Tempo in de Endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:17

Nee navy dat vind ik niet beledigen dat is de werkelijke aard zien. Natuurlijk is dit niet goed. Deze mensen zullen ook nooit echt de top redden. Ze rijden hard. Heel hard maar gelijkmatigheid is er niet. PAard aanvoelen? Ik vraag het me af. Ik heb ooit eens een onderzoekje gedaan naar de bewuste DN en kwam na het uitpluizen van de uitslagen op de DER uit op het feit dat hij iedere 2 jaar een ander paard heeft Soms zelfs nog korter. Dat zegt genoeg denk ik.

Mijn Raak kan ook heel snel. Tuurlijk, maar hoe lang kan ik met hem dan blijven rijden? Dan liever een lage snelheid en uitrijden dan als eerste over de streep. Kijk, tuurlijk ga je voor een mooie plaatsing maar het mag niet het belangrijkste zijn. En hoe gek dit ook klinkt, van mij zouden ze een prijs mogen baseren op de vetkaart en niet op wie het eerst binnenkomt. Moeilijk natuurlijk. Maar dat zou eigenlijk wel de basis voor uitslag moeten zijn.

'Paint' it 'Black'


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:45

Klopt Arwen. Vind ik ook. Helaas is het nogal vreemd verdeeld in de klassen. Net zoals ik vind dat er een kampioen klasse I, II, III en IV moet zijn vind ik ook dat er in de verschillende klasses een Best Condition zijn. Wanroij was tenslotte een goed voorbeeld van het feit dat als je niet weet waar je mee bezig bent je in klasse I ook fout kan gaan.

Overigens toen ik nog in het bestuur was vorig jaar zei een jurylid mij 'een kampioenschap moet je pas uitreiken als het paard het seizoen erna nog in superconditie is'. En dat vond ik een TOPPER. Dus wat mij betreft Kampioenschap voor alle klassen maar niet in het jaar dat het verreden is maar het jaar erna waarna het paard uitgebreid gekeurd en nagekeken wordt. Is ie dan goed? Dan mag je het een kampioen noemen. En een DN zal dat zeker niet worden.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:28

Er is altijd na te gaan of een paard een blessure heeft of dit echt heeft overgehouden aan een seizoen overnemen. Reken maar dat je het verschil tussen dat soort paarden ziet hoor.

'Paint' it 'Black'


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:02

Daar heb je wel gelijk in Gerritje, maar eerlijk is eerlijk, bij sommigen ligt het er mijlendik boven op of niet?

Arwen: controleposten zitten daar helaas niet voor. Op zich mogen ze wel een aantekening maken maar de jury moet werkelijk dit soort dingen regelen. Alleen ja, je kan niet op 10 plaatsen tegelijk zijn.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 08:43

Ik denk niet dat men zich tegenover andere ruiters hoeft te verantwoorden als men in de 'bovenste regionen' rijdt. Maar wat zijn bovenste regionen? Die paar keer bij de eerste 10? Of daadwerkelijk al jaren met hetzelfde paard in de klasse IV rijden. Voor mij persoonlijk het laatste. Het gekke is dat die mensen die daar eindigen vaak in de lagere klassen met lage snelheid rijden. 11 km tot hoogstens 12 km per uur met af en toe een uitschieter naar 15. Maar meer ook vaak niet. Dat doet toch wel een belletje rinkelen.

Een mooi voorbeeld tussen mij en Evert was bijvoorbeeld Katwijk. Ik kwam met een lage snelheid binnen. A omdat ik het zo had ingecalculeerd met de duinen en B omdat ik bij de p/a vreselijk lang moest wachten en bij het zien van een wondje uiteindelijk een half uur kwijt was. Dat bracht me ineens van zo'n 12 km naar 10 km. Evert kachelde lekker door. De volgende dag? Resultaat: een superfrisse en huppelende Raak en een superstijve met wat verdikte benen staande Rek. En dan heeft hij niet eens overdreven hard gereden maar toch zich verkeken op het duinzand. Doet ie niet nog een keer.

Dat DN in de top reed weet ik. Maar hij heeft dat absoluut niet aan zichzelf te danken gehad. Puur mazzel gehad met een ijzersterk paard.

Zoals ik al zei heb ik vorig jaar eens de uitslagen van een paar jaar bekeken. Hij doet zo ongeveer anderhalf jaar met een paard. Dan is er een lange stilte, probeert hij het nog een keer en vervolgens zie je het dier nooit meer terug. Ja op je boterham.

Als ik rij probeer ik iets moois neer te zetten maar een prijsrijder wil ik mezelf niet noemen. Ik wil op een andere manier meer bereiken en als ik dat wil zal ik toch op een ander beleid moeten rijden.

Dus nee, tegenover andere ruiters hoef (of zou je niet hoeven) je je niet te verantwoorden. Wat velen echter vergeten is dat je je wel ten opzichte van je zelf en je paard moet verantwoorden Knipoog

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:23

Ik vraag me overigens af wat de filosofie achter de trainingsmethoden van mensen als DN zijn Haha!

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:18

Haha! Opzij opzij opzij, maak plaats maak plaats maak plaats, wij hebben ongelooflijke haast

Haha! Een stelletje mafketels zijn het.

Oh ik wil wel interviewen hoor Haha!. is in ieder geval wel 100% garantie dat we die nooit meer terugzien Haha!

Over de onsportiviteit niet gesproken. De grooms van DN (nou ja, dat wat probeert te groomen dan Haha!) sturen je gewoon de verkeerde kant op.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:01

NaVy!"]
[quote="Westernfreak schreef:
Als DN geld wil verdienen, moet hij maar gaan springen o.i.d.


Maar dat gaat niet snel genoeg he?? Knipoog De rensport dan maar in Lachen
[/quote]

Dat hoop ik niet..... voor het paard dan.

Oh ik kijk alweer uit naar de ALV. Waar ie vast en zeker met zijn bescheiden mond van 'm aanwezig zal zijn. Denk dat ik mijn filmcamera meeneem Haha!


[edit]maar even een wijziginkje aangebracht, we moeten niet in niveau dalen he[/edit]
Laatst bijgewerkt door Faas op 31-10-03 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:59

Gesproken wel Gerritje. Maar je wil niet weten hoe. Sorry, maar daar waag ik me niet meer aan.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:01

Gerritje, op Navy wordt niet gemekkerd omdat zij inderdaad een paard heeft dat snel loopt. Zeker na het voorval van Wanroij waar hij als een idioot door de start ging, sorry, ik kan er gewoon geen waardering voor opbrengen. Het spijt me. Men heeft gelijk als men zegt nuanceren maar vraag me niet te herzien in mening over deze persoon.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:54

Je hebt absoluut een punt Gerritje. Probleem is dat ik het zo zielig voor de paardjes vindt. Die kunnen niet beslissen. Worden gewoon rondgestuurd. Dat doet me zeer. En dan is het ook 'wie ben ik' ? Maar ja, voor mij is een dier meer dan alleen een racemonster.

Jouw vraag over snelheid. Tja, ik ga Raak ook niet inhouden wat veel energie kost. Ik probeer de middenweg te vinden. Hij niet voluit, dan ik niet traag als een slak. Op zich werkt dat goed alhoewel hij dit seizoen aardig drammerig was Haha!

Probleem met Raak is dat hij zich doodloopt. Als ik de rem er niet op zet gaat hij tot het uiterste. Fantastisch dat een paard dit voro je doet maar je meot hem dan ook tegen zichzelf beschermen.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:34

Ik heb het overigens steeds maar over 1 heer hoor. De ander ken ik wel maar gezien hij zijn paarden toch wat langer heeft heb ik op zich wel wat meer fiducie in zijn trainingswijze. Verder heb ik het ook over dignen die ik met eigen ogen aanschouwd heb. Dus niet via via gehoord heb. Al geef ik wel eerlijk toe dat het me niet zou verbazen als...

Zegt toch wel iets als je al meerdere klachen aan je broek hebt of niet?

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:30

Laui, ik ben het deels wel met je eens maar:

- wat vind jij van het feit dat zo iemand ruiters op zeer onfatsoenlijke wijze passeert?

- hoe komt het dat zo iemand zoveel paarden verslijt?

- hoe komt het dat zo iemand tohc meerdere klachen aan zijn adres krijgt?

Al met al niet al te sportief.

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers