Kootwijkerbroek _ begin endurance seizoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:14

mmm, Zelhem. Ook wel een idee. Waar ligt dat ongeveer en hoelang is het ongeveer rijden vanuit R'dam?? Is daar stalling in de buurt??

Ja, Austerlitz is wel druk. Vooral de voor en nakeuring afgelopen jaar!!! Opstellen in rijen van 10!! Tjonge jonge. Maar de rit zelf heb ik nog maar 1 keer gereden dus ben er nog niet op uitgekeken en het is voor ons goed aan te rijden!!!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:19

Zelhem ligt in de achterhoek. Vandaar ook achterhoekse paardendagen Lachen
Vanuit Rotterdam richting Arnhem denk ik? Moet je maar even op de kaart kijken. Stalling weet ik niet, er is wel voldoende ruimte om paddocks te maken.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:20

Symbeami schreef:
Citaat:
, Austerlitz is een erg lichte wedstrijd, op Holten na de lichtste, in mijn ogen.


Volgens mij is Zelhem de allerlichtste wedstrijd, die is lichter dan Holten. Omdat daar niet zoveel stenen liggen.
Zelhem is een top wedstrijd voor je eerste klasse 2 of je eerste klasse 3!
Leuk ook, omdat het tjdens de achterhoekse paardendagen is. Er valt van alles te zien. Springen, dressuur, aangespannen. Tenzij je klasse 3 rijdt natuurlijk, dan zie je er niet veel van.
Sommige mensen vinden dat terrein een beetje saai, maar ik ben helemaal dol op die wedstrijd.
En een leuk stro dorp natuurlijk ook nog!
Austerlitz vind ik niet zo leuk, veel en veel te veel deelnemers naar mijn smaak.


Geen ervaringen met Zelhem, nou ja, geen goede. Een keer gereden, en toen was ik na 65 minuten weer terug.. Lusje gemist Bloos Bloos

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:25

Mijn paard is niet gewent om 's nachts in een paddock te staan. Ik dus ook niet dus zou geen oog dicht doen!!! Zeker als ik zonder mijn ( en haar) maatje zou gaan, gaat dat niet. Dan eet ze niet en wil naar andere paarden toe. Dus heb ik haar liever "veilig"op stal!!

Achterhoek is wel een stukkie rijden. Nou ja, het is nog ver!! Zo lijkt Wanroy ook wel leuk. (over ver weg gesproken!!!) Daar hadden ze ook naast de endurance andere bezienswaardigheden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:25

Lage Vuursche vond ik dit jaar echt een ramp, daar stond je dicht op elkaar te wachten bij alle keuringen, in de bloedhitte. Ik vind het niet gek dat paarden en ruiters dan narrig worden en vervelend op elkaar gaan reageren. Austerlitz rijd ik omdat ik het een fijne afstand vind om het seizoen mee te beginnen, de vetgate vind ik iig totaal niet handig gesitueerd.

Ik vind het zo typisch dat Holten als zo'n lichte wedstrijd wordt gezien. Voor paarden en mensen die moeite hebben met hun motivatie op lange zandpaden is het juist psychisch een vrij zware wedstrijd, en naarmate je klasse 1, 2 of 3 rijdt moet je 1, 2 of 3 x de berg over. En tja, die stenen... Mijn paard is er aan gewend, ik rijd daar wekelijks. Voor hem is een rit met veel mul zand weer zwaarder.

Ik zou Zelhem ook wel willen rijden, maar het wordt nog moeilijk kiezen komend jaar, met drie leuke wedstrijden in mei.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:43

Lage Vuursche vind ik ook niety zo geweldig. Veel boomstronken. Smalle paadjes. En 2 jaar geleden reden we hem met z'n 2en en in die smalle paadje kan er maar 1 voorop. Dus de ander zat er achter aan de teugels te hangen om afstand te houden ( ik in dit geval) en het paard (Lady dus) keek niet waar ie liep en ging bijna op zijn plaat over die stronken. Achteraf had ik voorop gemoeten want mijn tempo ligt hoger. Maar ja, achteraf gepraat. Op een 1 of andere manier ligt die wedstrijd mij niet lekker in mijn geheugen.
Ook de start idd. Hoewel, die was nu toch ergens anders??

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:12

Dit jaar was de start in Lage Vuursche inderdaad ergens anders dan voorgaande jaren. Is ook al zo'n drukke wedstrijd. Hoewel ik het best leuk terrein vind om te rijden daar.
Nou ja ik laat het allemaal een beetje van mijn paardje af hangen wat ik wel en wat ik niet start. Nu haar eerst even dressuurmatig nog wat verbeteren.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:33

Ik start ook in KWB.
KWB ben ik nog niet eerder geweest. Want halverwege dit jaar ben ik ook pas begonnen met endurancewedstrijden.

Inderdaad ik vind LV niet leuk om te starten, veel stronken en ja het is oud bekend terrein voor mij, jaren in de buurt gestaan daar. En ik vind als je ergens nieuw rijdt het veel leuker in interresanter qua omgeving en terrein.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 08:57

KWB gaat mijn eerste endurance worden Lachen Nou ja, tenzij er blessures of wat dan ook tussen komen maar het ligt in elk geval in de planning. Ik heb mij vorige week ingeschreven bij de D.E.R. dus het begin is er Lachen

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:03

Ik ga volgend jaar gewoon weer rijden met mijn gele gevaar. In iedergeval (als alles goed gaat, even afkloppen...) austerlitz kl II en misschien kwb ervoor kl I als opwarmertje.
Waarschijnlijk Ermelo kl III en dan dus niet lage Vuursche die twee weken daana is. Maar daar gaat mijn vriendin weer rijden dan kan ik haar groomen.
Holten klasse III zou mooi zijn en Katwijk kl I of II dat bij mij om de hoek ligt als afsluiter.
Zelhem zit in mijn gedachte maar ik weet niet hoe het daar zit met slaapplaatsen voor paard en ruiters en is voor ons vrij lang rijden.

Voorlopig staat die superslanke fjord een imitatie van een ijsbeertje te doen in de wei. Met een lange vacht, rond buikje en onder de modder zal niemand haar herkennen. Lekker een paar weekjes ontspannen en na het nieuwjaar gaan we rustigaan weer beginnen.

Kan haast niet wachten.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:15

Haha, al onze mooie gestroomlijnde zwaar afgetrainde sport knollen zijn verandert in knuffelberen!!!
Idd, lekker even rust en straks met een mooi zomervelletje er weer tegenaan!!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:41

Mijn wolle-baaltje: [ITP] Een Wel Heel Wollige Welsh Cob

Scheren jullie trouwens als je al in maart/april wil beginnen met wedstrijden? Rowan laat pas in Mei z'n haar los; zo lang kan ik niet wachten...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:45

Nee, ik scheer niks. Die van mij beginnen toch meestal in April met verharen. En ik help de natuur een handje met zeewier en eventueel lijnzaad. En voor de rest flink borstelen!!! En je weet niet wat het weer gaat doen, dus wie weet is het zo warm nog niet in April. Heb Austerlitz met een jas aan gereden zag ik net op foto's.

Ach, Arwen, wel een knuffel zo, die van jou!! (en van ons allemaal)

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:59

Zeewier? Leg eens uit? Tjah, ik ken Fiƫsta alleen maar als beertje, maar de foto's van de zomer, toen was ze nog in rusland, beloven heel veel goeds, je wordt echt op slag verliefd. Maar zo'n knuffel heeft ook wel wat toch? Je moet alleen een half uur uitstappen Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:06

Zeewier helpt ze door de verharing heen. Op de paardendrogist-site staat van alle toevoegingen de uitleg wat het doet!!!
Ze krijgen bij mij zeewier met foenegriek en knoflook. Hoewel, momenteel even niks. Ze krijgen al zoveel gevarieert, maar kan het af en toe niet laten om iets toe te voegen.

En ik vind die wintervacht ook erg schattig!!! Murphy zweet meer en droogt slechter dus die rijd ik altijd als eerste en kan hij fijn drogen als ik met Lady aan de slag ga. Dus idd, fijn flink uitstappen en dan aan de slag met diverse soorten dekens.

Komt jou paard uit Rusland??

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:08

Heb effe je profiel gecheckt....... Ben benieuwd hoe je Rus het gaat doen!!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:09

Lage Vuursche starten wij niet eens meer. Ik ben nu twee keer geweest. Een keer rijden en een keer groomen maar het is slecht bevallen. Dus niet meer.

Heb er wel weer zin in in maart. En nee, scheren doen wij niet. We proberen ze zo veel mogelijk uit het haar te houden. Dat beetje wat ze hebben tegen die tijd is niet noemenswaardig.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:12

ja, ze komt uit Rusland, als je het verhaal wilt lezen: www.koet.biz daar staan de paarden waar ik momenteel mee bezig ben. Prachtige verse Russische arabieren, nieuw bloed dus, wel slim van die man.
Heb net nieuwe foto's van Fiesta in de zomer, zal ze snel in mijn profiel zetten.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:23

Ik zal wel effe kijken Joelle op die site. Ach, als er Arabisch bloed in zit....
Ik ben heel benieuwd!!! Ook naar die foto's!!!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:47

Nou de foto's van de zomer staan erop, maar hoe ik zet groter krijg... Op mijn comp. zijn ze veel groter dan in mijn profiel, dus als je me dat nog uitlegt... dan kun je pas echt genieten Lachen

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:49

En wat bedoel je met ach...als er arabisch bloed in zit? Ze is een anglo-arabiertje, maar wat wilde je daar mee zeggen? Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.. (sorry ben misschien een beetje dom)

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:52

Heb even gekeken en mijn vergrootglas aan het zoeken Knipoog

Ik kan je er niet bij helpen. Daarom heb ik zelf geen foto's erop staan. Er staan wel dingen hier op het forum erover, maar dat is voor mij (blond) nog te ingewikkeld!!!
Ik kan niet eens iemand zijn tekst overnemen (zo'n wit vlakje met wat iemand gezegt heeft erin)dus laat mij maar over paarden praten!!!
Weet nog net hoe ik moet intypen!!!!!!!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:54

dat witte vakje kan ik nu ook: boven iedereens tekst staat een wit wolkje met quote, dan komt het automatisch in je schrijfvakje Lachen
We raken wel erg of topic ondertussen

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:56

joelledsr schreef:
dat witte vakje kan ik nu ook: boven iedereens tekst staat een wit wolkje met quote, dan komt het automatisch in je schrijfvakje Lachen
We raken wel erg of topic ondertussen


Ja, dat is zo!!!!!!
Maar heb nu wel wat geleert!!!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:01

En de Arabiertjes staan bij uitstek bekend als goede endurance paardjes. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Dus vandaar mijn nongalante: oooo, een arabier. Alsof je alles al in de pocket hebt. Jij moet er ook gewoon voor werken, nou samen met je paard natuurlijk. Maar als het goed is heeft je paard het al in aanleg en dat is toch mooi meegenomen!!!
Ik heb eeb grote KWPNer en zij moet toch dat hele lijf meenemen.
Ik heb nog een groter voorbeeld die nu klasse 3 start (Mazzeltje van bokt) dus aan haar trek ik me op.
Dan hebben we ook nog een kudde goed presterende Fjorden.
Maar "wij" moeten het opnemen tegen "zij" (arabiertjes) En daar bedoel ik helemaal niks mee!!!
Voor ik het hele endurance veld over me heen krijg..........