't Zit 'm in de begrippen 'tot' en 'tot en met':
Klasse 1 = 25 tot 40 km (dus t/m 39)
Klasse 2 = 40 tot 80 km (dus t/m 79)
Klasse 3 = 80 tot 120 (dus t/m 119)
Klasse 4 = 120 t/m 160 (ja, daar dan weer wel ).
Maar klopt dat wel Laui, wat jij zegt? Volgens mij is het in NL juist wel netjes verdeeld met de 50ers, 60ers en 70ers:
50+ = Wittelte (50), Austerlitz (52), Lage Vuursche (53), KWB en Holten (55), Katwijk (57)
60+ = Leersum, Zelhem en Onstwedde (60), Kootwijk (62)
70+ = KWB en Laag Soeren (70), Ommen (73), Wanroij (74)
Anyway, boven de 80 zie ik mezelf voorlopig nog niet zo bezig. Eerst maar eens een 60er goed volbrengen, volgend jaar maar eens richting 80 en dan zien we wel verder. Ik wil eerst meer kunnen trainen, mijn lichaam blijkt dit soort acties niet zo heel leuk te vinden...
BTW je MOET niet hors concours starten in een lagere klasse als je al ooit een klasse hoger bent gestart. Volgens de reglementen mag ik nu bijv. nog gewoon klasse 1 blijven starten en meedoen voor een plaatsing. Maar sommige mensen die in een hogere klasse al meerdere malen met goed gevolg hebben meegereden vinden het voor zichzelf 'netter' als ze die ene keer in een lagere klasse niet meerijden voor de prijzen, en dan heb je dus de mogelijkheid om hors concours te starten. Maar ook dat is dus niet verplicht.
.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>