Endurance en hoefschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Endurance en hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 07:57

Beste endurancemensjes van hier,
Ik ga volgende week van die gympies voor Tjo halen bij Smit-Rijssen. Maar hoe zit dat nou met een wedstrijd, mag je die dingen omlaten bij de voor en nakeuring of moeten ze af? Paarden die op ijzers lopen mogen ze er immers ook onder laten zitten Haha! .
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.....
Viv

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:34

Hoi, ik ben een tijdje bezig met een artikel over hoefschoen, maar alleen van een andere fabrikant. Die heeft ze ook uitvoerig getest, verslag volgt nog. Maar ja volgens mij mag je het gewoon laten zitten, het is immers een alternatief voor een ijzer. Bovendien heeft het paard er alleenmaar profijt van dat hij ze draagt. Maar je zult wel een hoop bekijks hebben als je met schoenen start.
gr. Esther

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:39

Er zijn wel mensen die met die hoefschoenen starten, ik heb het vorig jaar een paar keer gezien. Maar hoe het met voorbrengen zit weet ik eigenlijk niet, ik kan me voorstellen dat ze er af moeten, omdat de arts ook de conditie van de hoef moet kunnen zien (dat je niet met allemaal brokkels op stap gaat bijvoorbeeld). Bij een paard-met-ijzers is dat zichtbaar, met een hoefschoen dek je de voet af en is dat niet meer te zien. Maar helemaal zeker weet ik het niet!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:25

Hi Viv,

Je mag ze gewoon om laten zitten. Geef even een gil als je ze binnen hebt, dan kom ik even kijken. Wil Uck deze winter ook van de ijzers af en met hoefschoenen gaan rijden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 12:51

gerritje schreef:
Hi Viv,

Je mag ze gewoon om laten zitten. Geef even een gil als je ze binnen hebt, dan kom ik even kijken. Wil Uck deze winter ook van de ijzers af en met hoefschoenen gaan rijden.


Ik ga ze vrijdag aan laten meten, ik ga gillen als ik ze heb!
Ben heel benieuwd....
Ga ze in Hoenderloo (wk 34) metene testen, hihii dan ga ik met deniese trainen (met stella dr andere verzorgpaardje) voor holten en leersum.

Viv

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:21

Volgens mij rijd Fasel ook met hoefschoenen?

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:05

Kom ik een keer op Wedstrijden terwijl ik zelf geen wedstrijden rijd kom ik wel allerlei interesante dingen tegen.
Ik wil met Dennis waarschijnlijk een keer een Klasse I rit starten maar wil hem dus niet beslaan omdat hij zulke mooie harde hoeven heeft. En wil dus hoefschoenen voor hem mocht het zo ver komen. Ik ben erg nieuwsgierig naar iedereens ervaringen met die dingen.

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:40

ik weet niet zeker of het nou wel of niet mag met de keuring.
maar laatst moest ik wachten bij de nakeuring en die persoon voor mij moest de hoefschoenen dus wel uit doen bij de keuring.
dus hoe het nou precies zit weet ik ook niet.
men zegt altijd kaal aanbieden.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:45

Ook ik ben wel benieuwd naar hoe en wat bij de keuringen. Maar dat zal ik vanzelf wel zien.
Twee weken geleden heb ik ook bij Smit in Rijssen de hoeven op laten meten.

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:07

annalynn heeft met ilonk meerdere wedstrijden met hoefschoenen gelopen. vraag het haar. ik heb haar gewoon zien voordraven met de schoenen aan. Het zou toch vreemd zijn dat je die uit zou moeten doen. Ze zullen wel ven vreemd kijken maar het is gewoon alternatief beslag hoor.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 01:42

Laten we het anders zeggen, het mag niet het MOET. Als je met schoenen wilt rijden moet je ook met schoenen voor- en nakeuren! Dus niet mee voorkeuren en dan zonder rijden, dat mag niet. En ook niet zonder voordkeuren en dan met rijden. Aan is aan.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 07:38

Ganna schreef:
Laten we het anders zeggen, het mag niet het MOET. Als je met schoenen wilt rijden moet je ook met schoenen voor- en nakeuren! Dus niet mee voorkeuren en dan zonder rijden, dat mag niet. En ook niet zonder voordkeuren en dan met rijden. Aan is aan.


We Lovers Annalynn!!!!!!
Hihihi, dat is supernieuws, dat wordt dus voordraven en nakeuren op nike's.....
Heb echt superveel zin in morgen, dan gaan we naar Rijssen....
Thanx voor het antwoord!
Viv

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:32

Succes! Ook van Ilonk, die heeft er net 140 km op zitten. We zijn via de Veluwe van Rheden naar Ommen gereden. Samen met Tonkie en haar IJslanders.
(Ja ik was ook in de vetgate op de Fasna Knipoog)

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:37

he wat leuk. In hoeveel dagen hebben jullie het gedaan?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 15:09

Ganna schreef:
Succes! Ook van Ilonk, die heeft er net 140 km op zitten. We zijn via de Veluwe van Rheden naar Ommen gereden. Samen met Tonkie en haar IJslanders.
(Ja ik was ook in de vetgate op de Fasna Knipoog)


Wauw 140! Toch niet 1 dag hoop ik?
Ja sie je wel, ik dacht al bekend gezicht maar jullie waren zo druk bezig en wij moesten weer haasten naar post 2 (dat kun je hebben als moeder van de voorzitster van de Ucky fanclub (Tjody) Haha! )
Volgende keer beter (Holten?).
Viv

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:46

Nee niet op 1 dag. In drie dagen. De eerste dag 45 km, de tweede zo'n 55 a 60 en gisteren nog even 35. Ilonk is nu toch wel een beetje moe hoor...
Het ging al weer een stuk beter toen ik haar onder de slang zette, het is ook zo warm in het land. Maar ze heeft er niet van geleden.
Leuk hoor zo'n tocht rijden.

Ilonk is ook Uck fan hoor! Ik geloof dat ze de PR doet in haar vrije tijd Knipoog