenminste, want ik en mijn poon hebbben ambities/discipline volgens Jan, voor zeker de Z) met de springsport. Maar er zit natuurlijk ook een máár aan(ander opende ik dit topic niet..): namelijk dat endurance me super leuk lijkt.
Eerst was het ook mijn bedoeling enkel endurance te starten, maar door de intensive training en mijn enthousiasme voor het springen, ben ik daar geheel van afgestapt. Ik twijfel absoluut niet aan mijn pony, al helemaal niet qua potentie, talent, doorzettingsvermogen en (basis)conditie dus dat hoef ik niet in de overweging mee te laten tellen.
Maar ik ben gewoon benieuwd of er toevallig wat bokkers zijn met ervaring op het gebied van het combineren van twee disciplines (en dan dus so wie zo springen op hoog/hoger niveau, wie weet endurance ook wel) Ook ben ik natuurlijk wel benieuwd naar het kostenplaatje, qua startkaart, inschrijfgeld ed. zodat ik dat ook eens op een rijtje kan zetten. Natuurlijk zal ik eerst een kennis makingklasse starten, om te kijken hoe de endurance mij bevalt. nog even als extra info: qua spring wedstrijden start ik er (soms iets vaker) 2 per maand.
Dus: iemand ervaring met het combineren van 2 takken van de paardensport? Ik hoor het graag!
By the way zijn tips, opmerkingen en dergelijke over de endurance ook van harte welkom!
Als laatste nog: voor mij is het absoluut geen optie te stoppen met de springsport..

groetjes, Josephine
Met endurance heb ik verder niet zo veel ervaring.