endurance holten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:11

Zo te zien komen er een hoop Bokkers naar Holten, gezellig! Een aantal stalgenootjes van Susan en mij rijden ook mee, die willen wel eens weten hoe zo'n wedstrijd in hun eigen 'buitenrijgebied' er aan toe gaat. Voor hen heb ik laatst wat praktische dingetjes over deze rit en waar je aan moet denken bij je eerste endurancerit (kleding, tuig, grooms) in een documentje gezet . Stuur me even een PB met je emailadres als je dit documentje ook wilt hebben!

Overigens ben ik er zelf uiteraard ook bij: Retje en ik gaan de 55 km rijden.


mazzeltje schreef:
Ik wil ook in Holten Klasse 3 gaan starten, maar ik heb dan wel Holten 2004 in gedachten...


En laat ik nou hetzelfde in gedachten hebben... Ik wil eerst volgend jaar eens wat wedstrijden in de 60 en 70 km rijden (Zelhem, Laag Soeren). Maar als dat lekker gaat, dan ga ik net als jij over een jaar in Holten voor de klasse 3! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:16

Start, vetgate & finish idd op de manege van de Paltheruiters in Haarle.

Er zijn vijf afstanden en de routes lopen globaal van Haarle richting de weg van Holten naar Rijssen, dan richting Nijverdal en weer terug naar Haarle (en/of andersom).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:23

Op naar Holten! De klasse 2 was daar trouwens oorspronkelijk 53 km maar is 55 km geworden. Scheelt maar 2 km, maar toch handig om te weten!

Sas, mooi dat je de 81 gaat rijden! Moet toch lukken allemaal? Die Berg overwinnen jullie wel, en de rest is een eitje! *LOL*

En Faas, ook jullie gaan het best redden op de 37. Ik heb 'm vorig jaar gereden en was er naar mijn gevoel zo doorheen. Maar ja, thuisterrein hè... Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:06

mazzeltje schreef:
Weet iemand of er bij de klasse 3 in Holten individueel gestart wordt of toch een massa start??


Voor zover ik weet is er in Holten helemaal geen plek voor een massastart. Je start namelijk over een heel smal paadje vanaf de ingang van de binnenbak richting berm en dan richting Berg. En dat is zelfs dit jaar een staptraject, als ik me goed heb laten informeren. Kan best zijn dat er een 'stap-massastart' is. Maar eentje waarbij iedereen meteen kan 'wegspurten' is er zeker niet, daar leent het terrein zich niet voor.

Gefeliciteerd trouwens! Party!!

Faas, dat gaat zondag gebeuren!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:55

Wow, dat zijn er veel in de klasse 3! Cool

Mooi dat het zo geregeld is, dan starten jullie dus in het bos? En zo'n verplicht staptraject vind ik zelf erg mooi meegenomen, ook goed om de hartslag op peil te krijgen.

Ja idd, dat zijn nog eens rijtijden... Is dat eigenlijk nog wel leuk? *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:10

Arabendu schreef:
Trouwens wel een zwarte emmer met in grote witte letters RET gespot in Wittelte...


Die emmer hebben we al twee keer per ongeluk op een vetgate of P/A achtergelaten. Best grappig wanneer er dan later onderweg iemand naar je roept dat je je geen zorgen hoeft te maken om je emmer aangezien hij/zij die voor je heeft meegenomen. Het boemerang-effect, komt altijd terug. Denk dat ik voor Holten mijn hooibak en zadelbokje ook maar van 'RET' ga voorzien. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:02

mazzeltje schreef:
Waar ik me zorgen over maak is vooral Latoy's eet en drink gedrag, want als ze dat net zo slecht blijft doen als in de klasse 2, wordt het niks! Maar ja, dan weten we dat ook weer, maar ik ben in mijn achterhoofd toch bang dat ik mijn paard wat "aandoe" met mijn enduranceverslaving"


Het is of ik mezelf hoor praten. Daarom durf ik ook nog geen klasse 3 aan met Ret, bang dat ik hem overhoop rijd. Hoop toch echt dat hij beter gaat eten en drinken op wedstrijden, het enige wat daarbij helpt is oefenen, oefenen en nog eens oefenen...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:46

Sas, waar haal je Paard-Fit? Het lijkt mij ook wel wat. Heb je daar zo'n spuit van het formaat wormspuit voor nodig? En waar haal je die dan, bij de veearts?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:23

Denk je dat het in een bidon kan? Is het vloeibaar, niet iets met vezeltjes enzo erdoor? Want Ret heeft zijn eigen bidon (niet de mijne, ik weiger om gras- en hooiresten te moeten doorslikken Haha!), dan moet het dus wel lukken! Lachen

Overigens kwam ik er gisteren bij toeval achter dat Ret wèl komkommers lust (dankzij Susan). Ik ga dus zo'n 10 kilo komkommers meenemen naar Holten, koop ze bij de groenteboer waar Susan altijd naartoe gaat, dan weet ik zeker dat-ie ze eet. Tong uitsteken

Maar waar mijn reactie eigenlijk voor bedoeld was: ik heb het boekje al! Gisteren persoonlijk opgehaald bij het secretariaat (lees: de ouders van Maarten). Voor klasse 1 en 2 zijn de voorkeurings- en starttijden van vorig jaar aangehouden, we hoeven dus pas na 7 uur van stal weg, scheelt weer wat extra nachtrust!

Ik ga uiteraard niet het hele boekje overtikken Tong uitsteken maar het tijdschema van de voorkeuringen & starttijden lijkt me wel handig om vast te weten:

* secretariaat open v/a 6 uur

* voorkeuring klasse 3 = vanaf 6.15 (de 109 km eerst)
* voorkeuring 55 km = vanaf 7.45
* voorkeuring 37 km = vanaf 8.45
* voorkeuring 27 km = vanaf 10.00

* start 109 km = om 7.00
* start 81 km = om 8.00
* start 55 km = van 8.45 tot 10.00
* start 37 km = van 10.00 tot 11.00
* start 27 km = van 11.00 tot 12.30

Ik heb er zin in! Vanmiddag nog even een stukje van de route rijden (alsof we dat niet al ieder weekend doen Haha!) en dan op naar 6 september! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:21

Arme Patent! En jammer dat jij nu niet kunt starten, ik miste je al op de startlijst. Nou ja, hopen dat hij snel weer de oude is, zijn jullie nog van plan om een andere wedstrijd te rijden voor het eind van het seizoen?

Ik heb vandaag samen met Mirjam en Salty een deel van de 37-km route (die overigens in vrijwel alle afstanden zit) 'geïnspecteerd'. Halverwege ingestapt (vlak bij stal), in een enorme plensbui vertrokken maar toen we eenmaal op de Berg waren, was het weer droog en zonnig. Salty en Ret hadden er allebei iets te veel zin in, wilden niet voor elkaar onder doen qua draftempo. Helaas werkte Hanifa's GPS niet omdat het zo bewolkt was, daar kwam ik gisteren al achter dus heb 'm vandaag maar thuisgelaten. Exacte afstand & gemiddelde snelheid weet ik dus niet. Alles bij elkaar wel dik 20 km gereden in iets meer dan 2 uur tijd (veel gestapt ondanks de vlotte draf). Over de Berg naar Haarle gereden, rondje om de manege en onder de Berg langs weer terug. De route ligt er mooi bij, de heide is paars en de paden zijn goed onderhouden. De Bergweg die vorig jaar zo slecht begaanbaar was is afgelopen voorjaar afgegraven en voorzien van een nieuwe bovenlaag, prima te berijden nu. Er zijn wat paden waar steentjes liggen, voor paarden zonder ijzers kan dat wat lastig zijn, maar de route gaat voornamelijk over goed begaanbaar zand.

Tip: als je de lus langs groomplaats F rechtsom rijdt, kijk dan even uit. Na die groomplaats gaat de zandweg namelijk over in zo'n 125 meter klinkerweg zonder berijdbare berm (om de hoek weer wel) en die is vooral met nat weer ZEER glad!!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:47

Ik heb startnummer 204 en hoef gelukkig ook niet midden in de nacht van huis. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:10

Ik heb de groomroute uitgeschreven en op de lijst gezet. Wie 'm alsnog als Word-documentje wil hebben, mag ff zijn of haar e-mailadres naar mij PB-en. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:45

lageveld schreef:
Zit ik daarna weer thuis en zie ik pas die mooie uitgeschreven groomroute .... op de achterkant van de kaart nota bene ....
nogmaals


Haha, ja echt? Die heb ik ook nog niet gezien, mijn kaart heb ik zondag gebruikt bij de training en bij mijn ouders laten liggen. De groomroute van mezelf heb ik met behulp van die kaart en herkenningspunten gemaakt... Dubbel werk dus, als ik het zo hoor. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:36

Jeetje, zo veel nummers om te onthouden... *LOL*

Ik ga straks alle bekenden even een geel kleurtje geven op de startlijst, en de bijschrijvingen erbij schrijven (u-huh Haha!). En roep anders even als je een bruine dravebier met een grote scheve kol voorbij ziet hobbelen met iemand in het blauw erop, want dan zijn wij dat. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:19

Ik ben over een half uurtje richting paard enzo, morgen vrij, zie jullie hopelijk allemaal zaterdag! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers