Pech dag met mooie rit (Endurance Kootwijk)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Pech dag met mooie rit (Endurance Kootwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 23:04

Nou ik heb vandaag mijn eerste endurance wedstrijd met een paard gereden. (Midanja het tuigpaard van Jael in plaats van mijn eigen Fjordje) Vanmorgen begon al goed toen Midanja had bedacht dat ze zich niet ging laten vangen. En maar tuigeren door het land om 06.30. Stuiter stuiter stuiter, staart in de lucht. Zucht...
Ilonk mocht zich ook niet laten vangen, dus die werd door Midan omver gedenderd. Op naar de wesdtrijd.
Alles ging goed, tot na 20 km er rook onder de trailer vandaan kwam. Meteen naar de kant en stinken dat ie deed. Was de handrem een kleine 3 cm omhoog gekomen en de remmen willen dan wel koken. Heel langzaam kleine beetjes water erop tot ze weer redelijk koel waren. (Inmiddels Louis al uit bed gebeld, ja als je als groom niet mee hoeft moet je niet denken dat je niets hoeft..)
En verder naar het terrein, alles goed.

Midan laten keuren, met een HF van 36 was ze heel mooi en locomotie een A. Starttijd 11.08. Ze liep als een tierelier, na een uur op 15 km dus 2 km voor de P/A in stap. Dat schietterein vond ze wel erg spannend en ze begon 'te groeien' bij de P/A Djilan niet gevonden (op 5 en 11 km was ze er wel) Niet gekoeld en gedronken en wel meteen geteld. En Midan bleef 'groeien'. Oren naar voren, nek erop en een beetj snuiven. Tja 64, met een assistent die zegt "Komt omdat ie zo kijkerig is..." "Ohja?"
Naya even koelen, want er was water en in de schaduw gewacht. HF van 48, dus heel mooi en weer verder met rijden.
Het bleef stampen, en ik bleef op en neer veren, en zo gingen we verder. Omdat ik Djilan nog steeds niet had gezien, rustiger gaan rijden omdat het wel erg warm was en zonder water...
Een keer heb ik water van Brig's ouders gehad, dank, en op 2 km voor de finish nog water van andere mensen, dank. Midan vond alles leuk maar ben daar wel gaan stappen.
Bij de finish vond ik Djilan terug, nee een km ervoor al, en bij de finish had Midanja een HF van 44. Keurig, want ze werd vrij snel na de finish al geteld.
Nakeuring Hf van 40 en weer een A op locomotie. Met een snelheid van 11.48 km/uur. Best goed (31e van de 50 in de uitslag)

Om 15.00 ging ik de terugreis aanvaarden, met advies van het thuisfront. Alles leek goed te gaan met de trailer maar toen ik na 5 km stopte was het LA wiel toch wat warm. Trailer gekeerd en weer naar Kootwijk. Virg moest tenslotte nog finishen en Midan terug naar Ommen.
Virg's finish gezien (haar eerste klasse III goed volbracht!!!) en gevraagd of Midan mee kon, ik wil wel rijden.
Dus trailer daar gedumpt en jeep voor haar trailer. Midan heeft op die manier 4 uur extra op de trailer gestaan. (en erbuiten ook wel hoor!)
Om 21.45 was ik weer echt thuis, met een enorme kater van dat gezeik met mijn trailer. Maar een goed gevoel omdat Midan nog even een rondje door de wei ging draven, tuigeren eigenlijk. Toen lekker rollen en eten. Ze is lief....

Nu ben ik moe en ga ik lekker slapen.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:44

Gefeliciteerd Annalynn. En voelt het nou om op een echt paard te endurancen ? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:57

Wat balen van je trailer, misschien kun je hem maandag even naar de Heja in Garderen brengen dat is nog geen 10 km.

De endurance liep om ons huis heen (Hoog Buurlose hei) en Naz en ik hebben nog een gedeelte van de route gereden.
Vrijdag was Ilindra al aardig kijkerig om de lintjes die overal opgehangen waren en gisteren waren ze allebie behoorlijk ontstemd over al dat vreemde volk in "hun" bos, vooral de verzorgers op het ruiterpad vlak bij PA werden niet gewaardeerd Haha!
We hebben nog gekeken of we Bokkers zagen maar we hebben iig geen bekeneden gezien.
Wie 2 bruine merrie's met bijna indentieke aftekeningen heeft gezien met daarop 2 meisjes die netjes hun cap op hadden, dat waren wij

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 10:05

Helaas heb jullie niet gezien, ben wel veel ruiters tegen gekomen, en ook twee menners.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 10:54

Ja, die menners ben ik ook tegengekomen. En een beginners manege groep volgens mij. Met een jankend wijf achteraan. Jeetje, in zo'n mooi gebied kunnen buitenrijden en dan janken.......