Woohooooo! Klasse 3 startgerechtigd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:05

Toevallig ligt het boekje hier voor me:

Art. 2.12
Deelnemers die klasse II respectievelijk klasse III of IV gekwalificeerd zijn, hebben het recht buiten mededinging te starten in klasse I respectievelijk II. Hiertoe bestaat echter geen verplichting. (...)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:07

zoals ik het lees MAG je dus buiten mededinging starten, en anders niet. Het staat iig dubbelzinnig geformuleerd.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:09

Klopt, daar was verwarring over, ook op de ALV. En uiteindelijk is het dus op deze manier geformuleerd: 'ze hebben het recht om... maar er is geen verplichting'.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:21

Maar ik lees het nog steeds alsof je dus ALLEEN HC mag starten. Maar goed, het zal op de ALv wel duidelijk gemaakt zijn.
Vreemd trouwens, ik vind het logisch dat je na promotie niet meer in een lagere klasse voor de prijzen mag starten, wel voor training maar dan HC, of degradatie aanvragen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:29

Ik denk dat er toch wordt gedacht aan het belang van het paard. Zo lijkt me dat de 35 km klasse 1 van Lage Vuursche in juli zwaarder kan zijn dan 55 km klasse 2 van Holten in september, bijvoorbeeld door temperaturen en ander terrein. Wedstrijden in de endurance zijn niet zo makkelijk met elkaar te vergelijken als bij dressuur en/of springen. Ik snap je punt wel (als je kiest voor promotie, moet je daar ook bij blijven en de consequenties aanvaarden), maar bij endurance ligt het niet zo simpel.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:30

Daar heb ik geen problemen mee, maar dan kun je dus HC starten. Maar goed, ik zal me niet bemoeien met iets waar ik geen verstand van heb Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 17:52

Wij hebben vorig jaar (ik niet, maar paps & zusje) in klasse I verschillende prijzen weggekaapt. Eerst mocht mijn zusje nog niet in n hogere klasse, maar de paarden hadden het allemaal al gedaan en paps ook. Alleen zij moest nog promoveren. In Katwijk moest ik vanwege Jopie nog klasse I starten en mijn paps ging daar ook kl I starten (gezellig én kl 2 is érg zwaar) en werd 5e. Het is niet echt fair tegenover de beginners om de prijzen weg te kapen, maar na drie keer rijd je net lekker mee en gaat het goed en kun je dus voor de prijzen gaan rijden. Dat is dan ook wat iedereen doet.
Op een gegeven moment wordt je het wel zat en dan ga je toch voor een grotere uitdaging. Ik vind het persoonlijk ook flauw om zoiets te doen. Nu moeten we nog iig 2x klasse II starten met Patent om hem te promoveren, maar om daarna gelijk kl 3 te gaan doen... kweenie...
Ka, je hebt gelijk, het is wel redelijk eerlijk verdeeld, maar voor ons is Zelhem niet te doen bijvoorbeeld. De wedstrijden bij ons in de buurt zijn allemaal 50ers (KWB uitgezonderd, maar dat was vorig jaar nog zo'n 50 km dacht ik). Het is voor onze paarden (en ook voor onszelf) het fijnst om thuis te slapen en dan s ochtends vroeg te vertrekken. Dit kun je niet eeuwig en altijd blijven opbrengen (Kl 4 is dag v/t voren voorkeuren en dag erna nakeuren), maar voor de eerste klasse 3 wedstrijd(en) is het wel het fijnst. Dus in LV willen we dan kl 3 gaan starten en evt in KW(B) of op de Fasna, dat is nog enigzins te doen... (toekomst muziek, want voorlopig gaan we KW en Leersum kl 2 doen)

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:00

Ja, dat was voor mij wel raar, pappa had altijd gezegd: we komen niet om te winnen, nou ik werd eerst 5e toen 2e en toen 1e!!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 18:04

Dit topic is er helemaal doorgeglipt bij mij. Maar alsnog van harte FELI. Hardstikke goed meid. Heb je al plannen in de III???

Succes in ieder geval!!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 06:58

Misschien gaan we dit jaar ergens een kl III rijden, maar pappa zei laatst dat dat misschien nog teveel was voor Patent dus dan gaat hij denk ik alleen (het is zijn droom om ooit boven de 100km te komen)