Eerste endurance wedstrijd en in het buitenland.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Eerste endurance wedstrijd en in het buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 21:47

De afgelopen week 'vakantie'gevierd in de belgische ardennen. De hele week les en heel veel informatie gehad van yvonne v/d velde.

Vanmorgen hebben we de vakantie afgesloten met een officiele endurance wedstrijd in Habay een klein plaatsje dichtbij Arlon.
We hebben met z'n 5en klasse 1 gereden over 27 km en het gehele parcours gedraafd. Ik had helemaal niet het gevoel dat ik al zolang aan het draven was. Ik zag het alleen maar aan de bordje met ...km al afgelegd.Rose haar harslag was voor de wedstrijd 40 en daarna 48 en wel hebben het in 2 uur en 15 minuten gedaan. OK dan!
De hele week en ook tijdens de wedstrijd heb ik ook rose gereden de topper van yvonne. Het was echt een geweldige ervaring.

Binnen twee weken krijgen we de uitslag thuis gestuurd. De uitslag telt ook mee als ik me later ga aanmelden bij de DER om te gaan starten.
Staat wel stoer je eerste klasse 1 wedstrijd gereden in het buitenland Haha!
Laatst bijgewerkt door wodan op 10-08-03 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Wodan en ik onderweg in de M2


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 22:34

[quote="dimmelim"]

Hoe vond je het verder?

Ja het was echt heel erg gezellig. We hadden een leuke groep en allemaal konden we goed rijden. Yvonne had dan ook haast niks op ons aan te merken.Ik kreeg ook het idee dat ze doordat wij goed konden rijden zij zelf de probleem paardjes mee kon nemen tijdens de ritten, misschien klinkt beatle je wel bekend.
Behalve dan het leren rijden in 'zweefzit'. Ik heb echt genoten daar van de omgeving en de theorielessen over het grondwerk en endurance.
Ik heb ook tegen yvonne gezegt dat ik over twee jaar zeker terug kom alleen dan met mijn eigen Wodan. Kijken hoe snel die went aan vreemde bodems.
Wat die wedstrijd betreft zei yvonne dat als ze moeilijk gaan doen over het meetellen ervan, we contact met haar opmoesten nemen dan zou zij het wel regelen ,maar dat duurt voor mij nog wel even. Haha!
Kortom ik heb net als alle anderen die zijn geweest ontzettend genoten.

Wodan en ik onderweg in de M2

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 08:37

Ja die is echt knetter en dan te bedenken dat ze die al 3 keer van de slager heeft gered en twee weken terug heeft ze op hem 120 km afgelegt, nou zelfs yvonne had dat eigenlijk niet meer gedacht.

Wodan en ik onderweg in de M2

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 22:04

pmarena schreef:


Maarreh... zweefzit ? Wasdat Verward


Ik ga het proberen uit teleggen maar het is voornamelijk een kwestie van voelen. Zweefzit in een tusseninnetje van zitten in het zadel en verlichte zit bij het springen.
Je moet recht op je paard blijven zitten als je een berg op/af gaat en daarbij iets uit het zadel komen en je vangt de 'schokken'op met je heupen, knieen en enkels. Het meeste gewicht van jezelf komt op je bovenbenen te liggen en verder blijf je iets uit het zadel als je de berg op/af gaat. Hierdoor kunnen de paarden beter hun balans vinden en gemakkelijker naar beneden lopen.

Deze zit pas je pas toe als het echt stijl wordt voor je paard, dus niet bij van die kleine bergjes als hier dat moet je paard met een ruiter die gewoon aan het lichtrijden is gewoon kunnen belopen.

Wodan en ik onderweg in de M2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker