TREC: combinatie endurance en behendigheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Heb jij belangstelling voor TREC?

Ja, leuk om mee te doen
20 (71%)
Ja, ik wil ook wel meehelpen met organiseren
2 (7%)
Nee
6 (21%)

Totaal aantal stemmen: 28


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:14

*meldt*

Haha!

Oh, dat lijkt me gaaf!! Kaartlezen vind ik erg leuk om te doen, en behendigheid ligt mij ook wel. Bij western vind ik trail altijd het leukste onderdeel om naar te kijken. Komt alleen wel een gebrek aan tijd om de hoek kijken, ik kan nu al nauwelijks alle endurancewedstrijden rijden die ik wil aangezien het paard ook nog door mijn zusje wordt uitgebracht in de SGW. En ik doe al zo veel 'nevenactiviteiten' naast de endurance dat ik niet echt tijd zal hebben voor nog iets leuks maar wel heel tijdrovends! *LOL*

In Laren (Gld.) heb je trouwens ieder jaar in oktober de Tripalon, een wedstrijd waarbij je (net als bij SGW) een dressuurproef en springparcours aflegt, maar met een 'buitentraject' van 5 of 10 km waarbij je onderweg hindernissen moet springen en opdrachten moet uitvoeren. Zoiets komt al meer in de buurt van wat jij bedoelt met TREC, toch?

Ken je trouwens de NVVR? Ik durf te beweren dat er daar ook best mensen te porren zullen zijn voor zoiets! Lachen

[Aanvulling]
Even gezocht met Google, info vind je o.a. op http://www.bhs.org.uk/TREC/TREC.htm

En 'TREC' blijkt de afkorting te zijn van Technique de Randonnee Equestre de Competition, oftewel de techniek van het buitenrijden met je paard in wedstrijdverband (mijn Frans is niet zo super, maar het komt ongeveer hier op neer). Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:08

Ik heb toch het idee dat die Tripalon wel aardig in de buurt komt. Je mag daar ook met meerdere mensen tegelijk (maximaal 4) het traject rijden (van 5 of 10 km) en daar mag je iets van een uur of anderhalf uur over doen. Volgens mij heeft chantal_cs hier op Bokt daar wel eens aan meegedaan, ik zal haar eens vragen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:30

Voor zover ik weet is er maar één wedstrijd van dit soort in NL. Of in ieder geval één officiële die in de SGW-gids staat aangegeven. Zoals Chantal hierboven al zegt, telt de dressuurproef mee voor winstpunten als je een startkaart hebt. Maar het kan natuurlijk zijn dat verenigingen hun eigen 'tripalon' houden als onderlinge wedstrijd.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:54

Sjonniej, zie mijn reactie hierboven. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:06

Even dit topic omhoog schoppen, aangezien ik nieuws heb over TREC: er is een Nederlandse die deze sport beoefent in België, Luxemburg en Duitsland. Zij wil Nederlanders enthousiast maken voor deze tak van sport en heeft plannen om een proefwedstrijd in NL te organiseren!

Zie http://www.flyinghorse.nl en dan onderaan klikken op 'T.R.E.C.'

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers