Endurance Laag Soeren, korte klasse 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Endurance Laag Soeren, korte klasse 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 08:29

Nou, hier mijn verslag van gisteren!
Ik was van plan een rustig rondje te rijden als training voor Zelhem, de afspraak was samen te rijden met Annalynn en Tonkie die ook rustig aan wouden doen, Annalynn reed ook als training (voor de 90 in Zelhem) en voor Vaskur was het weer zijn eerste wedstrijd na zijn ziekte van van de winter (droes).
Nou, het was leuk bedacht maar ik kon Latoy (zeker het stuk voor de vetgate: en die zat op 28 km) gewoon niet in het tempo laten lopen wat ik voor ogen had, misschien dat ik er toch maar eens een ander bit in moet hangen..
Het plan dat ik met Annalynn en Tonkie mee zou rijden was dus meteen al van de baan, ik ben zo hier en daar met anderen opgereden, maar kwam niet echt iemand tegen die in ons tempo liep, ze gingen of echt veel te hard of gewoon te langzaam!
Beetje jammer vond ik het wel want ik vind samen rijden eigenlijk veel gezelliger en het is ook motiverender voor de paarden!
Ik heb een stuk met Annelies en Rebecca gereden maar die raakte ik op een groompunt weer kwijt (waar Luuk al stond voor hun!) omdat ik dacht dat mijn grooms om de hoek stonden, hoopvol reed ik er heen maar...geen grooms, dus maar doorgereden!
Alleen in de vetgate aangekomen en vrijwel meteen aangeboden, hf was 58, locomotie weer een dikke vette A (net als op de voorkeuring, waar de hartslag toen 44 was) en een U voor de Best Condition! (echt leuk)
We hadde een verplichte rust van 3 kwartier op de vetgate, wat voor Latoy een beetje te lang was want ze dacht echt dat ze al klaar was, ook sneu dat we weer op gingen zadelen!
De vetgate verlaten was eerst tegen de zin van Latoy, en waar was de haast van het eerste deel gebleven? Ik reed ook echt helemaal alleen, geen paarden voor of achter me, ons tempo was niet echt hoog, Latoy vond er niks aan (mallloot), tot het eerste groompunt geweest was en daar ging ze weer met volle moed verder!!
Hahaha, en nu komt mijn geweldige inbreng! ik ben twee keer echt giga verkeerd gereden, eerste keer was niet echt mijn schuld want het lintje lag op de grond, maar de tweede keer kon ik het lintje gewoon niet vinden (ondanks mijn nieuwe lenzen) em ben een pad van een kilometer of 2 een keer of 4 op en neer gegalloppeerd, wanhopig op zoek naar een lintje!
Gelukkig hoorde ik ineens stemmen en daar reden Annelies en Rebecca op een pad evenwijdig aan het pad waar ik op zat...en daar had ik dus ook horen te rijden, vandaar geen lintjes meer!
Zonde hoor, Latoy ging net zo lekker weer!
Het laatste stuk met hun meegereden en gefinischd met hf 56! Goed van Toy hoor!!
Op de nakeuring was de hartslag 44 0f 48, weet ik niet meer zeker en ALWEER een dikke vette A!
En de vet zei tegen een assistent, "Kijk dit paard loopt er echt nog HEEL goed bij" En dat was eigenlijk mijn eerste prijs!! Daar was ik echt trots op!
Uiteindelijk zijn we 19-e geworden en hebben we 11.602 gereden! Prima gedaan (alleen vraag ik me nou toch wel een klein beetje af wat het geworden zou zijn zonder dat verkeerd rijden...maar ja, daar komen we nooit achter!!)
Al met al toch een geslaagde dag met prima weer, gelukkig niet al te warm, want daar houdt Latoy helemaal niet van!!

Ook wil ik weer even mijn grooms bedanken voor het harde werken, vroege opstaan, late thuiskomen en de mooie foto's!
Brigitte was ook nog langsgekomen en heeft ook meegegroomt, Super!

Dus Susanne en supervisor alias hulpgroom alias fotograaf Daphne HARTSTIKKE BEDANKT!!! OK dan! Saskia en Latoy!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 08:37

Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat zo'n compliment het hoogtepunt is van zo'n dag Lachen
En je had een fotograaf bij je? Kom op met die foto's Haha!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 08:39

Zoals jullie weten kan ik nog steeds geen foto's plaatsen, dus eerst even wachten tot johan ze op het internet gezet heeft! Maar..ze komen!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 08:55

Gefeliciteerd!
Goed gereden hoor Knipoog Dus de warmte viel wel mee? Want volgens mij zat je daar nogal tegen op?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:47

Wat leuk, na het moeizame voorseizoen om het zo maar uit te drukken. Dat ze nu zo goed gaat! Super en gefeliciteerd!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:03

ben het helemaal met sym eens... gefeliciteerd!!!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:27

mazzeltje schreef:
En de vet zei tegen een assistent, "Kijk dit paard loopt er echt nog HEEL goed bij" En dat was eigenlijk mijn eerste prijs!! Daar was ik echt trots op!


Dussss ging lekker, leuke complimentjes zijn dat he! super hoor!!!

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:07

Fjin dat bij jouw alles goed is gegaan. Ik moest in de vergate stoppen, hij was niet helemaal lekker. Op het wedstrijdterrein nagekeurd maar was erg suf en had ook verhoging en wilde slecht drinken wat ie normaal juist wel doet. Na een uurtje heb ik hem weer na laten kijken en ging het al wat beter en konden we terug naar huis. De eerste 28 km heerlijk gereden ook nog even met mazzel. De start was enorm druk maar verliep toch wel aardig!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 14:48

ja, we reden best lekker samen, maar na het eerste groompunt was je weg! Op de vetgate zag ik je inderdaad, hij liep er inderdaad een beetje "flets" bij, jammer, misschien een virusje onder de leden?
Hoe is het nu met hem?

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:27

ik was jouw idd ook ineens kwijt! Heb een heel stuk alleen gereden en later met nienke. Ja zou kunnen of een beetje van het pad af door een nachtje in een vreemde stal, zonder 'zijn' merries.
Het gaat nu goed gister eigenlijk al toen ie thuis kwam dansde die het land alweer in en stond ie ff stoer te doen. Heb wel een deken opgelaten vannacht. Vanochtend ook alles oke, deken af. Ik moest deze week rustig aan doen. Wel goede begeleiding gehad gister! Ik had die ouwe vet met petje. Hij is erg kritsch maar in mijn geval wel goed.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 15:49

het is ook maar goed die keuringen, ze zijn er toch niet voor niks!
Maar wat maakte die vet een boel lawaai zeg, om paarden te laten draven, ik was blij dat Latoy's hartslag al geteld was, want ik weet zeker dat die naar boven schoot van zijn geschreeuw!!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:23

Hay die Sas goed gereden hoor, en zo'n opmerking van zo'n vet maakt je dag goed!

Ik doe je het niet na

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 17:56

INkie schreef:
Gefeliciteerd!
Goed gereden hoor Knipoog Dus de warmte viel wel mee? Want volgens mij zat je daar nogal tegen op?

Ja, Latoy kan niet goed tegen warmte! Ik ook niet trouwens, maar het viel idd nog mee!

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:08

vicky schreef:
Fjin dat bij jouw alles goed is gegaan. Ik moest in de vergate stoppen, hij was niet helemaal lekker. Op het wedstrijdterrein nagekeurd maar was erg suf en had ook verhoging en wilde slecht drinken wat ie normaal juist wel doet. Na een uurtje heb ik hem weer na laten kijken en ging het al wat beter en konden we terug naar huis. De eerste 28 km heerlijk gereden ook nog even met mazzel. De start was enorm druk maar verliep toch wel aardig!


Wat vervelend Vicky! Gelukkig dat ie nu weer goed oogt. Als jij dat was helemaal in het begin (ik vroeg nog of je ook austerlitz gereden had omdat Branki en ik toen ook een tijdje achter een schimmel gereden hadden) dan hebben wij dus tot het 1e groompunt achter jou gereden??? Met zo'n noodvaart die heuvels op??? Nogmaals jammer van de nakeuring maar inderdaad goed dat je goed begeleid bent.

Mazzel jij ook weer een goede prestatie neergezet met je Latoy!!
Wij hebben hem ook netjes uitgereden, heb alleen nog geen tijd gehad voor een verslag.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:12

Hey, volgens mij hebben wij een superkorte meeting gehad, of niet?!?! Volgende keer hoop ik meer tijd te hebben om een gezellig babbeltje te maken.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 21:56

Ja, dat was idd een korte meeting! Ik moet zeggen dat ik je toch goed herkende, knap hè, hahaha!! Knipoog

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:18

Super gedaan dus! Een lekker opwarmertje voor Zelhem Lachen
Heb ook je foto's bekeken, wat ziet Latoy er nog lekker fris uit zeg, Klasse!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 23:36

Westernfreak schreef:
Super gedaan dus! Een lekker opwarmertje voor Zelhem Lachen
Heb ook je foto's bekeken, wat ziet Latoy er nog lekker fris uit zeg, Klasse!!!

Bloos

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:38

Gaaf hoor, netjes gedaan jullie! En op de foto's ziet ze er idd ook nog lekker fris uit (jij trouwens ook Haha!).

Op naar Zelhem, dan mag je haar best weer achter Retjes kont parkeren als ze daar behoefte aan heeft hoor! *LOL*

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 23:47

Zij wel maar ik niet, jij gaat me veel te hard!
Latoy denkt dat wel vol te houden, maar ik geloof haar niet!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:06

Uh trainingsrit zei je toch Sas???

Latoya houdt gewoon van het middenweer. Niet te warm niet te koud. Dan haalt ze A'tjes en U'tjes Haha!

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 08:53

Saskia, heb jij toevallig eenv ong. 3 jarig haflingertje dat Nickey heet ?
Groetjes van Maxielover.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:58

Ja klopt ageeth je reed achter me en na het eerste groompunt was ik jullie kwijt! vandaag rustig ritje gedaan en nog een medebokker met een endurancefjord tegen gekomen!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 15:10

Maxielover schreef:
Saskia, heb jij toevallig eenv ong. 3 jarig haflingertje dat Nickey heet ?
Groetjes van Maxielover.

Hahaha, nee niet echt Knipoog
Het is een halve tuiger merrie van 1.76 en heet Latoy *LOL*

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:22

sas die vraag komt van een meisje die bij mij heeft gestaan en de had was van mij en heb ik verkocht aan iemand hier op bokt en zei vraagt aan iedereen die saskia heet of zij hem heeft gekocht!