Training endurance KWB

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Training endurance KWB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 09:47

Hallo endurance-bokkers!

Hoe doen jullie dat nou? Een beetje behoorlijk trainen met dit rare weer? Normaal pak ik half januari de serieuze duurtraining weer een beetje op, zodat mijn pony eind maart klaar is (tot nu toe had ik er iedere keer veel langer over kunnen doen door MKZ, kippenpest enzovoort, maar goed, nu ziet het er toch naar uit dat ik die eerste wedstrijd ook echt kan starten).

Ik werk 5 dagen, dus in de avond komt er weinig van training in het bos, daar gebruik ik de weekenden voor. Maar met veel regen of veel sneeuw of veel ijs is het toch allemaal een beetje lastig. Ook onze buitenbak is niet altijd bruikbaar en dan wordt het in de avond weer een stapritje over de weg.

Nou denk ik dat mijn dame een aardige basisconditie heeft, maar de 35 km met daarin een paar honderd meter stuifzand van KWB zijn dan misschien toch een beetje teveel van het goede voor een eerste rit? Hoe denken jullie daarover en hoe pak je de training op dit moment aan?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 09:57

welke klasse start je? Kennismaking of I.

Gewoon rustig aan beginnen. en de wedstrijd op je gemakkie rijden. Zeker als het je eerste is moet je genieten en observeren.

Op het moment komt er bij ons door de bagger niets van trainen. Volgende week is het weer hopelijk wat betrouwbaarder en kunnen we weer naar de Veluwe. in flevoland is het niets op dit moment. Modder, modder en nog meer glibber.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 10:00

Hoi Fasel,

Het was m'n bedoeling om KWB als laatste klasse 1 ritje te rijden, als opwarming voor het eerste seizoen klasse 2 (ik doe alweer een paar jaartjes mee hoor Knipoog)

Ga jij KWB starten, ondanks dat je de training dus ook nog niet hebt opgepikt?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:48

Ik woon ook in flevoland maar ik heb tot nu toe elke dag nog kunnen trainen. Het scheelt dat ik alleen 'smorgens werk dus 'smiddags kan ik met daglicht nog alle kanten op. Buitenrijden om de dag en de tussendagen dressuren in de buitenbak. (die gelukkig altijd droog is en goed te rijden)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:41

Ik ga wel starten maar rij 'm lekker rustig. Gewoon als trianingsrondje maar want om hem echt als wedstrijd te rijden vind ik niet zo prettig nu.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:33

Ik zit in hetzelfde schuitje. Werk 40 uur per week en ben dus op de avonduren aangewezen voor de training. Onze (buiten)bak is ook lang niet altijd begaanbaar. Als alternatief kan ik een "rondje fietspad" welgeteld 2,6 km, maar om dat nou 10 keer rond te rijden...

Ik heb dus maar besloten om 4 april in Austerlitz voor het eerst weer te starten. Ook omdat we door allerlei omstandigheden er een aantal jaartjes tussenuit zijn geweest en dit dus weer een soort debuut wordt. Niet te lange afstand en redelijk makkelijk terrein. Ik heb er zin in!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:57

Ik heb een binnenbak tot mijn beschikking en m'n zusje neemt Ret ook elke week mee naar de clubles, luxe hè? Bloos

Maar idd, met dit weer komt er van buiten trainen weinig. Nu is de bosgrond ook weer onbegaanbaar door de vorst en in de bermen glibber je half weg. Ik ga wel naar buiten, stap nu veel op de harde weg (zeker 1x per week een uur). Meteen een goede training voor de pezen. Conditie heeft Ret wel, die hebben we in de winter kunnen behouden door binnen te rijden.

Maar nu nog de langere afstanden buiten. Ik heb dit jaar nog maar twee ritten van dik twee uur kunnen maken, maar toch zie ik het wel zitten om op 4 april in Austerlitz klasse 2 te starten (KWB rijd ik niet). Net als Fasel zegt: gewoon rustig aan beginnen en je eerste wedstrijd(en) als trainingsrondje(s) zien om weer in het ritme te komen. Door het seizoen heen kun je je afstanden en evt. tempo geleidelijk aan gaan opvoeren. Zo is het mij vorig jaar iig prima bevallen!

Leuk dat jullie je klasse 2-plannen gaan doorzetten, Mandy! Lachen

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 10:09

Ik heb gisteren een rondje in Leusden gereden. Paden waren stevig, maar wel te rijden. Anderhalf uur op stap geweest en erg veel gedraafd. Pony had er zin in en was na die anderhalf uur nog lang niet moe. Ik denk dus dat ik me voor niets zorgen maak....

Rustig verder werken en ik heb erg veel zin in de start van het nieuwe seizoen!

Karin, welke ritten ga jij rijden?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:15

ik start kwb klasse 1, ik train in een vrij zware bak en maar gewoon lange en korte buitenritten. nu met dit weer is het allemaal wat minder maar vanaf morgen word het weer beter dus dan kan ik er weer tegenaan...

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:18

Ik ga hem rijden, maar inderdaad meer gericht op het soepel en een goed ritme rijden dan op tijd. Ik heb voor de vorst redelijk vaak buitenritten gemaakt en door de winter door dressuur geoefend...dus dat komt wel goed. We hebben nog drie weken Haha! Haha!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:41

ook wij hebben geen binnenbak, en bovendien is Latoy zwaar geblesserd geweest, toch lijkt haar conditie nog mee te vallen, ik heb vorig seizoen ook tot de laatste wedstrijd doorgetraint natuurlijk, 24 Oktober nog de 74 km in Wanroij gereden. Dus basisconditie heeft ze wel, ik start ook KWB gewoon klasse 1 en beschouw em ook als trainingsrit, met als enig doel uitrijden!! Ik rij met Moortje, mijn nieuwe trainingsmaatje!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:42

Wij hebben overigens wel een uitstekende buitenbak hoor, die dit hele jaar nog maar 1 dag niet te rijden geweest is!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:36

mandymonica schreef:
Karin, welke ritten ga jij rijden?


Als alles goed gaat, rijden we de volgende ritten:

* Austerlitz klasse 2
* Ommen klasse 2
* Zelhem klasse 2
* Holten klasse 3
* Ommen klasse 1 (om het af te leren *LOL* )

Lage Vuursche staat op mijn reservelijst.

Welke wil jij gaan rijden?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:10

Houwel wij pas in austerliz weer starten hebebn wij hetzelfde probleem, doordeweeks te laat thuis om nog rondje bos te kunnen doen en in het weekend te weinig tijd ivm dressuurwedstrijden. Gelukkig is denise vaak vroeg klaar en neemt ze tjo nu het weer wat beter wordt wat vaker mee naar buiten en ook andy heeft de bossen alweer verkent afgelopen weekend. En ik maar hard werken, hihii.
We hebben gelukkig nog even en Tjo heeft een super basisconditie dus dat komt wel goed.
Half januari heeft ze nog 3 uur ohz gelopen tijdens een dressuurwedstrijd waar denise ik allebei startten, dus 4 proeven lopen + losrijden, tussen de proeven in aan het werk en uitstappen in een loeizware bak waar de week ervoor een nieuwe bodem in was gegaan. Nou niks niet moei hoor dus dat zit wel goed.
Wij rijden dit jaar (als er niks tussenkomt) alleen Austerliz, Kootwijk, Holten en Katwijk, lekker de lichtere kl 1 (op holten na ik ga weer eigenwijs 37km rijden) en dan volgend jaar gaan we wat langere ritten kl 1 rijden en trainen richting kl 2. We zien wel hoe het gaat lopen komend seizoen.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 09:42

Karin schreef:

Welke wil jij gaan rijden?


Je gaat hier en daar ook nog wel groomen hoop ik (of anders moet ik dat maar eens gaan doen) anders kom ik je dit jaar niet eens tegen!

Austerlitz is me wat te kort op Kootwijkerbroek, dus mijn plannen voor de eerste klasse 2 heb ik verlegd naar Kootwijk. Dan Laag Soeren, Lage Vuursche en nog een keertje Kootwijkerbroek. Als het goed is allemaal klasse 2. Als Ronald er nog zin in heeft, dan wil ik helemaal aan het einde van het seizoen misschien nog een laatste ritje rijden, maar daar reken ik maar niet op Knipoog

Voorlopig lijkt deze agenda me ook heftig genoeg en ik verheug me er enorm op!

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:34

Ik heb ondanks alles redelijk kunnen trainen het strand is eigenlijk altijd goed begaanbaar. Ondanks dat maak ik er een ontspannen rite van