Tip voor mijn eerste endurance wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Tip voor mijn eerste endurance wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 15:51

Hallo Lachen

Ik ben van plan om eens met een endurance wedstrijd mee te gaan doen.

Ik heb een 13 jarige Merensmerrie die erg veel energie heeft. Ze is al 10 jaar bij ons en rij ik op haar. Omdat ze niet moe te krijgen is leek het me wel eens leuk om te proberen of endurance wat voor ons is.

Wie heeft er een tip waar ik het leukst mijn eerste wedstrijd kan rijden? Mijn paard staat in Lunteren (tussen ede en barneveld) Kootwijkerbroek is denk ik het dichtst bij maar is dat wel leuk daar?

Nog iemand tips over hoeveel ik ervoor moet gaan trainen? Verward

Groetjes
arjanne

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!


Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 09:16

Hoi!

Ja, in Lunteren is allemaal zand (ik rij ook wel eens op het wekeromse zand, daar zijn zandverstuivingen). Tijdens elke buitenrit kom ik over de zandafgraving.

Ze heeft al een goede conditie en ik ga dus idd proberen om lange stukken te draven! Bedankt voor de tip. *LOL*

Ik denk dat ik eerst eens ga kijken in Kootwijkerbroek, en dan later mee ga doen in Kootwijkerbroek of Austerlitz.

Dat topic had ik al gezien maar ik zag daar door de bomen het bos niet meer.... die is echt superlang! Verward

Zijn er bokkers die in kootwijkerbroek meedoen?

gr
arjanne

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 09:43

Hoi Vippie,

Ik weet dat de hartslag onder de 60 moet zijn, en dat ze door de keuringen moet komen. Daarom wil ik ook eerst goed informeren hoe het allemaal gaat voordat ik 'zomaar' aan een wedstrijd mee ga doen. Ik ben ook van plan eerst te gaan kijken in Kootwijkerbroek (is voor mij dicht bij) om te kijken hoe allees in z'n werk gaat. Dan kan ik gaan kijken hoeveel training mijn paardje nodig heeft, en hoe ik alles moet gaan doen. Ik heb een infopakket bij DER aangevraagd om meer te weten te komen *LOL*

Begrijp ik het goed dat het hele parcours gedraafd wordt met stukken stap tussendoor voordat je een keuring onderweg hebt? Dan ga ik dat oefenen en kijken hoe d'r hartslag is. Hoe kan je dat het best meten?

Is er misschien een enduranceruiter+paard vlakbij de Hessenweg/Meulunterseweg in Lunteren waarbij ik eens een oefenritje mee kan samen rijden en mij tips en uitleg kan geven??


groeten Arjanne

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 11:38

Ohja is het te veel gevraagd om (bij ons thuis) op zaterdag 3 april een recreatieve buitenrit te rijden van 3 uur (met veel stap en lunch) en dan zondag 4 april mee te rijden in de kennismakingsklasse in Austerlitz?

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 12:00

Hey Vippie bedankt voor je tips! Wat kost zo'n hartslagmeter eigenlijk?

Denk je dat ik die in Austerlitz kan gaan rijden? (kijk ff 2 berichtjes terug!)

Vrijdagmiddag ga ik es lekker een stuk in het bos draven en kijken hoe hart haar hartje gaat kloppen Haha!

groetjes
arjanne

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!


Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 12:01

BTW heeft iemand al eens een merens bij een wedstrijd gezien???

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 13:42

Dankje! Leuk!!!! Dan ga ik ff mn vader regelen voor de trailer en een vriendin om samen met mn vader te groomen!! Mn moeder mag de foto's maken hihi Haha!

Ik heb er wel zin in!!!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 15:05

susan schreef:
merens, ik weet niet of het verstandig is om 3april een rit van 3 uur te maken en dan 4 april een wedstrijd te rijden. kan te zwaar zijn voor je paardje, maar dat kun je het beste zelf inschatten denk ik.
iig veel plezier.


Het is een rit met allemaal merensjes en ik had de datum al vaststaan. kan ik niet meer veranderen omdat ik em zelf organiseer. (Ik bepaal dus zelf het tempo Haha! ) en het wordt een heel gezellig rustig buitenritje met uitgebreide lunch voor de ruiter/rust voor de paarden onderweg. Ik denk dus dat het geen probleem zal zijn.... Austerlitz is ook alleen in april en de kortste en niet zo ver weg. Anders zou ik volgend jaar, 2005, pas mee kunnen doen en dan krijgt ze (hoop ik) een veulentje dus dat is ook niet mogelijk.... Ik denk echt wel dat ze het aankan, maar ga toch eerst even in KWB spotten hoe alles gaat. Ook ga ik van de week es d'r hartslag meten...

groetjes
arjanne

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 00:20

Djilan"]
[quote="Merens schreef:
BTW heeft iemand al eens een merens bij een wedstrijd gezien???


Hai!

Ik ben degene die de infopakketten verstuurd. Je kunt hem dinsdag verwachten Haha!

Bij mij op stal staan ook 2 Merèns met eigenaresses die dit jaar de endurance willen gaan proberen. Zij moeten echter nog even doortrainen, want de laatste 2 maanden hebben ze niet veel gedaan. De 2 ruinen lopen trouwens ook in 2-span en de eigenaresses denken erover om in juni de mendurance te gaan rjden in Kootwijkerbroek...

Kootwijkerbroek is trouwens een leuke wedstrijd!
[/quote]

Leuk ik ga dinsdag voor de brievenbus wachten! Haha!
Wie zijn dat met die Merens? Waarschijnlijk ken ik ze wel!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 00:21

Mayo schreef:
Als je je in wil schrijven voor Austerlitz moet je denk ik wat vlot wezen Lachen www.deronline.nl

Je moet nl maximaal 2 weken voor de datum van de rit je startgeld hebben betaald en dat is dus binnen een week of 2 Lachen


Ik ga meteen inschrijven en ik heb internet bankieren dus dan is het geld er de volgende dag... Lachen Ik hoop dat we nog mee kunnen doen!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 00:22

ArwenLune schreef:

Merens, ik zit vlak in de buurt (paard staat aan de Apeldoornseweg een paar km voor Otterlo dus je kan een keer komen rijden als je zin hebt. Ik heb echter nog niet bijster veel wedstrijd ervaring, dus zo'n super vraagbaak ben ik niet. Ik heb veel gelezen en gehoord van anderen, maar moet m'n eigen wielen ook nog uitvinden...


Lijkt me leuk, alleen kan ik zelf niet met een trailer rijden (geen E en een renault clio Haha! )

Maar misschien kan ik eens wat regelen...

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 10:47

Ik heb de inschrijving op de post gedaan Lachen

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 22:39

Djilan schreef:
Je kent 1 van de 2 inderdaad!
Ze heet Cordien en heeft Bernard. In april rijden ze ook mee met die rit over Planken Wambuis. Die is toch door jou georganiseerd?
Zij had het met jou ook al over de endurance gehad....


Hoi ja die rit organiseer ik ja! En Cordien 'ken' ik ja! Ik heb haar op PaardAhoy gezien en toen hebben we gemailt Haha! Ze hebben zich nog niet officieel opgegeven maar zeiden wel dat ze waarschijnlijk alle 2 mee wilden doen

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 11:18

Jorie schreef:
In KWB ga ik iemand groomen die haar debuut heeft. En meer vaste endurance klanten komen en/of doen mee. Dus als je vooraf even verteld hoe je eruit ziet kunnen we elkaar herkennen. De bokt-endurance ploeg!! Toch raad ik je wel aan iig door de eerste 100 blz van het huiskamertopic te worstelen. Is het standaard werk voor de beginnende endurance ruiter!!!


Hoi! Ja ik ben al bezig om me erdoorheen te worstelen! is wel een hele klus maar op mn werk is het super rustig dus ik wordt ervoor betaald om te bokken Haha!

Ehm tja hoe zie ik eruit?! Ik zal wel even binnenkort een foto van mezelf uploaden! Ik heb iig een rode jad van BR (paardenjas) ik ben 1.64 m en heb d.blond haar. Misschien kunnen we iets afspreken waaraan de bokkers elkaar kunnen herkennen.... *LOL*

Hoelaat is het het beste om naar KWB te gaan?

gr
arjanne

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 11:20

joelledsr schreef:
Hoi Merens, ik ben ook een beginner en wil ook 4 april in Austerlitz starten. Ter voorbereiding ben ik in KWB groom zodat ik alles van dichtbij kan bewonderen Lachen Misschien kun je voor KWB vragen of je met een groom mee mag lopen


Ja dat is wel een idee jah! Wie wil?!?!? 'k Heb dus geen endurance ervaring maar wel 10 jaar eigen paard ervaring. Ben 19 jaar.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Camino_S en 3 bezoekers