endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 09:14

Hoiii,

Ik heb een vraagje. Zijn er ook mensen die endurance rijden, die in Rotterdam of omstreken wonen.

Hoe doen jullie dat (of andere mensen die ver moeten rijden om ergens te komen)? Gaan jullie een dag eerder en overnachten daar dan? En blijven jullie dan ook een dag?

Groetjesss

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:19

Rond rotterdam wonen tussen de 15 en 20 endurance liefhebbers. De meeste riten kun je in 1 dag doen en anders zoeken we idd een overnachtingsplek voor paard en mensjes omdat bij de langere afstanden, en 2x reizen en de rit beetje teveel is van het goede.
Holten bv hebbenw e Tjo bij een pensionstal gezet de avond voor de rit, zelf lekker in tentje op de camping, volgende dag rit rijden, tjootje weer nachtje op stal en wij (naja andy en denise (ik sliep thuis met mn grboken armpie)) weer in de tent, volgende dag alles opbreken en inpakken en weer op huis aan.
Werkt prima, hebben ruiter, grooms en paard genoeg rust, okeej kost soms wat geld maar dat is niet erg, dat hoorrt erbij. Ook kun je bij sommige ritten op het terein overnachten, paddockje voor je paard afzetten en zelf in de auto f trailer slapen....

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:16

Hoi Nairtje,

Ik hou altijd de regel aan meer dan 1,5 uur traileren is overnachten. Maar moet wel bekennen dat ik in klasse 1 daar niet zo van was. Maar in klasse 2 en 3 zeker. We gaan de dag van te voren, paard liefst in de paddock, eventueel op stal. en zelf kamperen.

De avond voor de wedstrijd er zijn is vaak heel erg gezellig. Iedereen schijft met zijn drinken/eten bij elkaar aan en we kletsen er gezellig op los!

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 09:20

Klinkt lekker comfortable. Eerst lekker uitrusten na zo'n rit. Ook lijkt het me heel gezellig. Waarschijnlijk ga ik het ook maar zo doen.
Is het trouwens noodzakelijk dat je iemand hebt die je helpt?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:54

Ik vindt het altijd wel fijn als ik grooms mee heb die onderweg klaar staan met water en een versnapering. Dan hoef je als ruiter alleen maar met je paard bezig te zijn en niet met all rompslomp eromheen....
Ik zou zeggen, tot het komend seizoen dan maar en wordt gezellie lid van de endurancelijst (zie link www.deronline.nl) daar krijg je nog veel meer antwoord op je vragen....

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:40

Hoe meer uit de randstad hoe leuker. En dat bewijst ook dat je niet in "het groen" hoeft te wonen om goed te kunnen trainen. En met een trailer kun je veel kanten op vanuit Rotjeknor. De wedstrijden in provincie Utrecht zijn goed aan te rijden. En voor de rest 1 a 2 nachtjes overnachten. Het kost wel wat centjes maar dan heb je ook wat!! Kamperen is het goedkoopst natuurlijk maar ook daar gaan wel wat geld inzitten!!
Het is errug leuk allemaal en de sfeer is goed. Dus welkom bij de endurance-verslaafden!!
(en kijk zeker even op die der-site!!!)
Goede tip, Vip Knipoog