Naar aanleiding van endurance austerlitz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:25

kebie"]
Maarten: mijn schoenen hebben een heel klein hakje, maar ik heb chaps van BR, die een groot plakkaat onder de schoen hebben ipv een dun elastiekje. En dan blijft er van een hak weinig over volgens mij. Het rijdt wel lekker, maar om daar nou voor gediskwalificeerd te worden Haha!
[/quote]

Dit 'probleem' had ik vorig jaar in Laag Soeren. Toen werd mij vlak voor de start door een jurylid verteld dat ik 'zo' niet mocht starten. Heb gezegd dat ik niets anders bij me had en dat het toch echt paardrijschoenen waren, en na een korte blik op mijn schoenen liet hij me gewoon starten. Na de rit sprak hij me aan (informeel, ik kende hem persoonlijk Haha!) en zei: 'Geef eens een voet?' en toen moest hij idd concluderen dat mijn schoenen wel degelijk een hak hadden, die je niet zag vanwege de brede band van mijn chaps.

Overigens heb ik nu veiligheidsbeugels, dus heb ik dit probleem niet meer. Ze zijn vrij prijzig maar ik zou ze je echt aanraden. Je hebt er ook heel veel aan op 'gewone' lange buitenritten, vermoeide voeten zul je er niet in krijgen!

[quote="Laui! schreef:
Het is belangrijk dat er bij de keuring ook een jurylid staat omdat klasse II voorrang heeft, dat weten de dierenartsen niet...


En ik wist dat in eerste instantie ook niet, wel bij de controle van hartslag e.d. maar niet dat je bij de locomotie ook voor mag als je klasse 2 rijdt. Ik kreeg heel vervelende opmerkingen van klasse 1-ruiters toen ik uiteindelijk toch 'voordrong' met de melding dat ik klasse 2 reed en dus voor mocht. Alsof ik mij als klasse 2-ruiter meer voelde. Dan is het toch fijn als een jurylid even kan bevestigen dat het idd zo hoort.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers