Het kneusjesteam op de 74km in Wanroy..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Het kneusjesteam op de 74km in Wanroy..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 18:39

Zo mag ik ons wel noemen, geloof ik Lachen
Ik werd zaterdagmiddag, toen ik in de ruiterzaak stond om nog even op het laatste nippertje een bontshabrak te kopen, opeens ziek. Misselijk, draaierig, hoofdpijn, buikkrampen, koud/warm en de hele mikmak. Mijn eerste idee was een tekort aan eten Lachen Ik had de avond ervoor wegens mijn werk niks gegeten, en ´s morgens kreeg ik er bijna niks in. Maar, ook na het eten en drinken en meerdere aspirines voelde ik me niet beter. En ik moest Navy nog helemaal klaarstomen voor de grote dag..

Toch maar vroeg naar bed, onder het motto van "Morgen is het over". Niet dus.. De hele nacht wakker gelegen, ik geloof dat ik eens in het uur naar de wc rende om over te geven, hele nacht lopen woelen en draaien. In plaats van om 5 uur weg te rijden van huis, besloten we dus pas om half 6 pas dat we toch wel zouden gaan.. Flink gehaast, maar uiteindelijk nog op tijd voor de voorkeuring aangekomen.

Ze gedroeg zich super, stond heerlijk stil bij de voorkeuring en vond het dit keer eens niet irritant dat er overal getrokken en geknepen werd Lachen Alleen.. Tsja.. Weer een Btje.. Toch wat kort voor. Een punt om in de gaten houden, maar zeker geen reden om niet te starten. Zodra het kouder wordt heeft ze gewoon meer tijd nodig om soepel te lopen.

Een heel gedoe nog: mijn singel leek te kort met mijn nieuwe bontshabrak... Mijn vader heeft me erop getild, en als ik heel hard in het zadel perste, wou ´ie nog wel een gaatje. Later bleek dat Navy zich oppompte, want in de vetgate had ik ´m zo op de juiste gaatjes Lachen

Negen uur: we vertrekken. Beter dan verwacht, zo op het eerste gezicht. Ze was goed in te houden en bleef in een nette draf naast Rakada, van Geke, lopen. Tot ze meer ruimte kreeg.. Zoeff.. Uiteindelijk liepen we achterop bij Saskia en Latoya, waar de rest van de rit gezellig mee samen hebben "gestrompeld". Want tja: 2 zieke baasjes en 2 slachtpaarden.. Dat is wel een kneusjesteam te noemen..

We hadden gerekend op een snelheid van 10 á 11,5 km/u. Dus rustigaan. Dat wierp zijn vruchten af: bij de vetgate was Navy nog helemaal in orde en zag er volgens de vet nog net zo goed uit als vamorgen. Ze scheen de laagste hartslag te hebben tot dan toe Lachen Ja.. Navy wel ja.. Maar wij moesten ook nog dat rondje nog een keer: de baasjes.. En wat een end was dat nog..
Saskia had heel lief even op me gewacht; zij had 4 minuten eerder aangeboden dan ik. En tsja.. Toen gingen we verder, onszelf meerdere malen afvragend waarom we dit eigenlijk deden Lachen

De laatste kilometers leken eindeloos te zijn. Latoya was d´r motivatie kwijt, Navy had geen zin meer en ik had na het eerste rondje al weinig puf meer Lachen Elke witte paal zagen we aan voor grooms, elk lichtgekleurd blaadje in de verte zagen we voor een kilometerbordje aan.. Behoorlijk wat geijlt, fatamorgana´s.
Maar.. we kwamen steeds dichterbij.. In de verte zeggen we nu toch echt grooms, en het "2km v/d finish"-bordje. Godzijdank, we waren er bijna. Nog wat gekoeld, en ja.. Zelfs gedronken, want die stomme paarden van ons doen dat alleen ná de vetgate.. En op 1 km gaan stappen.

Vlak voor ons finishte er een, Latoya ging erover en Navy ging 2 meter voor de finish opeens in het verzet.. Dacht ik. Ein-de-lijk, na 74 km, plastte ze. Eindelijk.. Ik had het idee dat dat al 20 km dwars zat, maar ze deed het gewoon niet.
Bij de trailer was de hartslag binnen een kwartier 38. Supernetjes dus, we kwamen binnen met 76. Maar ja, waarschijnlijk door dezelfde fout als Saskia hier en Annalyn in Katwijk maakte, kroop die al gauw weer op naar 48, 50, 52.. Uiteindelijk wel goedgekeurd, 56 dus op het randje, en met een Btje, wel met de opmerking dat ze duidelijk beter liep als voor de wedstrijd. En god, we hadden het gehaald...

Wat een heerlijk gevoel.. Ik realiseer het me vandaag pas. Ik, ziek en misselijk, Navy met d´r hoefkatrol, we hebben het gedaan. 74 km.. Een rot-end, ontzettend zwaar, oneindig haast. Maar het is de moeite niks minder dan waard geweest. God, ik kan janken. 3 jaar geleden zou ze volgens de D/A afgemaakt moeten worden, ik had nooit gehoopt dat we ooit een klasse I zouden rijden. Dit jaar had ik niet durven dromen dat we een korte klasse II zouden redden, en nu.. 74 km. Ik geloof nu dat alles mogelijk is; we hebben enthousiast eindelijk een doel.. Volgend jaar de fasna!! 81 km, als we dat redden kunnen jullie me wegdragen Lachen

Ik wil iedereen hierbij bedanken die me gisteren en op alle andere wedstrijden dit seizoen, heeft gesteund, moed ingepraat, heeft geholpen.. Zonder jullie waren we nu nog droomloos in klasse I. Wat een heerlijk gevoel om een doel te "durven" stellen. Wat een onbekend fijn gevoel om zó trots te kunnen zijn.

Hey, She made it, She´s te world´s greatest!!

Groetjes, een trotse, moeie, zieke maar vooral gelukkige Mandy die met plezier terugkijkt op een seizoen met grote up´s en helaas ook veel down´s, maar met een kanjer van een afsluiter.

Allemaal gefeliciteerd (ook degene die er gister niet waren; gefeliciteerd met dit superseizoen, want ik heb alleen maar positieve verslagen gezelen), en in het bijzonder Saskia en Latoy, bedankt, zonder jullie waren we na 37 km al gestopt..

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:11

zeker op naar de fasna. en die is maar 7 km meer dan je nu gereden hebt! de fasna is namelijk ergggg leuk!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:17

Hey superbikkels, jullie hebben het toch maar mooi gehaald! En nog niet eens als laatste binnen, dus die prijs ging ook nog aan jullie neus voorbij. Tong uitsteken

Ik vond je er bij de vetgate al niet zo florissant uitzien, maar nu begrijp ik ook waarom. En dan is het helemaal een prestatie om zo'n afstand goed uit te rijden. Idd op naar de Fasna, dat is maar een klein eindje meer!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 19:22

Daarom, en dan kan ik toch zeggen: we hebben een klasse III gereden Tong uitsteken

Tsja, het leek me inderdaad wel leuk om eens de "turtle-prijs" te halen, dacht het ook even echt gehaald te hebben, maar er bleek er toch nog een achter ons te hebben gezeten.

Vergeet ik haast te zeggen: we zijn als 9e van de 10 goedgekeurde combinaties geeindigt met een snelheid van 11,36 km/u Lachen

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:26

OK dan! Gefeliciteerd!! OK dan! Echt super, 74 kilometer! En die fasna trail is, net als wat gerritje zegt, maar 7 kilometer meer dus dat gaat helemaal goedkomen. Lachen Vind je echt een harde, ziek zijn en toch nog starten... knap hoor!

Groetjes, Denise

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 19:29

Tsja, soms is je wil groter als je verstand Lachen Daar kan Saskia over meepraten.. Dank jullie wel, in elk geval Lovers

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:29

Toch knap hoor, om er gewoon voor te gaan terwijl je helemaal niet lekker bent! Mooi verslag ook!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:52

Super zeg! Ech een geweldige prestatie als ik het allemaal zo hoor!

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:15

Een superprestatie!!!
Gefeliciteerd en veel succes en plezier volgend seizoen Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:27

Super Mandy!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:28

suoer gereden!!! gefeliciteerd

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 22:03

Dank Dank Dank Lachen
Ik kom net terug van stal. Mevrouw staat er frisjes bij; ziet er goed uit. Goed gegeten, goed gedronken, nette temperatuur. Ze loopt niet helemaal soepel, heeft al een portie spierpijn, maar daar maak ik me geen zorgen over. Het komt niet vanuit de hoefkatrollen in elk geval. En, vergeleken met de spierpijn die ik heb loopt ze als een zonnetje Lachen

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:41

Hartstikke goed gedaan meid!!! Echt super!!! OK dan!
Volgend jaar gewoon de 81 rijden. Maar 7 km meer en een vetgate extra! Dat gaat helemaal lukken, dacht ik zo.
Nogmaals super! Geef maar een extra dikke knuffel aan je dravertje Lachen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:51

Hee Muts!! Super hè, van onze slachtpaardjes, en wij ziek meeliften! Achteraf was het wel lachwekkend hoor, ik ben trouwens best beroerd nog steeds, ik heb het idee een voorhoofdsholteontsteking te hebben dus misschien toch maar eens naar de dokter???
We hebben in ieder geval met genoegen met jullie samen gereden en wij hebben ook als streven de fasna, dus sluit je aan bij de kletsclub! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! En onze paarden liepen echt lekker met mekaar! Het enige waar ik toch echt van baal is dat we nu afgekeurd zijn op de rottige 2 hartslagen, ik weet wel dat het door dat te weinig koelen komt en dat Latoy er super bij staat, maar toch...het is een wedstrijd en ik had toch erg graag in de uitslag gestaan, daar doe je het toch voor anders had ik de recreatierit wel gereden!!
Wel weet ik dat Latoy het in ieder geval kan en ik was ook erg blij met de A's voor de locomotie, je weet het maar nooit hè met die artrosepootjes!
Maar ik denk dat we er vanaf nu maar mee op moeten houden onze paarden "slachtpaarden" te noemen want ze bewijzen ons toch elke keer weer het tegendeel!
En je hoeft me zeker niet te bedanken hoor want jij was vast niet gestopt op 37 km!!! Gefeliciteerd nog een keer en ook jij nog beterschap!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 09:55

P.S Het rare is dat ik weer geen spierpijn heb, terwijl ik me na de rit een gebroken mens, hahahaha, voelde!! Mijn naam is niet voor niets Mazzeltje!1

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:20

Goed gedaan Mandy! En Neef natuurlijk ook.
Inderdaad volgend jaar kom je gewoon met de kletsclub klasse III rijden op de fasna trail.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 11:58

Van harte gefeliciteerd
Ik heb respect voor je zoveel km afleggen als je ziek bent.Ik weet dat ik zelf helemaal naar de getver was na de 26 km van Katwijk.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 12:43

God, ik benijd je, Sas. Ik kom amper de trap op, mijn kuitspieren lijken veel te kort voor mijn onderbeentjes Lachen Elke keer als ik in beweging moet komen begin ik met een kreun.. Toch ook maar de sportschool induiken. Straks als Navy wat rustiger aan kan doen, zal ik ook meer tijd hebben..
Ik ben gister gewoon naar school gegaan (als ik 74km kan rijden kan ik ook tot kwart pover 4 op mn gat zitten), maar vandaag ben ik lekker thuis gebleven. Stond op met een flinke koorts, begin nu ook te hoesten, en je voorspelling was juist; buikkrampen eindigen met diarree Tong uitsteken
Ik wil trouwens na de rustperiode ook beginnen met homeapathische middelen, dus ik ga binnenkort toch die wonderdokter (zo mag ik het wel noemen als ik Latoy zie gaan!) bellen. Misschien komen we dan van die Btjes af, en loopt ze ook in de winter helemaal soepel.

Allemaal ontzettend bedankt! En ik kijk uit naar de kletsclub, met Ilonka erbij hebben we nog een slachtpaard meer Knipoog Maar jullie hebben gelijk; dat zijn ze allang niet meer. Toppers!!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:45

heel goed hoor van je dat je hebt doorgezet OK dan! OK dan!