Woohooooo! Klasse 3 startgerechtigd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:51

Haha, dacht ik dat IK vandaag behoorlijk hyper was, maar jullie kunnen er ook wat van na 52 km! Tong uitsteken

Retje kan wel een voorbeeld nemen aan Patent, zo braaf als die in de vetgate stond en dat op z'n tweede wedstrijd. Ret deed alsof hij voor het eerst endurance reed, de sufferd.

Jullie hebben het super gedaan met de Rarebieren, gewoon gaan met die banaan en lekker 15 km/u lopen! Was leuk jullie eens allebei tegelijk te zien rijden en ook via deze weg van harte gefeliciteerd met je klasse 3-startgerechtigdheid! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:51

Klasse 3 is 80 t/m 119 km, en volgens mij is dat helemaal niet leuk voor je billetjes... Haha!

Maar ja, wie weet krijg ik ook nog wel eens de smaak van klasse 3 te pakken! Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 10:50

't Zit 'm in de begrippen 'tot' en 'tot en met':

Klasse 1 = 25 tot 40 km (dus t/m 39)
Klasse 2 = 40 tot 80 km (dus t/m 79)
Klasse 3 = 80 tot 120 (dus t/m 119)
Klasse 4 = 120 t/m 160 (ja, daar dan weer wel Haha!).

Maar klopt dat wel Laui, wat jij zegt? Volgens mij is het in NL juist wel netjes verdeeld met de 50ers, 60ers en 70ers:

50+ = Wittelte (50), Austerlitz (52), Lage Vuursche (53), KWB en Holten (55), Katwijk (57)
60+ = Leersum, Zelhem en Onstwedde (60), Kootwijk (62)
70+ = KWB en Laag Soeren (70), Ommen (73), Wanroij (74)

Anyway, boven de 80 zie ik mezelf voorlopig nog niet zo bezig. Eerst maar eens een 60er goed volbrengen, volgend jaar maar eens richting 80 en dan zien we wel verder. Ik wil eerst meer kunnen trainen, mijn lichaam blijkt dit soort acties niet zo heel leuk te vinden...

BTW je MOET niet hors concours starten in een lagere klasse als je al ooit een klasse hoger bent gestart. Volgens de reglementen mag ik nu bijv. nog gewoon klasse 1 blijven starten en meedoen voor een plaatsing. Maar sommige mensen die in een hogere klasse al meerdere malen met goed gevolg hebben meegereden vinden het voor zichzelf 'netter' als ze die ene keer in een lagere klasse niet meerijden voor de prijzen, en dan heb je dus de mogelijkheid om hors concours te starten. Maar ook dat is dus niet verplicht.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:05

Toevallig ligt het boekje hier voor me:

Art. 2.12
Deelnemers die klasse II respectievelijk klasse III of IV gekwalificeerd zijn, hebben het recht buiten mededinging te starten in klasse I respectievelijk II. Hiertoe bestaat echter geen verplichting. (...)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:09

Klopt, daar was verwarring over, ook op de ALV. En uiteindelijk is het dus op deze manier geformuleerd: 'ze hebben het recht om... maar er is geen verplichting'.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:29

Ik denk dat er toch wordt gedacht aan het belang van het paard. Zo lijkt me dat de 35 km klasse 1 van Lage Vuursche in juli zwaarder kan zijn dan 55 km klasse 2 van Holten in september, bijvoorbeeld door temperaturen en ander terrein. Wedstrijden in de endurance zijn niet zo makkelijk met elkaar te vergelijken als bij dressuur en/of springen. Ik snap je punt wel (als je kiest voor promotie, moet je daar ook bij blijven en de consequenties aanvaarden), maar bij endurance ligt het niet zo simpel.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers