Onze eerste klasse 2 in Austerlitz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Onze eerste klasse 2 in Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 11:37

Foto's staan al op Horses@Work maar hier dan eindelijk het verslag:

Om 04.00 uur op om te voeren, dat deed wel een beetje zeer Scheve mond maar keurig volgens planning om kwart over 5 met de trailer vertrokken richting Austerlitz. Ik had 1 groom bij me en de andere 4 (jaja erg luxe!) zou ik terplaatse treffen. De feestvreugde was helaas de avond ervoor aardig verdwenen toen we de afweging moesten maken wel of niet te gaan i.v.m. de berichten over Rhino maar de veterinairen hadden overleg gehad en groen licht gegeven............je moet je toch ergens aan vasthouden Scheve mond

De reis ging voorspoedig (welke idioten zijn ook zo vroeg op pad) ondanks de hevige slagregen en we waren tegen 7-en op lokatie. Geparkeerd, paddock opgebouwd terwijl Iris even met Sancho stapte en naar het secretariaat. Om half 8 al lekker klaar met voorkeuren en ik denk dat zijn hartje nog sliep Haha! want hartslag was 28! Of moesten de batterijen er nog in Cool ?

Alle grooms hadden zich tussen 8 en 9 verzameld. Vervolgens opgezadeld, uitrijdeken op want het regende licht, en naar de massastart. Die is me overingens reuze meegevallen maar Wilma (waar ik de hele rit mee opgereden heb) en ik zijn ook een beetje in de achterhoede gestart om het meeste gedrang te voorkomen.

Arabendu (met dochter) was zo lief om als ervaren enduranceruiter mijn grooms te instrueren bij zo'n eerste klasse 2 gebeuren en we hadden behoorlijk wat aandacht aan de voorbereiding besteed. Klasse Bar OK dan!
Zodoende had ik geen zorgen over de verzorging onderweg en die verliep ook vlekkeloos. Sancho dronk goed maar was helaas meer geinteresseerd in broodjes chocopasta dan in hooi Scheve mond .

De afstand 52 km is meegevallen, hoewel ik na zo'n 45 km wel uitkeek naar de finish. Weer grenzen verleggen..... Sancho liep actief tot het einde en ging heerlijk voorwaarts naast Branco van Wilma. Fijn is dat als ze zo goed samen lopen, gezellig ook. We moesten alleen waken voor een niet al te hoog tempo want ze lopen elkaar aardig wakker te houden...en blijven gaan. Ik wil dat ie zijn energie leert te verdelen over het hele traject. Nog een lange weg te gaan Haha! .

In draf over de finish en hartslag van 60 dus keurig. Hij herstelde zich netjes hoewel ik nog wel onzeker was over de turgor en zijn darmgeluiden maar hartslag bij nakeuring keurig 44 en verder alles prima. Zeer tevreden dus over zijn eerste keer klasse 2 en mijn grooms zeer dankbaar voor zo'n goede verzorging van paard en ruiter!

Helaas kon ik het niet meer opbrengen om te blijven tot de prijsuitreiking hoewel ik dat wel sneu vind voor de organisatie maar ik had het plan om Sancho nog een uurtje lekker in de wei te zetten. Dus om 16.30 uur of zo nadat ie lekker had kunnen herstellen, ik hem uit het zweet gepoetst had en Iris hem uitgestapt had, zijn we richting huis vertrokken. Zelfs thuis had ik nog de puf om al mijn troep op te ruimen maar om half 10 ben ik op de bank in slaap gestort Haha! . Voor dat ik overstapte naar mijn veel comfortabele bedje, mijn paardje nog even gecheckt maar die stond me tegemoet te glimmen, niet ingevallen niets. Super!

Ook vanmorgen stond ie er prima bij en nu loopt ie lekker in de wei. Af en toe zie ik hem uit de wind in de zandbak liggen maar hij loopt actief en is opgewekt. Ik ben blij dat het seizoen weer begonnen is en hoop oprecht dat het Rhino zich niet verder verspreid!!!

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:10

Het groomverhaal:
Hét nadeel aan endurance is het tijdstip waarop de wekker gaat. Altijd veel te vroeg en zeker op zondag Knipoog .
Maar zoals het zelf rijden van een wedstrijd voor genoeg adrenaline zorgt om wakker te worden zo was het dit keer het geval vanwege het groomen. Dit was de eerste keer dat ik ging groomen en de afspraak was dat de andere grooms 'opgeleid' moesten worden deze dag om voortaan een strak en straf groomteam te vormen. Gelukkig was mijn dochter van 8 bereid om mee te gaan. Zij heeft al 2 jaar groomervaring en wist dus iedereen exact te vertellen wat er moest gebeuren. (ze is zelfs zo goed dat ze al op de cover van het enduranceblad heeft gestaan Bloos ).

Bij aankomst kennis gemaakt met de andere grooms. Taken werden verdeeld: de grote lange oppergroom, de kleine gezellige watergroom en de lieve koulijdende regel- en koelgroom. Mijn dochter en ik waren de vliegende-keep-grooms die als het goed ging in de loop van de dag steeds minder de handen uit de mouwen hoefden te steken.
Nou en het ging goed hoor. Ageeth bleef lachen, wij bleven serieus en Sancho gedroeg zich perfect.

De opdracht die vooraf was gesteld voor het groomteam en de ruiter is door allen glansrijk volbracht. Vooraf alles goed bespreken en iemand die stickertjes plakt op de juiste dozen is heel nuttig Haha!

Wederom was Austerlitz geslaagd en als alles goed is is daar volgend jaar wederom een debuut. Schijnheilig Cheese!

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:11

Ageeth, goed gereden hoor gisteren. Lekker dat Sancho er totaal niets van heeft gehad, geeft een goed gevoel om het seizoen op deze manier te beginnen.

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 21:04

Arabendu schreef:
Wederom was Austerlitz geslaagd en als alles goed is is daar volgend jaar wederom een debuut. Schijnheilig Cheese!


je weet het....mocht je het zo moeder zo dochter gebeuren met Jahil niet zien zitten, dan leen ik Sancho met liefde aan je uit!

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 21:07

Arabendu schreef:
Ageeth, goed gereden hoor gisteren. Lekker dat Sancho er totaal niets van heeft gehad, geeft een goed gevoel om het seizoen op deze manier te beginnen.


Ja heerlijk, ik heb hem net uitgestapt maar hij heeft een km of 3 naast me gedanst terwijl ik me doodgelopen heb Cool Van een vermoeid paard was niets te zien...

Wel heel jammer dat Jo, No en Jorie een kater hebben overgehouden aan Austerlitz! Huilen

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:09

Leuk verslag en ik ga zo eens even de foto's bekijken!!! Ageeth, dat je zo goed gereden hebt komt natuurlijk ook doordat je zo fijn getraint hebt.... Knipoog

Is het nu eigenlijk de bedoeling dat ik ook een groomverslag breng???

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:11

En No staat er zo super bij!!! Ze mag er een laagje vet bij maar ze loopt super, benen waren dun vanmorgen en ze kijkt erg fris en fruitig.......

Tja, kleine dingen blijf je houden zullen we maar zeggen....

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 21:13

Jorie schreef:
Leuk verslag en ik ga zo eens even de foto's bekijken!!! Ageeth, dat je zo goed gereden hebt komt natuurlijk ook doordat je zo fijn getraint hebt.... Knipoog

Is het nu eigenlijk de bedoeling dat ik ook een groomverslag breng???


Nou graag Haha! . Ik had overigens heel braaf je strijklappen bij me, maar vergeten gisteren aan je mee te geven, sorry.... Bloos
Inderdaad de achtertuin van Joor is the place to be wil je fijn trainen!! Niet te hard roepen Joor dan staat dadelijk die hele skiberg vol met illegalen Haha! Haha!

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 21:14

Jorie schreef:
En No staat er zo super bij!!! Ze mag er een laagje vet bij maar ze loopt super, benen waren dun vanmorgen en ze kijkt erg fris en fruitig.......

Tja, kleine dingen blijf je houden zullen we maar zeggen....


Waardeloos, zeker als je zegt dat ze gewoon een funny walk heeft, dan is het de vraag wie daar in een volgende wedstrijd weer over gaat vallen?

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:18

Dat is dus al een paar jaar de vraag.......dus Jo krijgt bij elke keuring de zenuwen...en gisteren eigenlijk niet.......
Maar het wordt totaal niet erger dus het is echt No's eigen funny walk.....

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 21:20

Jorie schreef:
Dat is dus al een paar jaar de vraag.......dus Jo krijgt bij elke keuring de zenuwen...en gisteren eigenlijk niet.......
Maar het wordt totaal niet erger dus het is echt No's eigen funny walk.....


en hij voelde goed zei je dus is het extra zuur..... Boos!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:36

had je nog strijklappen gekocht eigenlijk?? Een maatje kleiner dan en had je de mijne gebruikt?? En bevielen ze beter dan de jouwe????

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 21:46

Jorie schreef:
had je nog strijklappen gekocht eigenlijk?? Een maatje kleiner dan en had je de mijne gebruikt?? En bevielen ze beter dan de jouwe????


Ik heb inderdaad nog 2 paar (rode en zwarte haha) gekocht een maatje kleiner maar heb ze niet meer gebruikt (verspilziekmonster Haha! ) want had een ietsiepietsie schuurplek van de vorige en heb daarom "bloot" gereden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:39

Arabendu schreef:
Hét nadeel aan endurance is het tijdstip waarop de wekker gaat. Altijd veel te vroeg en zeker op zondag Knipoog .


Dat komt me heeeeel bekend voor (vanuit groomperspectief dan), zie mijn verslag. Haha!

Ageeth, super gedaan! Altijd leuk als je eerste rit in een hogere klasse zo goed verloopt. Is toch een fijne opsteker. Ik blijf Sancho een ontzettend gaaf paard vinden (of mag ik hem pony noemen, want dat is-ie eigenlijk wel hè?) en jullie vormen een leuke combinatie, zeker met dat rood! *LOL*

Wanneer gaan we jullie weer tegenkomen op een wedstrijd? Weet je al welke je volgende wordt?

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 08:57

Goed joh!
Ecfht knap van je dat je zo even 60 km rijdt Haha! Echt super gewoon!

Succes op de vlgende wedstrijden!

Ageeth

Berichten: 91
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 20:47

Karin schreef:
Ageeth, super gedaan! Altijd leuk als je eerste rit in een hogere klasse zo goed verloopt. Is toch een fijne opsteker. Ik blijf Sancho een ontzettend gaaf paard vinden (of mag ik hem pony noemen, want dat is-ie eigenlijk wel hè?) en jullie vormen een leuke combinatie, zeker met dat rood! *LOL*

Wanneer gaan we jullie weer tegenkomen op een wedstrijd? Weet je al welke je volgende wordt?


je mag hem pony noemen hoor Haha! . Ik denk dat ik voor Laag Soeren ga, de Sprengenrit....

En jij ook bedankt, INkie