Endurance KWB met mijn (bijna) 4 jarige merrie :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Endurance KWB met mijn (bijna) 4 jarige merrie :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 18:08

Nou dan mijn verslagje ook maar

Vol spanning gingen we zaterdag ochtend al richting Kootwijk, zodat we op zondag alle rust en tijd hadden en dus niet gestresst hoefde te beginnen.
Daar neergestreken op de Woody ranch, waar de paarden een heerlijk grote stal, vol met stro en ook weidegang konden krijgen.
Daar een stap ritje gemaakt voor mij ook om even te proberen hoe het zou gaan met het geleende colt bitje van Loes en.... de rescue remedy druppels.
Beide bevielen geweldig, door de druppels werd Fiesta weer het paardje van vroeger en het bitje... geweldig, een ontspannen paardje dat met lange teugel alle kanten op gestuurd kon worden.
Toen maar hopen dat het morgen net zo zou gaan

En gelukkig, bij de voorkeuring toch een hartslag van 60, maar ze was in gedrag al veel rustiger.
en de rit, tjah, geweldig gewoon, helemaal mijn ideale paardje, ben weer helemaal verliefd op haar
met 15 km'u naar de P/A en daar met hartslag 56 meteen door.
We besloten rustig aan te doen, zodat we niet boven de max. tempo uit zouden komen, maar die stap heeft toch meer effect dan we dachten en dus kwamen we met een gemiddelde van 10 km/u aan.

Daar liet Fiesta toch weer even haar zelf zien, na 2 km stappen kreeg ze er weer zin in en bij de finish werd ze dus ook ongeduldig van het stilstaan en begon druk te zwaaien met haar hoofd, gevolg hartslag 70 jammer dat de VEt niet even wilde wachten tot ze stilstond, maar gelukkig 10 minuten later een waarde van 56.

De nakeuring alles weer perfect, net zoals bij de voorkeuring en ook weer een A voor locomotie.
Ik mag me ook wel gelukkig prijzen met haar eet en drink gedrag, want iedere mogelijkheid om iets binnen te krijgen greep ze ook aan.
Dus Katwijk.... here we come!!!

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)


joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 18:42

het is een bitje uit America, dus dat moet ik nu zien te importeren (tips zijn welkom)
Het is een stangetje, dat wordt gebruikt om western paarden mee in te rijden. Dus met een zachte inwerking, maar met wat extra druk achter de oren.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)


joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 09:12

dank jullie wel allemaal Lachen en hem, e genieten er met volle teugen van, zien we jullie nog op de trainings rit?

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 19:37

Tjah, was ook wel nodig voor mijn ego Tong uitsteken

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers