austerlitz op superfjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

austerlitz op superfjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 11:43

Zondag vroeg eruit en op pad naar Austerlitz. Dit wordt onze eerste wedstrijd van dit jaar en heb getweifeld of ik eerst een klasse I (om erin te komen) of meteen een klasse II zou rijden. Uiteindelijk toch gekozen om meteen in klasse II te starten en dan gewoon heel rustig te rijden. Ook de voorbespreking net gemist maar ik had wel meteen contact met een haflingerrijdster die wel samen wilde rijden.

Bij de voorkeuring alles prima, alleen vondt een vet de turgor wat hoog. Maar bij het voordraven wordt dat nog eens bekeken en die vet vond dat alles prima in orde was. Toch onderweg maar regelmatig water aanbieden "just in case". Hartslag 36 en ademhaling 20. Ik had een wedje met de vet dat het 40-20 zou zijn, ach bijna goed. Met de tweede klasse II groep van start en ik ben rustigaan achteraan blijven hangen. Plinka bleef rustig en ik kon haar goed in mijn tempo laten lopen. De haflinger kon ik nergens meer bekennen. Inplaats van in een vast tempo te lopen wilde ik Plinka meer haar tempo laten lopen (sneller dus) en dan vaker stappen onderweg. Ik hoopte dat dit voor beide meer ontspannen zou zijn. Inderdaad ging al snel haar koppie omlaag en liep ze lekker los met oortjes naar voren. Na de PA/vetgate voor de eerste keer gepasseerd te zijn kwam ik de haflinger tegen die bij de start meteen een sprint ingezet had. We besloten samen verder te rijden. Weer langs de pa/vetgate en door naar de finish voor klasse II. hebben jullie daar ook die kapotte helm zien liggen, erg onheilspellend, langs de finish en door voor de laaste kilometers naar de vetgate. Bij het bordje 1 km lekker gaan stappen. En ontspannen de paardjes gaan verzorgen. Aangeboden met als resultaat 56 hartslag (net aan zeg) en ademhaling 28. Maar de arts dacht dat ze een onregelmatigheid hoorde. Hmmm gelukkig vond de tweede arts dat er niets aan de hand was maar dat je alleen een slag onwijs goed hoorde. Ook zij ze dat haar hartslag nu rond de 48 zat dus het zakte nog prima. Voor het voordraven weer een dikke A.

Deken erop en de appelmoes met electrolieten (bedankt desiree) naar binnen gewerkt en zelf wat eten en drinken. Het was erg koud daar en zelf de paardje begonnen te trillen. Dus snel nog een deken erop en wat meer gaan stappen. Op naar het tweede stukje wat voor ons idee wel heel snel voorbij was. Er reed nog een tijdje een meisje achter ons galopperde die op een gegeven moment riep: jemig, wat draven jullie hard!!! Ach dit was ons "normale" tempo. Op een kilometer voor de finish lekker ernaast gaan lopen. We hadden tijd zat om binnen te komen en winnen zouden we toch niet. Bij de finish was PLinka's hartslag dus gewoon 56!!! Ik geloofde het zowat niet. Super nietwaar. Dus lekker nog even kort afgesponsd en maar niet de koelelementen om haar benen gebruikt. Bij de nakeuring was ze al weer behoorlijk aan het draaien en keren (is ze goed in de laatste tijd) met als resultaat 52 pols en 12 ademhaling en verder alles in orde ook haar turgor..

Daarna door voor het voordraven. Staan er een man of vier op een rijtje naar je te kijken maar een keer draven en we kregen weer een dikke A. De dierenartsen waren er over eens dat dat Plinka een super getrainde fjord was en dat ze nu al hun vooroordelen over Fjorden wel overboord konden gooien. Kijk dat doet een (fjorden)mens goed.
Dus onze derde klasse II is nu een feit. Volgens mij zijn we 22e geworden van de 25 die gefinished zijn (kan nu alleen niet bij de uitslagen op de DER-site) met een gemiddelde snelheid van 10.99 km/u. Oke geen toptijd maar prima voor ons op dit moment. Op naar de volgende wedstrijd in Kootwijk (als alles goed gaat). ook de haflinger is netjes goedgekeurd en 23e geworden volgens mij. Netjes voor een eerste keer.

Groetjes Brigitte


brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 13:00

ja ik heb bokt ook sinds ontdekt maar tot nu toe alleen maar op andere verhalen gereageert. Nu het seizoen weer losgebarsten is zullen de verhalen ook wel los komen.

Hoe gaat het met de spierpijn? Ik moet zeggen dat ik na mijn eerste klasse II ook twee dagen niet lopen kon. Vooral mijn kuitspieren leken centimeters gekrompen te zijn. Heb moet bij elke wedstrijd wordt het minder. Ik had nu (eerste van het seizoen) ook wel verwacht weer veel last te hebben maar tot nu toe valt het mee. (even afkloppen). En dan die paardjes van ons. Zij hebben het meeste werk gedaan en nergens last van!!!!

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 13:07

En we zijn nu dan ook klasse III startgerechtigd. Het lijkt mij onwijs leuk ooit eens een klasse III te rijden maar nu nog niet.


brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 13:08

foutje bedankt
Laatst bijgewerkt door brig op 08-04-03 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 13:37

Hoi Viv,
Heb jij nu ok het endurance virus te pakken. Welke wedstrijden wil je gaan rijden?

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 15:08

Aan 160 km rijden moet ik voorlopig nog niet denken. Ik verschuif langzaam mijn grens een beetje. Eerst als ik ooit een klasse I uitrij.... naar go, klasse II een keertje.... en nu dan misschien klasse III een keertje. Volgend jaar ofzo.
En dan heel stiekum dromen om ooit eens 100 km uit te rijden. Dromen mag toch nietwaar? Ik denk zelf dat het slimmer is eerst nog wat kilometers te maken in klasse II en misschien te proberen 12 km/u te rijden zodat je bij de overgang naar klasse III een marge hebt en daar weer met een rustig tempo kan beginnen.
Voorlopig ben ik weer blij dat het seizoen eindelijk weer begonnen is

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 15:09

Hoi gerritje ik hoopte nog stiekum om jullie tegen te komen in Austerlitz om te zien hoe Turbofjord Ukie loopt maar helaas.

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 14:10

Ik heb een keer in het fjordenboekje gestaan en Gerrita ook en keer. Die verhalen gingen over verschillende fjorden. Ik probeer nog steed mensen over te halen met hun fjord ook eens mee te doen en te merken hoe leuk het is.

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 08:47

Hoi "Ganna" ik heb je nog een mailtje gestuurd maar ik weet niet hou vaak je die nu kan lezen. Ik heb een klein grommprobleempje in Kootwijk. Ik heb wel een groom maar een zonder rijbewijs. Zou jouw vader/groom eventueel twee fjorden willen groomen? Ondertussen probeer ik nog wat mensen te bellen maar "just in case".

Trouwens veel plezier gehad in de sneeuw?

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 12:54

vippie,

Ik zou erg graag gebruik maken van je aanbod. Dan kunn jij en mijn groom die op mijn vaders fjord in katwijk heeft gereden en die dit jaar meer wedstrijden wilt gaan rijden gezellig kletsen over fjorden natuurlijk.

Alvast bedankt voor je aanbod.

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 16:05

Gerrita heb je al gehoord dat ze in Holten twee afstanden in klasse III gaan rijden. Een van 85 en 108 km. Het begint staads aantrekkelijker te worden. Allen het ponyklassement is afgeschaft voor klasse III.

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 14:05

zeker aan die prijs voor de beste fjord houden we je.

Nu eerst maar even afwachten hoe dat gaat lopen met die kippenpest. Annalynn, ik denk dat kootwijk waarschijnlijk niet doorgaat nu er een verbod is om evenementen te organiseren. Jammer ik had er zo'n zin in.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers