endurance in Zelhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

endurance in Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 17:42

Wie heeft er wel eens een endurancewedstrijd gereden in Zelhem? Voordat ik hem op mijn verlanglijstje zet wil ik graag nog het volgende weten?
Volgens mij is het terrein daar niet zo zwaar?
Hoe kan je daar je paard stallen> In een paddock of in stallen? En kan je daar zelf slapen in een tenje ofzo? Of moet je uitwijken naar een camping?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:54

Ik heb alle zowel klasse 1 als 2 als 3 er gereden. Het is heel licht terrein. Lichter nog als Holten.
Hoe het met stalling zit weet ik niet, ik weet wel dat er ruimte genoeg is om paddocks te maken en volgens mij kun je er zelf bij slapen in een tentje. Dat laatste weet ik alleen niet zeker.
Het is geen super mooie rit, hoewel er beslist wel leuke stukken in zitten.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:45

Ik heb daar een klasse 2 gereden een aantal jaren terug. Het was m'n eerste klasse 2, omdat het daar als 'licht' bekend staat. En hij viel inderdaad mee! Overal een fijne bodem, maar ook vrij veel asfalt (in m'n herrinering).
Stallen waren er dacht ik niet, maar ik heb daar ook niet overnacht.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:08

Tsja.. Wat zal ik zeggen.. Let goed op d ebordjes, anders ben je zo weer terug. Na 65 min. stonden we weer op het wedstrijdterrein.. Oeps.

Wel lekker lcht terrein inderdaad, maar ik p[ersoonlijk vond de sfeer minder. Door de APD leek Endurance een beetje te min. Wel leuk om na het rijden nog over het terrein te lopen Lachen Wel een wedtsrijd die voor herhaling vatbaar is

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:18

Ik vind het wel een aantrekkelijke wedstrijd, ook voor mijn grooms die nog wat meer te zien hebben die dag als flessen water etc. De routebewijzering vind ik wel een heel belangrijk criterium. KWB vorige keer was uitstekend, maar ik heb in Leersum ZO veel mensen zien verdwalen, daar moet ik niet aan denken. Kom je helemaal daarheen voor een wedstrijd, alles gaat lekker, en dan ga je gewoon de mist in omdat de bordjes/lintjes slecht staan of weggehaalt zijn...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:29

Inderdaad, zeer frustrerend. Het ergste vond ik in Lage Vuursche. Mijn eertse klasse II wedstrijd, en een "kleine" omweg gemaakt van zo;n 15km. Afgekeurd, naar mijn mening door die extra km's (kon ze destijds nog niet aan), en dat is echt balen..
Zelhem ook jammer, we waren al laat, verdwaald, Navy wou de trailer niet op, en op het laatste nippertje gestart. Toen zagen we een lintje over het hoofd, en reden rechtdoor waar we rechts moesten. Die weg werd weer aangegeven als route, bleek de lus naar rechts ook weer op uit te komen, dus heb nooit geweten dat ik echt fout zat. Tot ik de P/A had gemist en wel heel snel weer terug was..

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:34

Toch vind ik Zelhem altijd wel goed aangegeven. Dat stuk met die lussen is een beetje lastig, maar als je van te voren je kaartje even goed bestudeert dan weet je ongeveer hoe je dat moet doen.
En als het op zo'n dag met weg gaan al tegen zit, dan zit het vaak de rest van de dag ook tegen. Mijn ervaring is dat als je op het nippertje nog start dat er dan vaak iets mis gaat.
En de sfeer... ja ach, ik vind het altijd geweldig leuk om tussen die vrachtwagens van de springruiters door te lopen. Als ik ooit een schip met geld heb, weet ik wel waar ik het aan uit wil geven!!
'WE" hebben ons eigen stukje op het terrein, en ja dat is een beetje achteraf, maar dat is ook wel zo rustig met keuren e.d.
Ik vond de sfeer op CHampion Arnhem (paar jaar geleden, hadden we nog een wedstrijd die daar vandaan ging) stukken minder. Daar werd je echt met de nek aan gekeken als je op weg was naar het keurings terrein met je -niet ingevlochten en meestal met lange manen paard'.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 22:43

Ik vond Zelhem echt een HELE leuke wedstrijd, ik hoop er ook weer bij te zijn!! Rijden we samen Brig??? je hoort het goed ik ben weer wat positiever, goed nieuws over Latoy gehad, en ik ga Toch weer aan wedstrijden denken, en het duurt nog even hè!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:04

Ik heb geen ervaring met Zelhem, doordat het dit jaar niet doorging i.v.m. de vogelpest, maar ik wil in 2004 de 60 km. rijden.
Het lijkt me een leuke wedstrijd en niet al te zwaar....

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 10:44

Klinkt goed allemaal.
Mazzeltje samen rijden lijkt me erg gezellig (wordt het dan klasse II??)
Ik ga erg mijn best doen om mijn aanhangrijbewijs te halen zodat ik er zelf heen kan sturen. Een paddock met tentje is altijd nog het gezelligste, dus dat klinkt ook prima.
Ik wil graag tussen Austerlitz en Ermelo nog een wedstrijd rijden als voorbereiding en ik denk dat dat Zelhem dan gaat worden.
Ga er steeds meer zin in krijgen......

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:14

Ik vind Zelhem wel een leuke westrijd ik heb er twee keer de 30 gedaan en hoop dit jaar op de 90 te starten als Ilonk zich goed voelt.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 13:02

Brig, welke afstand start je in Ermelo? En in Zelhem?
Ik start in Ermelo de 100km, en omdat ik in Kootwijk de 82 al doe, doen wij rustig aan tussen deze 2. Voorlopig staat Zelhem wel op de planning, maar dan lekker de 30km.

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 14:03

Ik ben nu een beetje aan het plannen en het blijft natuurlijk afwachten hoe het volgend jaar gaat lopen maar ik wil graag in Austerlitz kl II starten, in zelhem kl II en dan in ermelo de 80 km.
daarnaast staan kwb (kl II) em Holten (kl III?) op het verlanglijstje.
Eventueel aangevuld met een ontspannen kl I rit om de onderlinge gezelligheid niet te missen.
Zelhem klasse III ? hmmm lijkt me wel vroeg in het seizoen. Eerst maar een werken naar Austerlitz en kijken hoe het daar gaat. Ik hoor nu zoveel paarden om me heen die geblesseerd zijn dat ik voorzichtigaan wil doen. Uiteindelijk gaat het toch om het plezier dat jij en je paard erin hebben.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:09

Dat is ook zo, daar draait het allemaal om. Zeker bij zo'n slachtpaard als Navy, een echte toekomst hebben we gewoon niet in deze sport..

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:22

Citaat:
Zelhem klasse III ? hmmm lijkt me wel vroeg in het seizoen.


Grote voordeel is hier wel dat het zulk licht terrein is. En voor paarden die al wat langer mee draaien is het vaak niet zo'n probleem.
Hoewel er natuurlijk ook altijd mensen zijn die zich weer verkijken op die wedstrijd, juist OMDAT het zulk licht terrein is.

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 15:26

Een ander voordeel is ook dat het dan nog niet zo warm is.
Jullie hebben me weer lekker aan het tweifelen geslagen. Ik wil dit jaar hooguit twee klasse III ritten doen. En Ermelo, Holten of Zelhem dan misschien? Zie het rijden van kl IV nog niet zo zitten daar komt dan zoveel bij kijken dan moet je echt wel een heel team om je heen hebben.

Ik kan altijd al zo lekker dubben en redenen bedenken om ergens niet te starten. Zou soms gewoon een schop onder mijn kont moeten hebben, zo van en nu gaan met die banaan. Ach ieder heeft zijn afwijking nietwaar.

Ga alvast eens peilen of ik grooms kan ronselen hier en daar. Trouwens Navy voor een slachtpaard loopt hij nog heel wat kilometers. Dan zijn jullie toch al heel ver gekomen!!!!

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 15:29

Symbeami schreef:
Citaat:
Zelhem klasse III ? hmmm lijkt me wel vroeg in het seizoen.


Grote voordeel is hier wel dat het zulk licht terrein is. En voor paarden die al wat langer mee draaien is het vaak niet zo'n probleem.
Hoewel er natuurlijk ook altijd mensen zijn die zich weer verkijken op die wedstrijd, juist OMDAT het zulk licht terrein is.


Hoe waren de vetgates geregeld in de vorige jaren? Waren deze op het wedstrijdterrein zodat je in lussen reed of was het een grote ronde met een vetgate in het veld? En de route is dat door bos, heide, boerenweggetjes. Veel over straat?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:26

De route is veel zandwegen en bos. Vetgate 1 voor klasse 2 in het terrein. Voor klasse 3 ook en dan vetgate 2 weer op het wedstrijd terrein. Klasse 3 rijdt de 60 km route plus 1 maal de 30 km route.
Er zitten wel wat lussen in, dat is handig voor de grooms Knipoog voor dat gedeelte dan, dan kunnen ze een tijdje op 1 plek blijven staan.
Verder is het niet veel over straat, wel wat landweggetjes maar in mijn beleving niet veel.

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 17:41

bedankt voor alle info. erg handig zo'n vraagbaak. ga je zelf ook weer meedoen?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:22

Als Symphony goed blijft doen we zeker in Zelhem mee. Het is zo'n beetje mijn favoriete wedstrijd.
Als is het dan wel klasse 1 en dat is heel lang geleden dat ik die in Zelhem heb gereden. Toen was het nog 35 km en een wat saaiere route.
Hangt er ook een beetje vanaf hoe goed Symphony het oppakt. Wil het liefst zo snel mogelijk door naar klasse 2.
Maar Zelhem komt voor haar dus wel te vroeg, want ze heeft nog veel te weinig ervaring. Ik wilde dan evt. na Zelhem eens een klasse 2 met haar rijden. We zien wel.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:25

Ik ben erg benieuwd Symbeami, naar je Symphony, trouwens , ik ben er nu achter hoe je plaatjes in je profiel krijgt, dus als je nog hulp wilt....

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:34

Brig, je kunt er overnachten in een tentje (of in je auto natuurlijk), en als ik dan weer op jullie stroomapparaat mag aankoppelen ben ik weer helemaal blij!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:39

brig schreef:
... Trouwens Navy voor een slachtpaard loopt hij nog heel wat kilometers. Dan zijn jullie toch al heel ver gekomen!!!!


En daar dank ik God iedere dag voor Tong uitsteken Had nooit voormogelijk gehouden dat ik ooit klasse II zou starten, laat staan klasse III! Ik hoop echt op mijn knieën dat dit nog lang zo door mag gaan; zie Navy nog niet haar leven op de wei slijten.. En och, al mag de klasse III te veel zijn (wat ik overigens niet verwacht, sterker nog, ik vraag me zelfs af of haar grens wel bij klasse III ligt.. Ik ben er haast van overtuigd dat die kleine dappere nog wel een klasse IV uit zou lopen..), dan schakelen we lekker terug naar de wedtsrijden van 30-40 km. De echte kilometers komen dan later wel, als ik meerdere paarden heb. Voorlopig staat lol hebben, genieten en vooral je paard laten genieten voorop!

Ik ben ook nog niet van plan klasse IV te starten, moet namelijk ook eerst gerechtigds zijn. Heb 3 klasse III wedstrijden op het progamma; Kootwijk 81km, Fasna 100km en Holten 108km. Behoorlijke afstanden.. Met een beetje geluk zijn we na dit seiozne dus klasse IV gerechtigd. Vindt dat Neef dan wel een grote ereprijs verdiend, Fase 4 hko, botschiefels, scheve schouders, zwakke rug, en klasse IV gerechtigd Lachen *wordt wakjker uit haar Pennydroom). Wie weet rijden we in 2005 dan een klasse IV? Zou een geweldige ervaring zijn. Mijn kleine dondertje Lachen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:48

neef neef neef, droom toch wat rustiger, anders word je straks nog zo teleurgesteld...bekijk het per wedstrijd, je weet hoe relatief het allemaal is...alhoewel dromen MAG altijd en als het nog uitkomt ook, is het helemaal prachtig, ik zou het jullie in ieder geval van harte gunnen!!!! *LOL* OK dan!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:21

Hihi, ik??? Dromen?? Schijnheilig
Voorlopig verwacht ik niks of hoop ik nergens op. Eerst maar eens zien hoe ver is in maart