endurance Onstwedde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

endurance Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 22:57

Oeps.... ik ga spijbelen 21 Juni....eigenlijk heb ik dan mijn laatste college homeopathie voor het examen wat een week later is, maar ik heb besloten toch endurance Onstwedde te gaan rijden!!!
We gaan proberen onze tweede klasse 2 uit te rijden, ik vind het best wel ver maar we gaan het gewoon proberen en als Latoy niet goed aanvoelt stop ik er mee, mijn paardje gaat altijd voor nietwaar.
Ze moet er wel 3 uur voor op de trailer staan heen en terug en dat is beslist niet haar hobby, dat is dan wel weer vervelend...
Wie doen er nog meer mee in Onstwedde? en misschien kunnen we eens kennismaken!!! ik heb er echt zin in!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 08:58

Wij gaan ook onstwedde rijden. Het schijnt een makkelijke route te zijn. Lekker vlak. Mijn moeder gaat haar debuut maken in klasse 2 op Uck en ik ga rijden op Nasir. Die gaat daar zijn eerste klasse 2 lopen. Ben benieuwd. Wij komen vrijdag avond laat aan en overnachten op het terrein.
Tot onstwedde.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:43

Ik ben er niet bij. Was leuk geweest om daar 60 km te starten i.p.v. in Zelhem (die afgelaste wedstrijd). Maar ik ga dat sowieso nog niet redden met mijn pootje. Komt bij dat mijn grooms de hele week helpen op de Almelose Ruiterdagen (ik zit dat weekend dus zonder) en ik ga me daar nu ook nuttig maken. Wordt in Almelo vast ook gezellig, zijn veel leuke Bokkers. Maar ik wens jullie veel plezier en succes daar in het hoge noorden! Party!!

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 12:01

Ik ben dar ook van de partij, met onze "eeuwige" fjord. Party!! Party!! Party!!
Vidn het nog iets te cru om dan al een klasse II te proberen, eerst maar weer eens voelen hoe ze loopt op de wedstrijd. 't is de eerste voor ons dit jaar. Wil in Wittelte wel een klasse II gaan proberen, maar idd ook alleen als het goed gaat --> anders kap ik er mee.!

Misschien zullen we elkaar wel meeten daar, maar meestal ben ik op een wedstrijd zo bezig dat ik daar niet meer aan denk (verkeerd...'t is een endurancewedstrijd! Frusty ) maar 't is toch zo... Heb geen vaste grooms, dus ook die moet je dan weer instrueren, Schijnheilig ach ja..

Misschien tot dan!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 16:18

heeee Merel, wij kennen elkaar....we stonden vorig jaar naast mekaar in Onstwedde!! ik had dat grote paard wat liep te draven in de paddock!!! Ik had je nog gebelt vorig jaar over Ommen, weet je nog? ik heb je daar overigens niet gezien, deze keer beter!!
Ennuh Gerritje, wij gaan ook de avond van te voren, kunnen we ons even netjes voorstellen hihi!

straus
Berichten: 129
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 18:54

Sabine ( Ljostar hier van bokt) en ik doen ook mee. Wij doen mee in de kennismakingsklasse met een fjord en een haflinger. Het is voor mij de 2e keer en voor Sabine de 3e keer. In Laag Soeren ben ik laatste geworden, kijken of ik nu een plaatsje kan opschuiven. Haha! Ik heb er nu alweer zin in, alleen het duurt nog zo lang.

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:59

straus schreef:
Sabine ( Ljostar hier van bokt) en ik doen ook mee. Wij doen mee in de kennismakingsklasse met een fjord en een haflinger. Het is voor mij de 2e keer en voor Sabine de 3e keer. In Laag Soeren ben ik laatste geworden, kijken of ik nu een plaatsje kan opschuiven. Haha! Ik heb er nu alweer zin in, alleen het duurt nog zo lang.


dat je laatste bent geworden is toch niet erg?
je hebt hem wel uitgereden Haha! en nog goedgekeurd ook

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 21:00

wij komen ook naar onstwedde.
het is voor ons de eerste keer dat we daar rijden, maar lijkt me wel leuk.
wel een heel eind erheen maarja, we komen toch de dag ervoor.
dus ook wij slapen daarzo.
hihi zie ik eindelijk nasir eens hoor gerrita.
voor degene die ook komen, tot onstwedde

straus
Berichten: 129
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 21:04

Citaat:
dat je laatste bent geworden is toch niet erg?
je hebt hem wel uitgereden en nog goedgekeurd ook


Dat geeft ook helemaal niets. Ik vond het geweldig en ik was inderdaad al trots genoeg dat hij goedgekeurd werd. In Onstwedde gaan we ervoor dat ook Sabine op de uitslagenlijst voorkomt.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 22:32

het wordt nog druk met al die bokkers!!! en allemaal al vrijdag aanwezig, vorig jaar waren er maar weinig deelnemers maar ik hoorde van Frida (organisator) dat het dit jaar al heel wat drukker wordt, ik vond het er erg gezellig vorig jaar!!!

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 13:16

ja word inderdaad nog druk.
maar hoe meer mensen des te gezelliger toch.
ken alleen niemand verders, alleen gerrita die ken ik.
dus zal waarschijnlijk de rest straal voorbij lopen Bloos oeps.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 14:08

Enne ik doe mee met Ilonk natuurlijk. Klasse II he Saskia?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 15:29

Zo is het!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 15:35

oh ja Ganna, heb je gezien dat er een foto van ons staat op de website van de sprengenrit?? Ik zat er naar te kijken en dacht HEEEE een fjord en een grote joeperd... heeee dat zijn wij!!! was wel grappig!!!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:27

oh dan ga ik meteen even kijken

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:16

arabianfrend schreef:
KNIP KNIP hihi zie ik eindelijk nasir eens KNIP KNIP{


Hihihi, ja dat wordt eens tijd he. Ben beniewd hoe hij klasse 2 gaat oppakken. Hij is echt leuk. Wat bof ik toch. Twee leuke paarden om te rijden. Echt super.

Met wie kom jij?

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:26

gerritje"]
[quote="arabianfrend schreef:
KNIP KNIP hihi zie ik eindelijk nasir eens KNIP KNIP{


Hihihi, ja dat wordt eens tijd he. Ben beniewd hoe hij klasse 2 gaat oppakken. Hij is echt leuk. Wat bof ik toch. Twee leuke paarden om te rijden. Echt super.

Met wie kom jij?
[/quote]

jaaaaaaaaaaaaa zo een ken ik er nog hihi ikke zelf.
ben ook een bofkont met mijn rustige arabiertjes.

ik kom met fadilah.
applause mag lage vuursche gaan lopen.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:20

Ik kan helaas nog niet mee doen. Salty heeft 3 weken geleden een flinke snee in haar kroonrand gekregen en nu heb ik er net weer 3 keer op gereden.
Ze voelt goed aan, maar ik moet wel weer aan haar conditie gaan werken. Nog even een stapje terug in de training dus.
Maar....ook ik zal dan in Almeloooo rondlopen en misschien zelfs wel met mijn paard!

Ljostar
Berichten: 48
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:51

Ik doe dus ook mee samen met Wendy en Straus. Dit is de laatste keer in de kennismakingsklasse en wil nu graag met een goede hartslag binnenkomen. In Laag Soeren had Ljostar 66 bij binnenkomst en tien minuten later toen ik terug kwam, werd hij vrij onrustig omdat er net allemaal paarden over de finish kwamen. Dus toen had hij een onregelmatige hartslag van 62. Heeft er nog iemand tips om het in Onstwedde beter te laten verlopen? Ik heb al gelezen dat oren masseren helpt?

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:12

je kunt bij niset (equestrian nomands) een harslag meter huren per week. Dan kun je thuis eens uitproberen wat er nodig is voor je paardje. Ga op tijd stappen (2 km van te voren), goed koelen en inderdaad de oren masseren (helpt bij Uck=fjord). Er naast lopen helpt ook, singel even een gatjue losser (denk er wel aan dat je op je paard met zitten als je de finish overgaat).

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:27

kan iemand mij mischien wat meer info geven over die endurance?
ik zit hard te denken om een keer mee te doen,maar dan wil ik wel wat meer weten!Op de site van de Dutch Endurance Ruiters heb ik al gekeken,maar ik wil wat meer info over die wedstrijd zelf,zoals waar het presies is enzow.

Ljostar
Berichten: 48
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:22

Hartstikke bedankt voor de tips. We gaan ze allemaal uitproberen tijdens Onstwedde. Ik heb momenteel de hartslagmeter van mijn vader in bruikleen. Deze hartslagmeter gebruikt mijn vader met hardlopen en hij blijkt dus ook prima te werken bij het paard. Op de wedstrijd krijg ik de hartslag alleen veel moeilijker omlaag dan wanneer ik thuis aan het rijden ben. Alle paarden en drukte tijdens zo'n wedstrijd lijken toch wel een behoorlijke invloed te hebben op Ljostar. Hopelijk helpt het om gewoon vaker wedstrijden te gaan rijden...

Ljostar
Berichten: 48
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:25

luna_cockie schreef:
kan iemand mij mischien wat meer info geven over die endurance?
ik zit hard te denken om een keer mee te doen,maar dan wil ik wel wat meer weten!Op de site van de Dutch Endurance Ruiters heb ik al gekeken,maar ik wil wat meer info over die wedstrijd zelf,zoals waar het presies is enzow.


Waar een wedstrijd precies is kun je ook vinden op de site van de Dutch Endurance Ruiters. Je moet dan, dacht ik, kijken onder 'wedstrijden' en dan 'seizoen 2003' en dan zie je een overzicht van alle wedstrijden dit jaar.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 10:59

Hoi Ljostart,

Inderdaad helpt het om meerder wedstrijden te rijden. Ilonk weet nu ook dat ze niet gek moet gaan doen als ze ingehaald wordt. Maar lekker door moet dieselen, en dat doet ze nu ook.
Wat ook heel veel scheelt in HF is één tempo rijden. Niet hard en zacht draven maar gewoon een constant tempo van bijvoorbeeld 15 km/uur draven. Ik zie aan Ilonk (en de HF meter) dat ze dan in een "steady state" raakt en haar HF vrijwel gelijk blijft hoe lang ik ook draaf. Uiteraard was dit hoe-lang-ik-ook-draaf in het begin 15 minuten en nu een uur, dat bouw je op.
Inderdaad voor de P/A en finish eraf, en de singel wat losser, en lekker koelen, ook tussen de billen en de binnenkant van de achterbenen, daar zitten lekker grote aders. En ruim op tijd (200-500 m) voor de finish er weer op, als je opstijgt stijgt de HF ook.
Heel veel succes en tot in Onstwedde!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:25

Ik doe ook mee, kennismakingsklasse (m'n allereerste endurance), maar ik moet het opgave formulier nog opsturen (gaat goed komen).
Zou gaaf zijn als het ook nog eens een boktmeeting wordt!