Welke ritten zijn mooi/leuk om te rijden? [END]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Welke ritten zijn mooi/leuk om te rijden? [END]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 16:34

Welke Endurance wedstrijden zijn mooi en leuk (ook qua bodem) om te rijden?

Ik heb nu 1 klasse I wedstrijd gereden en wil me alvast wat oriƫnteren voor volgend jaar Lachen

Oh ja, niet langer dan 1,5 a 2 uur afstand met de trailer rijden vanaf Houten (bij Utrecht) Lachen En dan eventueel met overnachtingsmogelijkheid..

Wie o wie? Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:16

Lage Vuursche, vaak wat heet, maar redelijk vlak en niet zulk blubberig terrein.
Laag Soeren, gewoon mooi, wel wat zwaar, maar prachtige stukken over de hei.
Kootwijk(erbroek), prima te doen.
Austerlitz is wat minder, maar ook leuk (ons trainingsgebied, het is er vooral druk Knipoog )
Wat is eigenlijk geen leuke wedstrijd Knipoog In Nederland zijn ze bijna allemaal redelijk vlak, je hebt er altijd zware stukken tussenzitten, maar het zwaarst is Katwijk, en dat is nog best te doen (want 'maar' 26 km). Dat vind ik zelf altijd erg leuk, want dan kom je ook nog eens op het strand Haha! Gewoon de beschrijvingen lezen, meestal valt het qua terrein wel heel erg mee hoor. Is allemaal prima te doen Lachen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 21:58

Austerlitz heb ik dit jaar ook gereden, was erg leuk Wel druk idd, maar een lekkere rit zo aan het begin van het jaar Haha!

De rest die je hebt opgenoemd ga ik eens naar kijken Lachen

Thanx!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:55

Katwijk valt best mee hoor Haha!.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 23:02

Het schijnt dat de klasse 1 in Katwijk idd meevalt, die gaat vrijwel geheel over het strand. De klasse 2 gaat een heel stuk door de duinen en dat maakt het zwaar. Ik denk zelf niet dat ik snel door de duinen zou gaan rijden, mijn paard is niet gewend aan zwaar zand. Daarentegen heeft hij geen moeite met de harde paden van de Holterberg. Verschilt per paard natuurlijk en het valt altijd te trainen. Lachen

Laag Soeren had ik je al aangeraden Mayo, dat is een supermooie wedstrijd over de Veluwezoom (Loenen/Eerbeek, ten zuiden van Apeldoorn). Lage Vuursche is voor jullie ook prima te doen vanuit Houten. En dan natuurlijk de drie wedstrijden rond Kootwijk en Kootwijkerbroek, ook niet ver van Utrecht e.o.

Die nieuwe wedstrijd in Ommen (in mei) is ook leuk, zeker het stuk over de Archemerberg is erg mooi. En vlak bij ons, dus geen zorgen om een slaapplaats voor Kas en voor jezelf. Knipoog

De kalender voor 2005 zal in januari bekend worden gemaakt, dan moet je de vraag nog maar eens stellen, want het kan best zijn dat er wedstrijden afvallen en andere wedstrijden bij komen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 23:09

Laag Soeren vond ik prachtig, heerlijke rit geweest. Ommen was het niet voor mij, Rowan is die smalle diepe paden (geulen) niet gewend en voelde zich daar helemaal niet lekker bij...

Ik rijd graag in Kootwijkerbroek, maar dat komt ook omdat dat ons trainingsterrein is. En het is er mooi.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 00:12

Ik wil Ommen zeker eens rijden en dan maak ik graag gebruik van een slaapplaats voor Kasje en voor mezelf Knipoog

Ik ga deze ritten goed in gedachten houden, thanx meiden!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:28

Ik mis Lunteren wel een beetje,daar is Lage Vuursche voor in de plaats gekomen, ook super en lekker dichtbij en ik ken daar het hele gebied maar behalve dan de enorme hoeveelheid Dazen vond ik Lunteren heel erg mooi Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:30

De dazen waren de reden dat mijn paard 5 jaar terug als een volleerde tuiger over het voorterrein ging. Die kennen wij hier niet. Hij ging echt als een speer. Toen zei iemand nog: "Jij wordt wel goedgekeurd", dat viel wel even tegen, paar weken later bleek hij HKO fase 3 te hebben... Maar het was wel een mooi terrein (de Nieuwe Heuvel), de rit heb ik nooit gereden, 't jaar erop was 'ie er niet meer dacht ik. Knipoog

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:32

Zoals ik al eerder noemde heb ik vorig jaar katwijk gereden en dat was goed te doen hoor, meeste over het strand en een stukje duinen, ook erg leuk en qua km valt het mee.
Ommen ben ik een keer wezen kijken lijkt me ook erg leuk.
Jee mayo je maakt me helemaal enthuosiast met je verhalen en krijg echt zin om met je mee te gaan.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 11:22

Michele, rij dan sowieso lekker Austerlitz mee volgend jaar, die rij ik namelijk sowieso wel

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:28

ik vond ommen persoonlijk wat saai..... veel lange smalle krinkelpaadjes met af en toe een uitstekende boomwortel ofzo... maar dat is persoonlijk hoor...

in ommen kon je eigenlijk alleen maar hele enden achter elkaar draven... terwijl ik liever galop en draf afwissel... maar dat kon niet met gracia op de smalle paadjes... ze lagen vaak ook nog een soort van in de grond (ala een hele diepe hoefslag) dus vandaar...

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:32

Is er een in Lunteren geweest bij de nieuwe heuvel? welk jaar was dat? heb ik niet meegekregen Gaaaap

Ik wil KWB, Austerlitz en Holten rijden en nog een Lachen

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:21

Mayo schreef:
Michele, rij dan sowieso lekker Austerlitz mee volgend jaar, die rij ik namelijk sowieso wel


Ga er hard over denken. Maar dat hoor je nog wel

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:22

Merens schreef:
Is er een in Lunteren geweest bij de nieuwe heuvel? welk jaar was dat? heb ik niet meegekregen Gaaaap

Ik wil KWB, Austerlitz en Holten rijden en nog een Lachen


1998 of 1999 (ben te lui om naar boven te lopen om op de rozet te kijken Tong uitsteken ) Daar eindigde ik 38ste,meer dan de helft verslagen Knipoog haha dit was de beste rit omdat ik met een vriendin reed en de paarden elkaar steeds oppepte OK dan!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:31

Goh wat leuk! Mn moeder wist het wel zei ze maar ik niet.

Ik denk dat ik ook volgend jaar de sprengenrit ga doen Lachen