Endurance Laag Soeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Endurance Laag Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 10:42

Wie gaat er starten in Laag Soeren? De wedstrijd ligt niet in een verboden gebied dus gaat gewoon door. Joepie. Ik ga de 70 km rijden met Uck.

Geniet van de dag


gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 11:58

He Ka, als je wil mag je ons wel groomen. Ik rij zelf met Uck (nasir blijft thuis) en Pieter rijdt met me mee met Masja. Ik heb nu een groom en van mijn vaste clubje heb ik nog geen reactie. Vandaag pas aangegeven dat ik ga starten. Dus mocht je zin hebben om een oude man (pieter) en mij te groomen dan ben je van harte welkom!

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 12:22

doe ik, afgesproken! Fijn want een van mijn twee vaste grooms kan niet. En we hebben toch een vetgate met 2 paarden. Ik zet het gelijk even op de andere lijst. Alvast bedankt!!!

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-03 12:42

Gezellig. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 09:59

Hi Annalynn,

Hoe zwaar is zwaar. Kun je het vergelijken met de duinen van Katwijk en dan continu zo'n terrein of ook is het minder zwaar? Ben benieuwd.

Geniet van de dag


gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 12:37

kijk maar even op de site van het min. lnv. Daar staat:Compartimenten C, D en H
In de compartimenten C, D en H is het deelnemen met één- en evenhoevigen aan markten, verkopingen en veilingen, tentoonstellingen, keuringen en andere evenementen alleen toegestaan als de één- en evenhoevigen afkomstig zijn uit compartimenten C, D en H. Het verbod is niet beperkt tot dieren van bedrijven waar pluimvee wordt gehouden, maar geldt voor alle één- en evenhoevigen.

Dus enkel paarden uit dit gebied mogen deelnemen aan de wedstrijd.

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-03 13:20

Uck is inderdaad wel het een en ander gewent. Was gewoon benieuwd of ik meer voor mijn kiezen zou krijgen dan anders. Ik rij toch rustig om het uit te rijden. Goede voorbereiding op de 80 km in juli.

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-03 11:37

We zullen naar je uitkijken achter de bar. Inderdaad goed besluit, persooonlijk zou ik voor het eerst ook niet meteen 39 km gaan rijden. Maar ach achter de bar kun je ook de DER gezelligheid meemaken.

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 09:25

het was super. erg goed georganiseerd. Wij zijn zaterdagmiddag er al naar toe gegaan. uck lekker in een paddock en ik heb op een zoldertje boven de paarden geslapen. Was ook wel grappig. Voor het slapen hebben we met een aantal endurance ruiters zitten kletesen en kwamen er allerlei leuke verhalen naar boven. Zo ook over trailer laden. Ik zeg nog ach Uck di eloopt altijd zo achter me aan de trailer in. Wel op tijd gaan slapen, de hele nacht regen en nog eens regen. Maar zondag was het goed weer. Na lekker onbijtje uck laden. Ja wat nou, denk je dat ik de trailer in ga, ik ga me even los rukken en dan een lekker rondje volle galop over het terrein. Euhh gerrit wat zei je gisteren nou over laden....
Maar goed, op tijd op het wedstrijd terrein. Uck laten keuren. Alles was goed. toen alles klaargezet in de vetgate. kwart voor negen los gaan stapen en om negen uur was de massa start die dit keer uiterst rustig verliep. Het eerste gedeelte van de route was echt BAGGER..... hmmm maakte me niet gerust voor de rest van het parcour. 71 km door de blub is nou niet echt super . maar de bodem werd snel beter. En wat een mooie omgeving. Het eerste rondje (was dezelfde oute als klasse1) was prima te doen, er waren een paar slechte stukken. Door alle regen was het denk ik minder zwaar dan anders want echt mul duinzand was er niet. in de vetgate kwam Uck al binnen met een hartslag van 60. Dus even zadel eraf, wachten op pieter wara ik samen mee reed en de paarden aanbieden. Alles goed. DUs toen even lekker uitrusten, paardjes eten en wij eten./ Ik had super grooms die alles verzorgen. Echt blij mee. Uck werd schoongemaakt, nieuw denkje onder het zadel en ze gingen even lekker stappen met Uck. Na 45 min. rust op naar het tweede rondje. nog 32 km te gaan. Dit rondje is de dagtocht nummer 7 van de veluwe trail. En die is echt behoorlijk zwaar als je dit soort terrein niet gewent bent. Ik zag de hartsalg van Uck regelmatig naar 168 gaan. (annalynn, na de zomer kom ik daar wel eens bij je rijden voor de training). Het ging namelijk echt heuvel op en af. Stijl naar beneden en veel paden die echt glad waren dus waar je erg rustig naar beneden moest. Maar MOOI, oh wat is het daar mooi. Sommige stukken gaven ons echt het gevoel op vakantie te zijn. Uck had er echt zin in. Op de laatste 10 km rook hij de stal weer ??? want ik moets er echt aan werken om hem bij me te houden. eerste 39 km hebben we afgelegd met een gem. van 11.80 en de laatse 32 km met een gem. van 10.8 totaal kwa, het uit op een gem. van 11,21. Bij binnen komst had Uck een hartslag van 88. Pieter en ik zijn hand in hand met ene volle draf binnen gekomen. Erg leuk. Toen op naar de nakeuring. Toen ik naar de nakeuring ging had uck 56 pecies goed dus. Maar meneer ging even lekker staan slapen (we moesten even wachten) en toen had hij 40. Echt super. Ja we zijn dik tevreden.

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 10:19

mmmmm ik heb jullie niet gezien. Maar wellicht ene volgende keer. Tip om de hartslag goed te hebben bij de finish, ga op 2 km (uiterlijk 1 km) voor de finish stappen. Liefst ook een stuk ernaast lopen. Daalt de hartslag prima mee.

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 15:11

wat ook wil helpen is het masseren van de oren. Zi ebij uck (fjord) dat zijn hartslag daar goed van daalt. verder goed koelen en trainen. In de eerste jaren had uck ook 2 km stap nodig. Nu red hij het met 1 km stap.

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 15:12

Alvaron"]
[quote="Karin schreef:
en Alvaron: je was er toch wel! *LOL*


Ja, inderdaad! Was nog even komen kijken, en ben nog maar even bijgesprongen in de keuken/bar omdat het ineens toch wel druk werd.

Leuk je ontmoet te hebben!
[/quote]

heb je kort blond haar en had je een donker kleurig t-shirt aan? Stond namelijk bij de bar en toen vroeg iemand aan de barvrouw zal ik even bijspringen, was jij dat?

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 08:53

Alvaron schreef:
Ja, dat klopt! Dat was ik! Ben toen maar even met een dienblad lege kopjes en glazen gaan ophalen. Dacht dat ik Karin herkende van foto's en dat bleek ze inderdaad te zijn. Heb haar dus even gesproken, maar verder niemand.

Stond jij soms naast mij?


Ja aan de rechterkant aan de bar. Hihi, toch elkaar ontmoet maar niet bewust. Tot de volgende keer.

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 08:54

straus schreef:
Citaat:
.



Gerritje, heeft Uck toevallig lange manen en had hij daar zondag vlechten in?????



Ja Uck heeft lange manen die ik altijd invlecht bij de wedstrijd. Maak lange vlechtjes die naar beneden hangen.

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 11:32

jep, het was voor hem erg warm in de binnenbak en dan moet ik hem echt goed koelen om zijn hartslag naar beneden te krijgen. ik had een groom mee die veel ervaring had en die zei niet nodig maar ik ken uck en die is niet blij met warmte. Het was er een beetje benauwd en dat doet hem geen goed. Dus vandaar veel water over het beestje.

Gaan jullie nog meer wedstrijden rijden?
Altijd leuk die koudbloeden in de endurance!

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 12:11

Hi Djilan,

Ze geven wel vaker een B als je paard schiefels heeft. Had ik in Katwijk met Nasir ook, daarna niet meer. DUs ligt ook een beetje aan de vet. Het kan namelijk zijn dat een schiefel (ligt er ook aan waar deze zit) met rijden geveoelig wordt als er bijv. pezen langs gaan. Daarom B dus even een extra check. Maar vreemd is het wel hoor. Dat als de locomotie gewoon goed is je wel een B krijgt. In Katwijk ging de vet. er echt in knijpen, ja dan tilt hij zijn poot wel op. Zou ieder paard doen. Maar goed een extra drafje voor de zekerheid bij de p/a is toch niet verkeerd. Als je paard goed is loopt ie daar zo doorheen.

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 12:13

Ljostar schreef:
Ik heb ook niet gezien dat er een haflinger in de trailer naast ons stond. Volgende keer toch beter opletten...
Dat stuk 'uitstekend bot' wat ze bij Ljostar had gevonden was trouwens een schieffel. Ook had hij een stijle beenstand waardoor hij een B had. Vorige keer (toen ik voor het eerst mee deed in KWB) heeft helemaal niemand hier wat over gezegd en was alles goed. Dus was wel even schrikken dat er nu ineens allerlei dingen werden opgemerkt over zijn benen. Ben wel benieuwd of hij nu op de volgende wedstrijd ook weer een B krijgt...


Dat hoeft dus niet. Ik had met Nasir op zijn eerste wedstrijd ook een B. De wedstrijdne daarn aniet meer. Ligt ook erg aan de vet. heb ik gemerkt.

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 13:06

denk dat het ook eraan ligt of ze opvallen of niet en ook aan de vet. keuren ze streng of niet. Ik zag in laag soeren dat ene fjord bij de nakeuring een rideway trot moest doen. een kl1 ruiter...... weet iemand hoeveel verschil er in slagen mag zitten bij begin en eind? Kna me voorstellen dat het voor een koudbloed best lastig is.

Geniet van de dag


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker